AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Jeg har hatt en dårlig vane med å knaske sukkerfrie pastiller i over 1 år, hver dag. For 1 uke siden sluttet jeg helt fordi jeg alltid ble dårlig i magen om morgenen samt oppblåst. For ikke å snakke om prisen😛Jeg har regnet ut at jeg har fått i meg ca 250 kcal per dag i bare pastiller! Nå etter 1 uke opplever jeg en økt sultfølelse hver dag, kan det ha noe med pastillene å gjøre? Og bør jeg få i meg tilsvarende kalorimengde i mat nå? Er allerede slank, og vil nødig ned i vekt. Anonymkode: 0eaec...81e
Purple_Pixiedust Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Helt naturlig at du opplever økt sult når du skal avvenne deg å ha noe i munnen hele tiden. Jeg ville ventet med å øke matinntaket. Vei deg en gang i uken så ser du om det blir nødvendig eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Hvis du har kuttet ut 250 kcal om dagen, og ikke vil ned i vekt, så bør du kompensere for det. Det regnestykket er i grunn enkelt, det er vel lite som tilsier at forbrenningen endrer seg, eller at du blir mer eller mindre aktiv av dette valget. Men skal jo ikke mye til å gjøre opp for det Sultfølelsen du beskriver er vanlig når man skal kutte ut noe slikt, enten det er pastiller, snus eller noe annet man går med i munnen (eller mye småspising for den saks skyld). Anonymkode: 6d9ab...f99 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 250 kcal, har du spist fem pakker om dagen eller? Går du ikke rundt konstant oppblåst og fisende?😱 Jeg blir helt krise i magen av en eske. Anonymkode: bdbe1...185
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 250 kcal, har du spist fem pakker om dagen eller? Går du ikke rundt konstant oppblåst og fisende?😱 Jeg blir helt krise i magen av en eske. Anonymkode: bdbe1...185 Hehe, to pakker per dag. Jo, derfor jeg har sluttet med de nå. Anonymkode: 0eaec...81e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Hvis du opplever økt sultfølelse vil nok de 250kcal komme naturlig ekstra i kostholdet ditt. Spis deg mett i steden. Anonymkode: f10c2...4d1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Kunstig sukker som aspartam trigger kroppen like mye som vanlig sukker ifht fettlagring og forstyrring av den naturlige forbrenningen i kroppen. Hjernen vår skjønner det ikke 😅 Den er innstilt på naturlig kost. Så mange overvektige som drikker lettbrus og " sukkerfritt" unødvendig. De kunne like godt valgt SUKKER all over. I ditt tilfelle ,som ikke er overvekt,heller det motsatte, så merker du aspartamen ifht løs mage. Det gjør også overvektige. Tynn eller tjukk. Det fucker opp bæsjen 😅, og man er stadig oppblåst. Fordi kroppen bryter det ikke ned i rett tempo. Glem kalorier , spis naturlig og dropp dropspakka daglig. Det samme gjelder tyggis som Extra. Anonymkode: 70dbd...177
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Økt sultfølelse er normalt, mest fordi du ikke har noe å ha i munnen. Merker selv at om jeg ikke har snus eller tyggis blir jeg fysen på småting hele tiden Anonymkode: 117b1...3d9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 15.35): Kunstig sukker som aspartam trigger kroppen like mye som vanlig sukker ifht fettlagring og forstyrring av den naturlige forbrenningen i kroppen. Hjernen vår skjønner det ikke 😅 Den er innstilt på naturlig kost. Så mange overvektige som drikker lettbrus og " sukkerfritt" unødvendig. De kunne like godt valgt SUKKER all over. I ditt tilfelle ,som ikke er overvekt,heller det motsatte, så merker du aspartamen ifht løs mage. Det gjør også overvektige. Tynn eller tjukk. Det fucker opp bæsjen 😅, og man er stadig oppblåst. Fordi kroppen bryter det ikke ned i rett tempo. Glem kalorier , spis naturlig og dropp dropspakka daglig. Det samme gjelder tyggis som Extra. Anonymkode: 70dbd...177 Dette er bare tull og går imot all seriøs forskning. Jeg sier ikke at aspartam er helt topp, men kroppen og hjernen har null problemer med å skille mellom sukker og kunstig søtning. Hva tungen din måtte kjenne, er ikke relevant. Anonymkode: 65170...9b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå