AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #41 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi skal til fotografering klokken 14, og det tar jo fort over én time. Derfor tenkte vi at klokken 16 er en fin tid å åpne lokalet. Anonymkode: f72f1...0a9 Det vanlige at noen andre enn brudeparret åpner lokalet. Alle skal jo bære der klar med champagne når dere kommer. Så deleger noen til å åpne direkte etter vielsen. Minglingen er vanlig mens brudeparet er hos fotografen, man sender ikke folk hjem eller ut på byen for så å ha enda en venterunde på lokalet senere. Trenger ikke ha mat mens de venter, men sett frem noen fruktfat. 5 timer fra vielse til bordsetting er aaaaaaltfor lenge, dere vil ende med gjester som er slitne, leie og tappet for energi. Vielse 13, åpning av lokale direkte etter og borsetting 16 - 16.30. Anonymkode: 417b0...86e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 20. juni 2022 #42 Del Skrevet 20. juni 2022 2 timer med ingenting mellom vielse og at lokalet åpner går ikke. og så skal du ha enda 2 timer før middag? Vi har vielse 13:30, ferdig ca 14:30(antakelig litt før). Etter vielsen blir det gruppebilder av alle forskjellige konstellasjoner på kirketrappa, deretter drar alle gjestene til der festen skal være hvor det er hageleker, mingling og fingermat mens vi blir fotografert. Kakekutting når vi ankommer festen etter oppfordring fra fotografen (da ser man fortsatt pene og edru ut), før det er middag rett etterpå. Så ca 3 timer fra vielsen er over til middag, men det er fingermat, snacks og leker for de som vil i mellomtiden. Jeg pleier alltid være sulten, så da skal ihvertfall ikke gjestene mine være det Hadde det kun vært voksne med hadde vi nok forskjøvet ting utover i de sene timene, men det er del barn, så fint at de får med seg hovedpunktene i løpet av dagen (vielse + middag), før det er senga for dem. Så vi har også tenkt litt roligere på alkoholfronten frem til de har dratt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #43 Del Skrevet 20. juni 2022 Syns det virker som grei tid til dere, for bilder og slikt. Men for gjestene så burde dere ha noe fingermat, men om ikke lokalet åpner før 16, så blir dette litt vanskelig. Går det å servere noe i hagen til lokalet eller noe? Så folk som ikke bor i nærheten slipper å sitte i bilen å vente? Anonymkode: 241c6...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #44 Del Skrevet 20. juni 2022 Egoistisk opplegg. Gjestene må ha et sted å gå etter vielsen og dere må ordne lett bespisning. Feks smørbrød eller tapas. Anonymkode: 083bc...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #45 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Minglingen er jo ikke for å bli kjent, men få muligheten til å snakke med folk man ikke ser til vanlig. Det er jo ikke ofte at hele slekta og venner samles, så det er jo naturlig at folk må catche opp litt Greit at folk får snakka fra seg litt før man skal til bords og sitte å høre på tusen taler 😆 Anonymkode: 3cf39...0ca Det kan vel variere, men jeg har vært på en del "bli kjent-fester" kvelden før bryllupet, og man får jo som oftest snakket med folk i løpet av bryllupet uansett. Man sitter jo ikke bare ved bordet. Anonymkode: 53442...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #46 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg var nettopp i bryllup og jeg syns tiden mellom vielse og middag var lang. (Vielse 13 og middag 17). Men heldigvis var lokalet opp og det ble servert både enkel mat og drikke. Vet ikke helt hva jeg hadde tenkt om vi måtte slå ihjel to timer på egenhånd. Rart å reise hjem stivpyntet. Anonymkode: 0be05...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #47 Del Skrevet 21. juni 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan vel variere, men jeg har vært på en del "bli kjent-fester" kvelden før bryllupet, og man får jo som oftest snakket med folk i løpet av bryllupet uansett. Man sitter jo ikke bare ved bordet. Anonymkode: 53442...2a5 Joda, men ofte blir man jo sittende veldig lenge til bords under middagen, så jeg syntes det ihvertfall er hyggelig å ha sagt hei og slått av noen ord med diverse bekjente og venner og familie man ikke ser så ofte før middag Jeg har aldri vært borti bli kjent kveld før bryllupet, og i min familie og vennekrets bor vi litt spredd rundt omkring i verden og ses ikke så ofte Hvis det bare kommer folk som ses jevnlig og "ikke har så mye å prate om" så skjønner jeg det blir kjedelig med for lang mingling altså! Man må jo se an sitt "publikum" uansett. Det viktigste er at lokalet åpner rett etter vielsen og at man har forfriskninger tilgjengelig - om det så tar tre timer mellom vielse og middag er det vel ingen som rekker å dø av kjedsomhet og sult på den tiden. TS bør uansett korte ned tiden noe, enten ha vielsen litt senere eller fremskynde middag. Anonymkode: 3cf39...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #48 Del Skrevet 21. juni 2022 Hadde vært helt uaktuelt for meg både som brud og som gjest. Vielse kl 13 og mat kl 16 er det lengste jeg hadde strukket meg. Drive å spise smørbrød eller snacks før man skal spise mange retter med bryllupsmiddag? Nei, det høres helt dumt ut. Anonymkode: bdcf6...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #49 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde vært helt uaktuelt for meg både som brud og som gjest. Vielse kl 13 og mat kl 16 er det lengste jeg hadde strukket meg. Drive å spise smørbrød eller snacks før man skal spise mange retter med bryllupsmiddag? Nei, det høres helt dumt ut. Anonymkode: bdcf6...8fb Vi hadde en rikholdig tapasbar rett før middag, gikk helt fint. Folk spiste 3 retters likevel med god apetitt. Anonymkode: 52013...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå