Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på dette med fødebag. Nå sier jordmor og apper og div at den bør pakkes. Jeg finner pakkelister rundt på nettet osv, men jeg ser ikke poenget med å pakke så voldsomt mye? Pakke til baby skal jeg selvfølgelig gjøre, og ta med noen praktisk ting til oss voksne. 

Når det gjelder klær til meg skjønner jeg ikke helt. Jeg har kun 2 bukser som passer og er komfortable nå, og de MÅ jeg ha i hverdagen. Kjøper dere andre eget barseltøy som dere legger i bagen?

Skal være nevnt at vi bor i gangavstand til sykehuset og dersom vi mangler noe helt kritisk er det ikke vanskelig for pappaen å svinge hjemom.

Anonymkode: d3c2a...a52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noe smågodt, ekstra truser, og kanskje kryssord eller sudoku.

Anonymkode: 196ab...1fa

AnonymBruker
Skrevet

Har litt det samme dilemma. Kan liksom ikke pakke de eneste klærne jeg faktisk passer nå. Har kjøpt meg en joggebukse fra Cubus som ble anbefalt i en tråd her inne tidligere denne uken. Den blir nok uansett digg å bruke i etterkant, så den har jeg pakket nå. Kjøpte også en pysj med shorts og kneppeskjorte jeg ser for meg kan bli deilig å bruke i sommer. Ellers så får jeg bare håpe fødsel treffer godt med klesvasken slik at jeg har noe rent å hive i bagen når den tid kommer 😅 de har jo også klær på sykehuset så trenger jo egentlig bare noe å reise hjem i 😊 

Anonymkode: 82146...802

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ca 10% av det jeg hadde med meg i fødebagen. Jeg leste på nett og så lister av hva man måtte ha med seg. Helt koko alt de sier du må ha med. Jeg pakket så mye at jeg ikke fant hårstrikken når jeg trengte den, og fødte med en truse som hårstrikk 🤣 Nå skal jeg føde igjen og tar med meg dette;

Isbind (fødebagen.no)

Toalettsaker, har kjøpt sånne små reiseflasker. 

Hårstrikker (Blir svett av å føde)

Et skift med behagelige klær. Bukse fra Cubus, singlet og en stor skjorte. Sokker/truser. 

Litt snacks (Kjeks og bars) Vannflaske.

Purelan og kompressor til såre brystvorter. Noen få ammeinnlegg. våtservietter. 

Har en egen veske med klær/tutt til baby. 

Jeg tenker den må være klar til uke 37. Er ikke krise om du ikke får med deg akkurat de klærne du så for deg. En går mest i sykehusskjorten. Og vi må jo ikke være nydelige i det vi forlater sykehuset 😆

Jeg har toalettvesken klar på badet, legger ting jeg bruker oppi den igjen. 

Anonymkode: b24ed...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde også det dilemmaet med klær til meg selv. Har ikke så mye utvalg så jeg bruker jo alt nå. Har kjøpt en romslig joggedress fra cubus og en lett pysj med shorts som jeg har lagt oppi. Ellers håper jeg som en annen her at det klaffer godt med klesvasken😂

Anonymkode: 270d7...048

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også bare noen få plagg jeg syntes var komfortable etter hvert, og mot slutten brukte jeg vel nærmest fødebagen (en liten koffert) som klesskap for disse. Enten lå de i vaskemaskina, i kofferten eller jeg hadde de på. Jeg fulgte heller ikke noen pakkeliste, og hadde ikke med mye. Toalettmappe, de komfortable buksene mine og noen overdeler som det funket å amme i. Og telefonlader og klær til babyen.

Jeg tror noen koser seg mye med å pakke den bag'en. Som en forberedelse. Og for noen representerer det kanskje litt kontroll på noe en ikke har særlig kontroll på. Det var ikke viktig for meg, som pleier å være ute i siste liten og misliker lister og planlegging. Men jeg koste meg med å pakke de babyplaggene vi hadde med. Ikke at vi trengte det annet enn til hjemreisa heller, begge brukte de bodyene de hadde på sykehuset. Men det var noe symbolsk med akkurat den biten av det for min del. 

Anonymkode: f56ee...dd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i gravidbukser på slutten men pakket et par pysj- og joggebukser i litt stor str til barsel :) Hadde de fra før da siden jeg liker å gå i sånt hjemme. Noe pakket jeg med rier siden jeg hadde god tid hjemme før jeg dro til sykehuset (ikke rask fødsel)

Du pakker jo så lite eller mye du selv vil. Noen ting er greit å ha.  Noen må bli lenger på sykehuset. Ikke alle bor nærme eller har mann som evner å feks finne de klærne man vil ha. 

Jeg brukte mye sykehus-skjorte men var gøad jeg hadde noen klær for å gå i kantina feks. Og det var fint med myke klær som ikke var vondt på såre brystvorter og som skjulte bleie/bind litt (lang genser/cardigan/joggebukse). Var og praktisk med håndkrem, leppepomade, purelan og kompresser + vannflaske med tut:)

Anonymkode: 5dbb2...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Ville kun ha pakket med det mest nødvendige. Her har det holdt lenge med et sett med klær til baby og meg. Men så er jo folk forskjellige. Det jeg var mest takknemlig for å ha med var mobillader og lakris, haha. Har bare lagt på sykehuset ca. 1,5 døgn begge gangene. For de som er der lengre er det nok kjekt med litt mer med seg. Men siden du skriver at far kan hente det du evt trenger tenker jeg at det ikke er noe poeng i å ta med et flyttelass. 

Anonymkode: 664c5...d22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg lurer litt på dette med fødebag. Nå sier jordmor og apper og div at den bør pakkes. Jeg finner pakkelister rundt på nettet osv, men jeg ser ikke poenget med å pakke så voldsomt mye? Pakke til baby skal jeg selvfølgelig gjøre, og ta med noen praktisk ting til oss voksne. 

Når det gjelder klær til meg skjønner jeg ikke helt. Jeg har kun 2 bukser som passer og er komfortable nå, og de MÅ jeg ha i hverdagen. Kjøper dere andre eget barseltøy som dere legger i bagen?

Skal være nevnt at vi bor i gangavstand til sykehuset og dersom vi mangler noe helt kritisk er det ikke vanskelig for pappaen å svinge hjemom.

Anonymkode: d3c2a...a52

Det viktigste er truser! Til deg selv mat pakke og snacks alt annet for du på sykehuset. Og en tynn lue til babyen. 

Anonymkode: 2ef34...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...