AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Jeg forstår ikke hvorfor det aldri går inn. Dørene inne i huset står alltid opp når 9 eller 13åringen har vært i det rommet (toalett, bad, soverom, vaskerom, kjellerstue, bod, osv). Vi maser som en gal hver dag, hver gang vi ser det og ber de gå tilbake å rette opp. Forklarer hvorfor vi ønsker dørene skal være igjen (for å holde badet varmt, boden/soverommene avkjølte, osv). Likevel gjentar det seg hele tiden. Jeg mener ikke det er for mye å forlange. De klarte det da de var 2-7 år også har de bare sluttet å gjøre det. Hva kan vi gjøre? Anonymkode: 0b681...f3c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Jeg synes ikke det er for mye å forvente. Rart at det ikke synker inn når dere begge er såpass konsekvente. Her har mannen barn fra før og de slukker aldri lysene etter seg, men det gjør ikke han heller. Så det er slik det er blitt. Det er kun jeg som går rundt og slukker lys. Anonymkode: 96bbf...418
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Gå etter de og si på en positiv måte lyset, døra. Konsekvent til de husker det Anonymkode: ff365...bad
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Mas, mas , mas for folk til å slutte å gjøre ting. Å forvente at en to åring lukker dørene etter seg er vel litt mye forlangt ? Vær kreativ, og finn på noe nytt. Det er helt sikkert noe de synes er irriterende sjøl. Begynn der… Anonymkode: 6f786...b77
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor det aldri går inn. Dørene inne i huset står alltid opp når 9 eller 13åringen har vært i det rommet (toalett, bad, soverom, vaskerom, kjellerstue, bod, osv). Vi maser som en gal hver dag, hver gang vi ser det og ber de gå tilbake å rette opp. Forklarer hvorfor vi ønsker dørene skal være igjen (for å holde badet varmt, boden/soverommene avkjølte, osv). Likevel gjentar det seg hele tiden. Jeg mener ikke det er for mye å forlange. De klarte det da de var 2-7 år også har de bare sluttet å gjøre det. Hva kan vi gjøre? Anonymkode: 0b681...f3c Trekk av i lommepenger Anonymkode: cbb3b...2d0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 13.03): Mas, mas , mas for folk til å slutte å gjøre ting. Å forvente at en to åring lukker dørene etter seg er vel litt mye forlangt ? Vær kreativ, og finn på noe nytt. Det er helt sikkert noe de synes er irriterende sjøl. Begynn der… Anonymkode: 6f786...b77 når man er ni eller tretten år gammel, så burde man selvfølgelig klare å slukke lyset etter seg liksom. men mindre man er alvorlig evneveik, eller noe... Anonymkode: 85209...f38
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Skrevet 20. juni 2022 Her er det det samme - og ikke bare med å skru av lyset. Det å sette på toppen på tannkremtuben er visst helt umulig å huske... Det å ikke slenge jakka på gulvet i gangen når de kommer hjem fra skolen, er visst også vanskelig. Det å sette inn et glass i oppvaskmaskinen hvis de tar seg noe å drikke.... Hver lille ting i seg selv er ikke så ille, men totalen blir at jeg må gå og rydde opp og plukke opp ting i hvert eneste rom jeg går gjennom. Og da blir jeg irritert og kjefter. Og så rydder de opp den ene tingen der og da, men så er det glemt dagen etter, så blir det mye mas fra mor og dårlig stemning. Og det er ikke snakk om evneveike barn her.... Anonymkode: 8af27...be1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå