Gå til innhold

Er dette liten stue for pengene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med den planløsningen der, synes jeg det så ut som god plass. Vi bodde et sted hvor kjøkken og stue var 35 m2, på grunn av planløsningen så følte vi at vi hadde god plass.

Anonymkode: d753a...412

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er plantegning av 1. etasje. Tenker kanskje at balkongen som går utenfor stuen kan være med på utvide romfølelsen litt?

Underetasjen består av tre soverom, bad, kjellerstue og bod.  Er veldig usikker..540888922_288103222_712171680003352_5927950457904568839_n(3).thumb.jpg.792299c7ffda87638cab77ec7a34ac6e.jpg

Anonymkode: 1193e...5ab

Jeg reagerer veldig på planløsningen her. Med trappen midt i rommet og intet mindre enn 8(!) hjørner i rommet blir det nettopp som jeg fryktet veldig dårlig utnyttelse av plassen (jeg skrev lenger opp at det hele kommer an på plassering av trapp og hvor mange hjørnet rommet får). Det positive er at det er enkelt å møblere fordi alle plasseringene er forutbestemt av plassen løsningen.

Men jeg synes det hele virker veldig trangt. Kjøkkenet er lite med smått av oppbevaringsmuligheter. Men det trenger ikke være slik at dere trenger mer plass.

Det blir veldig mye dødplasse som man ikke får utnyttet med denne løsningen. Hvis dere får et barn til som kanskje burde hatt litt gulvplass å leke på... gangen ved soverommet og badet er det eneste store nok stedet, men det er jo der folk skal bevege seg mye og er upraktisk å bruke som lekeplass.

Det er et langt strekke man kan leke mellom badet og kjøkkenet, men igjen er det der folk kommer til å gå, så det funker ikke.

Jeg hadde også gjort entréen større og boden mindre ved å flytte veggen mellom dem litt inn i boden.

Er det mulig å bare dra ut veggene på huset 1meter? Nå er det liksom bare akkurat plass til alt.

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (23 minutter siden):

Jeg reagerer veldig på planløsningen her. Med trappen midt i rommet og intet mindre enn 8(!) hjørner i rommet blir det nettopp som jeg fryktet veldig dårlig utnyttelse av plassen (jeg skrev lenger opp at det hele kommer an på plassering av trapp og hvor mange hjørnet rommet får). Det positive er at det er enkelt å møblere fordi alle plasseringene er forutbestemt av plassen løsningen.

Men jeg synes det hele virker veldig trangt. Kjøkkenet er lite med smått av oppbevaringsmuligheter. Men det trenger ikke være slik at dere trenger mer plass.

Det blir veldig mye dødplasse som man ikke får utnyttet med denne løsningen. Hvis dere får et barn til som kanskje burde hatt litt gulvplass å leke på... gangen ved soverommet og badet er det eneste store nok stedet, men det er jo der folk skal bevege seg mye og er upraktisk å bruke som lekeplass.

Det er et langt strekke man kan leke mellom badet og kjøkkenet, men igjen er det der folk kommer til å gå, så det funker ikke.

Jeg hadde også gjort entréen større og boden mindre ved å flytte veggen mellom dem litt inn i boden.

Er det mulig å bare dra ut veggene på huset 1meter? Nå er det liksom bare akkurat plass til alt.

Takk for svar. Jeg tror ikke man kan gjøre huset større, da det bygges fem like funkis- eneboliger ved siden av hverandre.

Nå er jeg veldig usikker, det er så forskjellige svar her😅 Det veier opp at det er nybygg, ok pris, (drar man ti minutter nærmere byen går prisen opp noen mill), nydelig sjøutsikt, stor terrasse/balkong oppe.  Liker også at det er to etasjer med flere oppholdsrom nede og også terrasse nede.

Men så er det jo det at stuen oppholder man seg mye i. Jeg ønsker å kunne ha gjester med et stort spisebord osv.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Jeg tror ikke man kan gjøre huset større, da det bygges fem like funkis- eneboliger ved siden av hverandre.

Nå er jeg veldig usikker, det er så forskjellige svar her😅 Det veier opp at det er nybygg, ok pris, (drar man ti minutter nærmere byen går prisen opp noen mill), nydelig sjøutsikt, stor terrasse/balkong oppe.  Liker også at det er to etasjer med flere oppholdsrom nede og også terrasse nede.

Men så er det jo det at stuen oppholder man seg mye i. Jeg ønsker å kunne ha gjester med et stort spisebord osv.

TS

Nå er det jo god plass til stort spisebord der. fra kjøkkenet og utover der hvor det er tegnet 4 stoler med lite bord. Det trenger dere ikke å ha der. Da det er god plass til sofa og tv ellers i rommet. Og har dere spisebord man kan trekke ut, eller ekstra plater til. Så er det i hverdagen plass til å leke der hvor det på tegningen er 4 stoler og bord.

Anonymkode: d753a...412

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS

Med alle disse fordelene hadde Jeg gått for det! Man kan sjeldent få alt, men dette virker som et godt kompromiss. Med mindre du har flere millioner til som du uproblematisk kan bruke på bolig. 
Det er mange som lever godt med mindre stuer enn dette, og med en som er tenåring så kommer ikke førstepri være å være sammen med mamma og pappa i stua hver eneste kveld.

Anonymkode: 94af1...674

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Ok, da høres det egentlig veldig bra ut!

Jeg tror ikke plassen egentlig blir et problem, det var bare litt lite når det først skulle bygges nytt. Men gitt at prisen er god så er det bra på mange måter.

Du får nok forskjellige svar forsi folk leter etter og ser ulike ting. Jeg liker å ha litt plass på gulvet, mens andre ikke har behov for det. Dette huset passer ikke mine behov, men kan passe deg perfekt. 🤗

Planløsningen er ikke nødvendigvis dårlig. 🤗 På mange måter er den bra. 

Det med flere oppholdsrom er jo bare supert! Det gjør ikke noe at stua er trang dersom man har flere steder å være og kan fordele seg på.

Samtidig skal man kanskje ikke være for glad i å ha gjester når man bor som i dette huset. Å samle 15stykker er vanskelig, da man jo må fordele seg i de ulike sonene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det samme størrelse som dette dere leier?

Våres kjøkken/stue del er 42kvm men trapp midt i ødelegger ju hele rommet. Er det tegnet inn peis mellom kjøkkenbord- sittegruppe?

Det er veldig lite møbleringsmuligheter med i stort sett kun vindusvegger.

Anonymkode: 2a011...010

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Våres kjøkken/stue del er 42kvm men trapp midt i ødelegger ju hele rommet. Er det tegnet inn peis mellom kjøkkenbord- sittegruppe?

Det er veldig lite møbleringsmuligheter med i stort sett kun vindusvegger.

På illustrasjonsbildene er det tegnet inn peis der som sofagruppen er. Ved det som sikkert er ment som tv-vegg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi er to voksne og ett barn/ungdom. Vi prøver å få ett barn til.

I dette huset?? Jeg har bodd i leilighet med stue og kjøkken i ett, ca 39kvadrat. Når søsteren min og mannen, og deres sønn var på besøk, visste jeg nesten ikke hvor jeg skulle vri meg for ikke å dulte borti noen. Hiv inn en god sofa og en trapp så tenker jeg at du vil kjenne på irritasjonen over at det er akkurat litt for trangt. 

Anonymkode: 25d9e...1c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I dette huset?? Jeg har bodd i leilighet med stue og kjøkken i ett, ca 39kvadrat. Når søsteren min og mannen, og deres sønn var på besøk, visste jeg nesten ikke hvor jeg skulle vri meg for ikke å dulte borti noen. Hiv inn en god sofa og en trapp så tenker jeg at du vil kjenne på irritasjonen over at det er akkurat litt for trangt. 

Anonymkode: 25d9e...1c8

Å? 😅 Så lite er det vel ikke? Huset er 170 kvm, så det er nok av plass å gjøre av seg, men ja, jeg skulle ønske stuen/kjøkkenet var større. 

AnonymBruker
Skrevet

Trenger dere 4 soverom?  Kan soverom oppe droppes til fordel for større stue/kjøkken? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Trenger dere 4 soverom?  Kan soverom oppe droppes til fordel for større stue/kjøkken? 

Det har jeg faktisk tenkt på, men det hadde vært så veldig greit å sove i en annen etasje enn tenåringen. Både for han og for oss :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...