mingus Skrevet 19. juni 2022 #1 Del Skrevet 19. juni 2022 Har funnet flere ting jeg vil kjøpe, og de er i nærheten. Jeg trenger ikke fiks ferdig betalt via finn, og sendes til postkassa mi da jeg kan fint kjøre 5 minutter selv og betale med vipps. Hvorfor har de fjernet denne muligheten helt? Det kan jo hende man har spørsmål om varen, før man kjøper den og! Eller er det bare her hos meg det ikke går?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Del Skrevet 19. juni 2022 Det står kontakt selger under der du kan trykke fiks ferdig. Da kan du sende melding som vanlig. Anonymkode: af285...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 19. juni 2022 #3 Del Skrevet 19. juni 2022 Kan ikke fordra det systemet helthjem henter ikke på min addresse og ville heller aldri stolt på den løsningen når det er snakk om dyre varer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg har både solgt og kjøpt med fiks ferdig allerede, synes den løsningen er helt fantastisk. Kan fortsatt skrive til folk som vanlig, uavhengig om man bruker fiks ferdig eller ikke. Anonymkode: aeabb...4d2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 19. juni 2022 Takk for svar folkens, fant ut av det etter jeg fikset ferdig en vare, men da måtte jeg vente til selger hadde trykket på noe før jeg fikk melde! Tullete nytt system ja, jeg betaler virkelig ikke via finn, jeg vippser da mye heller! Veldig rotete den nye linken til torget og, der man kunne trykke på til salgs og gis bort i nærheten. Pleide alltid å gå dit for å se om det var noe nytt til salgs i nabolaget som jeg ikke visste jeg trengte. Nå er det bare trending, forslag og ræl. Jeg kommer jo inn på det jeg skal, men da må jeg trykke mye via via, feks møbler, fjern møbler, velg omkrets område osv osv. Nei ikke for å høre 79 år gammal ut men dette her var bedre før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har både solgt og kjøpt med fiks ferdig allerede, synes den løsningen er helt fantastisk. Kan fortsatt skrive til folk som vanlig, uavhengig om man bruker fiks ferdig eller ikke. Anonymkode: aeabb...4d2 Kan hende jeg venner meg til det så klart, men jeg fikk ikke melde før jeg var godtatt av selger på FF, og det synes jeg blir mindre effektivt enn å bare melde og spørre om ditt og datt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Del Skrevet 19. juni 2022 Du kan melde med folk som før. jeg har flere varer til salgs der jeg har sagt jeg kan sende, men kan også kommunisere med de som bor i nærheten og vil hente. Anonymkode: e0608...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Del Skrevet 19. juni 2022 mingus skrev (31 minutter siden): Kan hende jeg venner meg til det så klart, men jeg fikk ikke melde før jeg var godtatt av selger på FF, og det synes jeg blir mindre effektivt enn å bare melde og spørre om ditt og datt. Hvordan godtar man det der? Har fått en sånn fiks ferdig-melding fra en person som bor i nærheten og vil kjøpe noe. Virker latterlig med den løsningen når prisen for å sende sannsynligvis blir dyrere enn prisen på tingen. Eller kan han ha trykket på noe feil? Anonymkode: b0cac...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 20. juni 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan godtar man det der? Har fått en sånn fiks ferdig-melding fra en person som bor i nærheten og vil kjøpe noe. Virker latterlig med den løsningen når prisen for å sende sannsynligvis blir dyrere enn prisen på tingen. Eller kan han ha trykket på noe feil? Anonymkode: b0cac...6b5 Jeg aner ikke, krysser aldri av på FF selv på mine annonser... får jo denne meldingen hver gang, som denne ganga jeg er gira på å kjøpe en ting: " Snart kan du gi bud! Selger må registrere fraktadresse først, så sier vi ifra når du kan bruke Fiks ferdig." Kan jeg ikke bare sende en melding uten at selger må registrere noe som helst? Kan hende jeg bare lurer på om den er tilgjengelig/skal bare ha en tingene i annonse osv osv, dette er forbanna tungvint og tar lengre tid enn det bør. Fiks ferdig omvei, idiotisk navn og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Del Skrevet 20. juni 2022 Altså det er da ingen endring om du ikke vil bruke fiks ferdig. Jeg kjøper og selger som før. Med vipps og meldinger, greier å bestille frakt selv også. Anonymkode: 47fe3...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 20. juni 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 20.04): AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså det er da ingen endring om du ikke vil bruke fiks ferdig. Jeg kjøper og selger som før. Med vipps og meldinger, greier å bestille frakt selv også. Anonymkode: 47fe3...1fd Men i dag sendte jeg fiks ferdig (eneste alternativet som var) på en ting, som jeg tilfeldigvis så lagt ut av samme person i en kjøp og salg gruppe på Facebook. Spurte henne om hun hadde fått noen FF melding på finn, hun så ingenting sånt og sa salget av tingene hennes plutselig gikk dårlig. Folk får jo rett og slett ikke beskjed når noen er interessert. Kan du være så snill og sende screenshot i tråden her om hvor jeg kan sende melding til en annonse som har fix ferdig? Jeg må ha oversett noe, ellers så er det noe helt galt her med min finn! Endret 20. juni 2022 av mingus Beklager ekstremt rotete formuleringer, håper det var litt forståelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #12 Del Skrevet 20. juni 2022 2 minutter siden, mingus said: Men i dag sendte jeg fiks ferdig (eneste alternativet som var) på en ting, som jeg tilfeldigvis så lagt ut av samme person i en kjøp og salg gruppe på Facebook. Spurte henne om hun hadde fått noen FF melding på finn, hun så ingenting sånt og sa salget av tingene hennes plutselig gikk dårlig. Folk får jo rett og slett ikke beskjed når noen er interessert. Kan du være så snill og sende screenshot i tråden her om hvor jeg kan sende melding til en annonse som har fix ferdig? Jeg må ha oversett noe, ellers så er det noe helt galt her med min finn! Kontakt selger står det rett over kontaktinformasjon, og rett under "fiks ferdig blabla kjøp med sending" får ikke lastet opp bilde dessverre. Anonymkode: 47fe3...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 20. juni 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kontakt selger står det rett over kontaktinformasjon, og rett under "fiks ferdig blabla kjøp med sending" får ikke lastet opp bilde dessverre. Anonymkode: 47fe3...1fd Takk for svar, ser her jeg får det opp på mobil, men ikke på PCen 😬 samme annonsen og! Merkelige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Del Skrevet 20. juni 2022 16 minutter siden, mingus said: Takk for svar, ser her jeg får det opp på mobil, men ikke på PCen 😬 samme annonsen og! Merkelige greier. Så rart. Da kan du sende første melding fra mobil og så forhåpentligvis få det opp på pc 😛 Anonymkode: 47fe3...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #15 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Altså det er da ingen endring om du ikke vil bruke fiks ferdig. Jeg kjøper og selger som før. Med vipps og meldinger, greier å bestille frakt selv også. Anonymkode: 47fe3...1fd Men hvorfor får jeg denne, da? Det er jo snakk om en fyr på samme postnr. som jeg har. For alt jeg vet kan han bo rett over gata ..? Hurra! Noen vil kjøpe varen med Fiks ferdig Legg til fraktdetaljer i annonsen, så kjøperen kan legge inn et bud Anonymkode: b0cac...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 24. juni 2022 #16 Del Skrevet 24. juni 2022 Fix Ferdig funker jo ikke! Nå er det en uke siden at jeg trykket på at jeg ville kjøpe noe. Jeg fikk melding om at selger måtte legge inn salgsadressen, så skulle jeg få mulighet til å legge inn bud. Etter det har det vært helt stille. Jeg vet at jeg kan sende melding i tillegg, men jeg ville teste ut det nye, siden jeg uansett har tenkt å betale med vipps og få varen tilsendt med Helt Hjem. Men dette blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 24. juni 2022 #17 Del Skrevet 24. juni 2022 Hulderen skrev (14 timer siden): Fix Ferdig funker jo ikke! Nå er det en uke siden at jeg trykket på at jeg ville kjøpe noe. Jeg fikk melding om at selger måtte legge inn salgsadressen, så skulle jeg få mulighet til å legge inn bud. Etter det har det vært helt stille. Jeg vet at jeg kan sende melding i tillegg, men jeg ville teste ut det nye, siden jeg uansett har tenkt å betale med vipps og få varen tilsendt med Helt Hjem. Men dette blir for dumt. Problemet her er nok ikke «Fiks Ferdig», men selgeren. Når du trykker, går det en melding til selger om at hen må oppdatere annonsen sin dersom hen ønsker å bruke Fiks ferdig. Det er nok mange som får den beskjeden, og tenker at de ikke har tid til å sette seg inn i hva «Fiks ferdig» er. Eller at vedkommende er på ferie eller generelt dårlig til å svare. Men dette er ikke løsningen sin feil, det er bare personen som har lagt ut annonsen som er treg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #18 Del Skrevet 24. juni 2022 14 minutter siden, Miss-Grey said: Problemet her er nok ikke «Fiks Ferdig», men selgeren. Når du trykker, går det en melding til selger om at hen må oppdatere annonsen sin dersom hen ønsker å bruke Fiks ferdig. Det er nok mange som får den beskjeden, og tenker at de ikke har tid til å sette seg inn i hva «Fiks ferdig» er. Eller at vedkommende er på ferie eller generelt dårlig til å svare. Men dette er ikke løsningen sin feil, det er bare personen som har lagt ut annonsen som er treg. Men når man lager en annonse så sier man jo om man vil bruke fiks ferdig eller ikke, så om man har valgt noe annet kan man jo ikke forvente at selger skal oppdatere/endre mening. Har aldri fått noe slikt, men da jeg ikke vil benytte meg av fiks ferdig da jeg kun sender mot forhåndsbetaling, vil det jo da bare se ut som jeg ignorerer vedkommende. Anonymkode: 47fe3...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. juni 2022 #19 Del Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men når man lager en annonse så sier man jo om man vil bruke fiks ferdig eller ikke, så om man har valgt noe annet kan man jo ikke forvente at selger skal oppdatere/endre mening. Har aldri fått noe slikt, men da jeg ikke vil benytte meg av fiks ferdig da jeg kun sender mot forhåndsbetaling, vil det jo da bare se ut som jeg ignorerer vedkommende. Anonymkode: 47fe3...1fd Så valget Fix Ferdig kommer uansett i annonsen, selv om selger har valgt å ikke bruke det? Det er en dårlig løsning av Finn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #20 Del Skrevet 25. juni 2022 Jeg har ikke huket av for Fiks ferdig, får likevel melding om at noen vil kjøpe med fiks ferdig og jeg må oppdatere med frakt. Helt hjem virker ikke her jeg bor, så det er uaktuelt så lenge samarbeidet er med Helt hjem. Går likevel ikke an å sende melding til kjøper om dette… Kan sende med Posten og det har jeg skrevet i annonsen. Anonymkode: 82052...ce9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå