Gå til innhold

Er dette en liten stue?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å kjøpe en enebolig (funkishus) som koster 6 millioner. Den ligger en halvtimes kjøretur utenfor Bergen, og har nydelig sjøutsikt. Jeg syns vi får mye for pengene, men synes det er så vanskelig å se for seg ulike ting. Den skal bygges nå, og vi må bestemme oss nå, så vi får ikke sett den inni først. 

Huset har fire soverom, stue nede på 17 kvadrat, to store bad, boder, vaskerom. Det er åpen stue/kjøkkenløsning. Dette rommet er til sammen med trapp er 40,6 kvadratmeter. Jeg synes det høres litt lite ut. Vet ikke hvor mye kvadrat trappen stjeler, men det blir vel da ca. 40 kvadrat stue/kjøkken? 

Noen med erfaring her som kan si om dette er en ok størrelse på stue og kjøkken, eller blir det veldig lite? 

Vi er to voksne og ett barn/ungdom. Vi prøver å få ett barn til. 

Anonymkode: 66781...6d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt det var en ok størrelse men ikke kjempestor. Jeg har 32 kvadrat idag, og det er helt ypperlig. Jeg bor alene da - men husk at du i tillegg har en stue til på nesten 20 kvm. 

Anonymkode: f6fc3...496

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres litt lite ut. Jeg har ca 55 kvadratmeter stue/kjøkken og er veldig fornøyd med det, men ville ikke hatt noe mindre. Det kommer jo selvsagt an på planløsning osv., men foretrekker å ha det litt romslig i stuen.

Trappen i huset her tar ca 3,5 kvadratmeter.

Anonymkode: 618df...76a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har litt mindre enn det, ca 37 m2. Fungerer helt fint det. Det kommer nok an på hvor mange barn du har, alder på barna og om du liker å tromme sammen til store selskaper. 

Forrige hus vi hadde var stue og åpen kjøkkenløsning på ca 55 m2, det opplevdes luftig og var greit mens barna var små og lekte på stuen.

Synes stue/kjøkkenløsninga vår er koselig og intim. Har innredet den smart og alt har sin plass. Vi har  også en ekstra tv stue barna bruker. 

Anonymkode: 88758...f3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi har litt mindre enn det, ca 37 m2. Fungerer helt fint det. Det kommer nok an på hvor mange barn du har, alder på barna og om du liker å tromme sammen til store selskaper. 

Forrige hus vi hadde var stue og åpen kjøkkenløsning på ca 55 m2, det opplevdes luftig og var greit mens barna var små og lekte på stuen.

Synes stue/kjøkkenløsninga vår er koselig og intim. Har innredet den smart og alt har sin plass. Vi har  også en ekstra tv stue barna bruker. 

Det blir vel det samme vi får ca. siden trappen tar litt kvadratmeter. Så du tenker ikke at det er trangt der dere bor? Får du plass til et greit spisebord? Vi er ca. 12 i familien med søsken osv. som jeg ønsker å ha på besøk innimellom 😮

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir vel det samme vi får ca. siden trappen tar litt kvadratmeter. Så du tenker ikke at det er trangt der dere bor? Får du plass til et greit spisebord? Vi er ca. 12 i familien med søsken osv. som jeg ønsker å ha på besøk innimellom 😮

Nei, det synes jeg ikke. Vi har mulighet til å dra ut langbord til 15. Vi har investert i gode spisestoler slik at vi fint kan bli sittende lenge ved bordet. Så da blir gjerne voksne sittende med bordet og barna i sofa eller nede i tv-stue etter måltid ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...