Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har ikke slått opp ennå, men han har sluttet å snakke med meg. Han tar ikke telefonen om jeg ringer, han svarer på snap 1-2 ganger i døgnet, men da er det gjerne et bilde og eventuelt info om at han har sovet, er sliten etc. Han svarer ikke på spørsmål jeg stiller og han spør ikke hvordan jeg har det. Det kjennes helt forferdelig. 

For en uke siden hadde vi en slags krangel fordi jeg tok opp at jeg følte meg mye tilsidesatt og nedprioritert i det siste. Det skulle ikke være en beskyldning, men mer et varsko om at jeg ikke har hatt det godt med følelsene og med han de siste ukene. Han ble irritert og mente at det var dumt jeg ødela stemningen, og det var jo teit når det hadde vært en fin kveld hittil. Etter det har vi ikke møttes fordi jeg har vært opptatt med en del ting og ikke lenger har tatt på meg kjøreturen hjem til han etterpå. Han reagerte veldig positivt til at jeg ikke skulle komme, for da kunne han slappe av, jobbe osv. Det var jo også et ganske sårende svar å få. 

Det var litt uklart om vi kom til å møtes nå i helgen, men siden han åpner mine meldinger max to ganger om dagen og hverken avkrefter eller bekrefter planer, så går jeg ut fra at vi ikke ses. 

Dette er i sterk kontrast til det første halvåret vi var sammen. Vi var med hverandre til enhver tid vi kunne. Nå prøver han å unngå meg. Det gjør mer vondt enn det jeg hadde trodd i en slik situasjon. Hadde tenkt at jeg ville kunne avfeid følelsene med tanker om at slik oppførsel og behandling trenger jeg ikke finne meg i. Istedenfor venter jeg, savner han mye og kjenner meg veldig ensom uten han. Har det skikkelig ræva. 

Anonymkode: dbc80...3e5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da han ikke svarer på tlf så ville jeg ha sendt en melding om at om han ikke er voksen nok til å ta tak i ting og faktisk snakke om ting så kan dere like gjerne gjøre det slutt.

Dette er ikke en likeverdig måte å bli behandlet på. Ja, brudd gjør vondt, men det gjør det å bli tråkket på også.

Se på det som et plaster, det beste er å rive det av fort i stedet for å forlenge smerten.

Anonymkode: a8033...ecf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han vil ut av forholdet. 

Anonymkode: b1746...b95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da han ikke svarer på tlf så ville jeg ha sendt en melding om at om han ikke er voksen nok til å ta tak i ting og faktisk snakke om ting så kan dere like gjerne gjøre det slutt.

Dette er ikke en likeverdig måte å bli behandlet på. Ja, brudd gjør vondt, men det gjør det å bli tråkket på også.

Se på det som et plaster, det beste er å rive det av fort i stedet for å forlenge smerten.

Anonymkode: a8033...ecf

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som han vil ut av forholdet. 

Ja. Det virker sånn. Men det virker også som om det er jeg som må gjøre det slutt, til tross for at det er han som vil ut. Jeg var utrolig lykkelig med han og ville vært det fortsatt om han ikke plutselig begynte med denne adferden. Det begynte ikke først for en uke siden, men en stund før, som var grunnen til at jeg tok opp temaet forleden. Han kunne gjort det slutt da. Dette er kjempe forvirrende fordi jeg egentlig vil være sammen med han, men han vil tydeligvis ikke. Allikevel gjør han det ikke slutt offisielt, så han venter vel på at gjør det, som et resultat av hans kalde oppførsel. Synes det er hans jobb å gjøre det slutt. Ikke ignorere meg og late som ingenting til jeg ikke holder det ut lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel ganske klassisk for feige menn. Tør ikke å gjøre det slutt, men oppfører seg som en drittsekk for at du skal ta belastningen med å avslutte.

Anonymkode: 1b21a...bf7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Det virker sånn. Men det virker også som om det er jeg som må gjøre det slutt, til tross for at det er han som vil ut. Jeg var utrolig lykkelig med han og ville vært det fortsatt om han ikke plutselig begynte med denne adferden. Det begynte ikke først for en uke siden, men en stund før, som var grunnen til at jeg tok opp temaet forleden. Han kunne gjort det slutt da. Dette er kjempe forvirrende fordi jeg egentlig vil være sammen med han, men han vil tydeligvis ikke. Allikevel gjør han det ikke slutt offisielt, så han venter vel på at gjør det, som et resultat av hans kalde oppførsel. Synes det er hans jobb å gjøre det slutt. Ikke ignorere meg og late som ingenting til jeg ikke holder det ut lenger. 

Tror fort du har rett i det, men du trenger ikke la deg manipulere til å gjøre det slutt for han heller. Hva med å bare slutte å sende han meldinger han ikke leser/leser hvis/om det passer han og bare ikke gi han noen oppmerksomhet? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Anse forholdet som over og lev ditt eget liv. I så tidlig fase, så kan dere ha en lav terskel for å gjøre det slutt. Dere har ingen forpliktelser. Så når du ser ting du ikke trives med, så er det bare å flagre videre. Det er en uting at så mange tar til ignorering i stedet for å bare gjøre det slutt på en redelig måte. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er hans jobb å gjøre det slutt. Ikke ignorere meg og late som ingenting til jeg ikke holder det ut lenger. 

Det er bare å ignorere ham og late som ingenting retur. 

Anonymkode: 941fb...d39

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke ha «frekke» spørsmål eller kommentarer på det du sa til han. Menn generelt vil ikke ha «motstand» som å høre at du ikke prioriterer dama si. Du vil ha det enkelt, blid dane som ikke stiller «krav». Han er en idiot! Stå på ditt, du følte deg lite prioritert, du sa ifra, han taklet det ikke. Han er ingenting å samle på. Se for deg fremtiden med han, der du ikke har lov å kreve eller føle noe.

Anonymkode: a4299...cb6

• Liker 4
Skrevet

Nei, du vil ikke egentlig være sammen med han. 

Du er bare redd for å bli alene. 

Det er DETTE som er kjæresten din, ikke den som lata som han var superkul så lenge du satte dine behov til side, og var artig og nyforelska.

Nå har du en gylden anledning til å sende følgende melding:

Jeg anser dette forholdet som over

Og så ta den kjærlighetssorgen/reaksjonene som kommer.

Bedre nå med sol og sommer enn til høsten. (For dette vil jo ikke vare uansett, hvorfor utsette)

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om han har ting hos deg, så pakker du de sammen og drar til han og leverer det til han på døra. Så går du og pakker sammen sakene dine som er hos han, deretter sier du at forholdet er over. Og ser deg aldri tilbake igjen.

Om du ikke har ting hos han, eller han hos deg, sender du bare en snap med informasjon om at forholdet er over. Ikke noe mer og ikke noe mindre. Ikke gi åpning for å diskutere seg inn igjen.

Anonymkode: 196f2...4bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tok opp noe som var viktig for deg, han valgte å ikke komme deg i møte. Dere har begge rett til det dere har gjort.

Jeg foreslår at du slutter å ta kontakt. Anse forholdet som over. Hvis han ønsker en annen løsning er det opp til han å ta initiativet til det.

Anonymkode: 2e1e2...614

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

bare svar med samme munt. Ignorer han og begynn å date andre. Anse det som slutt du, så kan du le når han kommer krypende

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ta kontakt, så ser du hvor interessert han er. 

Silent treatment er forresten drepen på forhold, så mulig dette ikke var msnnen for deg uansett 

Anonymkode: 38516...261

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke send flere meldinger til ham. 

Han forrige kjæresten min var usikker på seg selv og svært kontrollerende. Vi hadde vært sammen i noen måneder. Vi kranglet litt på sms, så sa verken han eller jeg noe til hverandre igjen. Så ingen av oss gjorde det slutt, men det ble jo det fordi ingen tok kontakt. Dette er to år siden.

Anonymkode: b1b2d...88a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så ingen av oss gjorde det slutt, men det ble jo det fordi ingen tok kontakt

Det er jo ikke den beste måten å gjøre det slutt på, men i ts' tilfelle synes jeg det er greit å ikke gi ham gleden av å bli dumpet. Han vil garantert spille offer. 

Anonymkode: 935e6...6e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt melding om at jeg antar at oppførselen er et ønske om at det skal være slutt, og at ønsker iblant går i oppfyllelse. 

Så ville jeg gått ut og levd livet mitt uten ham.

Anonymkode: 73abe...b1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det blir en sånn stemning at en føler at en er på to ulike planeter, så er det er tegn på at en rett og slett ikke passer sammen i lengden. 
En trenger ikke å være på kollisjonskurs på alle felt for å skjønne at det ikke er liv laga, men når en ikke forstår hverandre og ser potensialet i forholdet til å bygge det videre, så er det ingen vits å prøve å presse sitronen noe mer 

Anonymkode: f2eb0...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd lignende. Det tok slutt. 

Skjønner ikke jeg gadd å kjempe,eller forklare vanlige behov. 😅 

Anbefaler ikke å vise eller si det du egentlig føler. Fordi etterpå føler man seg elendig uten at ting bedres,,med slike. 

Go silent tilbake. Og se deg selv som singel. Fordi det er kun deg i dette forholdet nå uansett. 

Anonymkode: 43e9e...40e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært der selv, han er lei av deg.

Anonymkode: d1897...5b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...