Gå til innhold

Bør ikke en megler vite hva en tettemuffe er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye på visninger om dagen og leser mange takstrapporter, og i mange av de står det at det mangles tettemuffer på kjøkken eller bad..

Første gangen jeg leste dette, spurte jeg megler hvor tettemuffen skulle sitte og hun hadde ikke peiling sa hun og måtte ringe takstmann.  Har i ettertid erfart at flere meglere og helst unge kvinnelige meglere, ikke vet hva det er.

Burde de ikke det?

De er flinke til å sminke og kle seg, og er stylet på håret, men de bør vel vite sånne ting også?

Mitt inntrykk er at etter avhendingsloven kom, orker ikke mange meglere å sette seg inn i salgsoppgaven så når jeg er på visninger og spør om ting som ikke stod i salgsoppgaven eller ting jeg har oversett når jeg har lest gjennom, så har de ikke peiling.

De sier de skal sjekke det ut til "i morgen", snakke med takstmann, selger eller styreformann.

Dette er sløvt og ofte glemmer de å sjekke dette før budrunden er i gang. Tar ofte kontakt før visning med spørsmål jeg har, men ikke alltid jeg får svar på det jeg lurer på, så jeg må ta kontakt med selger, kommunen, styreformann eller takstmann.

Anonymkode: e9d56...7ba

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo derfor de har takstmenn, for å ta seg av det tekniske. Er det så fælt at megler må spørre en profesjonell? En bilselger kan ikke alt om bilmotorer selv om kunder spør, da må de gjerne snakke med verkstedet….. Hjelpe meg! 

Anonymkode: f0b2e...f49

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Øøøøøøøøøøøøø

Anonymkode: 2fed2...d76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo derfor de har takstmenn, for å ta seg av det tekniske. Er det så fælt at megler må spørre en profesjonell? En bilselger kan ikke alt om bilmotorer selv om kunder spør, da må de gjerne snakke med verkstedet….. Hjelpe meg! 

Anonymkode: f0b2e...f49

Dette var bare et eksempel....

Det er mer sløvt at de ikke setter seg inn i salgsoppgaven før visning og at de vet mindre enn oss som er på visning.

ts

Anonymkode: e9d56...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...