Gå til innhold

Dumt spørsmål ang soveromsgardiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier, så gardiner er det eneste jeg kan ha 😜 men foran vinduet har jeg en kommode i helt vanlig høyde. 

de fleste gardiner er 160 lange. Da vil de treffe kommoden og bli liggende oppå. Er det vanlig å skyve kommoden litt frem, slik at gardinene henger bak? 

Jeg har funnet noen gardiner til 140 også, og de vil henge over kommoden, men det virker som de er myyye mer uvanlig da de er så vanskelig å finne. 

Hva er vanlig?

Anonymkode: 79496...6fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste stedet jeg har funnet gardiner i kortere lengde er på bonprix… men til og med da har jeg sett i kommentarer at man må legge opp gardinene selv. Det har jeg gjort en gang før, og det ble IKKE pent 😅 var et lim bånd man skulle stryke på. Jeg er også student, så jeg tviler på at jeg har råd til å få noen til å legge de opp for meg

ts

AnonymBruker
Skrevet

Er det ET sted jeg vil kunne få litt lærdom på dette, så må det vell være her på KG?😅

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du vil ha svar på? De fleste gardiner er vel 160 eller 210,pga standard mål. 

Så du må enten legge opp med sånt bånd du stryker og være nøye, få noen slektninger til å gjøre det, ta kommoden litt ut, flytte kommoden, godta de korte gardinene, spørre utleier om å få montere persienne osv. 

Anonymkode: c8f7a...b42

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg har møbler under vinduene, har jeg liftgardiner.

Anonymkode: ecdc1...30d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du skyve kommoden litt fram så gardinene henger bak. Er helt opp til deg det.

Anonymkode: c713f...39b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt liftgardin i stedet. Det vil ikke se bra ut med gardiner bak kommoden.

Anonymkode: 992aa...d40

Skrevet (endret)

Jeg har flere ganger lagt opp gardiner som er for lange slik at de har passet. Jeg tror det er ganske vanlig å måtte sy opp gardiner. Med symaskin går det fint, men man kan også presse og sy for hånd eller bruke en teip/sømfix som er egnet for akkurat dette. https://www.kid.no/gardiner/gardintilbehor/kid-somfiks-hvit

Endret av Ullvott
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke spørre utleier om du kan montere rullegardin? Alle steder jeg har leid har de montert opp slik fra før. Alle vet at ingen vil ha solen rett inn! Og hindre innsyn! Det finnes også noe som heter trufit. Det er slik du klistrer på vinduet eller karmen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...