Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere superheteroseksuelle, kommer dere til å støtte/delta på Straight Pride? Hva er den heteroseksuelle skammen som må løftes frem i lyset slik at heteroseksuelle kan føle seg litt mer verdifulle som mennesker?

Homofile, lesbiske, bifile og transer har vært utsatt for kriminialisering, konverteringsterapi, sykeliggjøring og har generelt hatt utfordrende liv.

Hvilke superheteroseksuelle saker blir viktige å løfte frem i 2022. Er det oppløsningen av kjernefamilien med far som overhode? At datteren din kan tenkes å bli forelsket i en annen kvinne og sette hele familieæren på spill. At sønnen din kan bli "smittet" av å høre om kjønn og identitet og en dag plutselig finne ut at han er transe? Hva skal kolleagene dine si om de tilfeldigvis møter dere i kvinneavdelingen på H&M, er det slike tanker som danner danner et behov for rosa og blå flagg?

https://www.gd.no/det-ble-for-mye-pride-na-lager-egil-alternativ-festival/s/5-18-1572557

Anonymkode: b663d...22a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det at "all lives matter", at vi synes å ha glemt alle som er en del av majoritetsbefolkningen. Det er derfor viktig at disse også får sin markering og blir feiret.

Anonymkode: 5fd16...960

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gudbranddølen vil ha betalt,  deler du noen høgdepunkt?

Anonymkode: a5986...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Ren grådighet. 

Anonymkode: f2c34...7bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dere superheteroseksuelle, kommer dere til å støtte/delta på Straight Pride? Hva er den heteroseksuelle skammen som må løftes frem i lyset slik at heteroseksuelle kan føle seg litt mer verdifulle som mennesker?

Homofile, lesbiske, bifile og transer har vært utsatt for kriminialisering, konverteringsterapi, sykeliggjøring og har generelt hatt utfordrende liv.

Hvilke superheteroseksuelle saker blir viktige å løfte frem i 2022. Er det oppløsningen av kjernefamilien med far som overhode? At datteren din kan tenkes å bli forelsket i en annen kvinne og sette hele familieæren på spill. At sønnen din kan bli "smittet" av å høre om kjønn og identitet og en dag plutselig finne ut at han er transe? Hva skal kolleagene dine si om de tilfeldigvis møter dere i kvinneavdelingen på H&M, er det slike tanker som danner danner et behov for rosa og blå flagg?

https://www.gd.no/det-ble-for-mye-pride-na-lager-egil-alternativ-festival/s/5-18-1572557

Jeg er superhetro, men kommer selvfølgelig ikke til å delta i noen parade for det. Om noe slikt skulle finnes.

Anonymkode: de710...cb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 15.46):

For min del er det at "all lives matter", at vi synes å ha glemt alle som er en del av majoritetsbefolkningen. Det er derfor viktig at disse også får sin markering og blir feiret.

Anonymkode: 5fd16...960

Hvorfor trenger heterofile en markering? Hvilken urett er det vi har kjempet mot, hvordan har vi blitt eller blir vi diskriminert? Hva er det som gjør at vi må markere oss?

Glemt majoriteten? Majoriteten har alltid hatt, og har det fortsatt så utrolig mye enklere enn minoritetene. På alle måter. 

Anonymkode: 206b7...e77

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 19.25):

Hvorfor trenger heterofile en markering? Hvilken urett er det vi har kjempet mot, hvordan har vi blitt eller blir vi diskriminert? Hva er det som gjør at vi må markere oss?

Får se om noen år når heterofile er i mindretall om det trengs en egen hetero-pride :P

Endret av ltfutt
AnonymBruker
Skrevet
On 6/19/2022 at 11:28 AM, AnonymBruker said:

Jeg er hetero. Det er ikke noe som heter superhetero. Jeg misliker Pride, og synes tanken om "Straight Pride" er idiotisk.

Synes heller vi burde ha en kampanje/bevegelse for mennesker, og ikke for enkelte grupperinger som føler seg krenket, for det er det disse moderne kampanjene handler om.

Anonymkode: fdd76...9d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (10 minutter siden):

Får se om noen år når heterofile er i mindretall om det trengs en egen hetero-pride

Haha, ja. Ikke sant, når det har blitt forbudt å være hetero. Når heterofile blir forfulgt og tvunget til å bli homo 😂

Anonymkode: 206b7...e77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er hetero. Det er ikke noe som heter superhetero. Jeg misliker Pride, og synes tanken om "Straight Pride" er idiotisk.

Synes heller vi burde ha en kampanje/bevegelse for mennesker, og ikke for enkelte grupperinger som føler seg krenket, for det er det disse moderne kampanjene handler om.

Det er faktisk noe som heter superhetero og grunnen til det er disse woke-ekstremistene, de mener at menn som kun er interessert ekte kvinner og ikke transkvinner er transfober.

Dessuten så er det samme gjengen som har funnet på CIS-utrykket, de skjønner at de aldri kan bli ekte kvinner eller menn så da har de kommet på CIS-menn og CIS-kvinner sånn de kan kalle seg menn og kvinner.

Lqm94AV.png.ebef6a1a1ee4cbd1b972dc366c962487.png

Sånn ser forresten Superhetero flagget ut.

SS-Flag1.jpg.236b78f4d6e18da30026665f5d75ff50.jpg 

Anonymkode: 299e7...c29

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hetro, og forsto ikke det var et problem før nå. Du er tydeligvis ikke hero  og hater på oss. Ja ja lykke til. 

Anonymkode: 8f6b2...b99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er superhetero og veldig fornøyd med det, men orker ikke delta i noe arrangement, det har jeg ikke behov for.

Anonymkode: 5b2af...ebb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er verken super-noenting eller cis--noenting. Jeg er heterofil kvinne.

Anonymkode: 1f3d7...0c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% hetero, men hadde selvsagt ikke gått i tog for det. En legning er ikke noe å være stolt av, eller noe man har prestert. 

Anonymkode: f3c9a...5a7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Helt enig. Jeg er skeiv,og synes alt har gått for langt nå. Det er egentlig ganske barnslig også denne krangelen og. Minoriteter som går mot hverandre, minoriteter mot majoriteten og majoriteten mot minoriteter... Er dritlei av det.

Anonymkode: d07ad...a0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er verken super-noenting eller cis--noenting. Jeg er heterofil kvinne.

Litt forvirrende - mener du å si at du er transkvinne? Siden du ikke er cis?

cis – Store norske leksikon (snl.no)

Anonymkode: 42496...e8e

Skrevet

Superhetro??  Hva er det, jeg er vanlig. Vil ikke ha en rar merkelapp. Like dumt som cis-kvinne om en helt vanlig kvinne 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siden alle er jo enten cis eller trans, per definisjon.

"Cis er latin og betyr 'på denne siden av' eller noe som er innenfor en viss grense eller kategori.

Det motsatte av cis er trans, 'på den andre siden av'.

Eksempler:
-Cisalpinsk betyr noe som ligger på eller hører til den italienske delen av Alpene.
-Cisperson er en person som identifiserer seg med eller regnes til sin biologiske kjønnskategori, det motsatte er transperson.
-Innen kjemi brukes forstavelsene cis- og trans- for å skille mellom molekyler som er nesten like, men der to atomgrupper kan ligge enten på samme side eller på hver sin side av molekylet."

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi ikke bare gi faen i å gnukke seksualiteten vår oppi trynet på hverandre da. Faen til mas. 

Anonymkode: a6168...c1c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg er ikke cis-kvinne og jeg er ikke transkvinne. Jeg er kvinne. Biologisk, heterofil kvinne. Helt vanlig. Trenger ikke noen andre begreper enn de vi allerede har.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...