Gå til innhold

Hva mener du er oppskriften på et lykkelig forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange tråder her inne om dårlige forhold. Hva med en tråd med din oppskrift på et godt og langt forhold. Som holder på lykken og gleden i et varig forhold? Har du noen gode tips og triks. Evnt dere har felles regler som fungerer bra for dere?

Anonymkode: 18907...98c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo forsket en del på og en ting de har funnet er at det er svært viktig å reparere etter krangler. Egentlig alt som skader båndet dem imellom. Det er ikke farlig å krangle og diskutere, så lenge man strekker ut en hånd og får reparert etterpå.

Anonymkode: 7cc1a...59e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At man stiller opp for hverandre, og vet at man kan stole på den andre. At det er kjærlighet der, du kjenner glede og stolthet når du ser den andre komme mot deg. På samme tid føler du et dypt vennskap, dette er personen du kan betro deg til om alt, og som du vet aldri vil gå videre med det du forteller.

Jeg synes også det er viktig å klare å si unnskyld. Hvis man krangler, så bør man ikke gå i dagevis og være sure på hverandre. Ikke være så stolt at du ikke kan gå den andre i møte og si unnskyld, skal vi bli venner igjen? Være en støttespiller, uten å regne på hvem som gjorde hva sist, være raus på alle måter. Gi den andre selvtillit. Være ærlig.

Anonymkode: f3463...1c5

• Liker 6
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Kommunikasjon, kjemi, samme verdier, godt stabilt humør, rutiner, intimitet og beundring for hverandre. 

Spesielt den automatiske følelsen av oss om alt. Ikke sololøp som meg og deg, men oss. Vi. Alltid. 

Endret av Hippokrates
Skrevet

At man ikke går rundt å tenker at den andre hater deg etter en diskusjon, en dose galskap, mye humor, god kommunikasjon, egentid, holde seg til saken om det blir en diskusjon, fysisk og psykisk nærhet. 

Leste en plass at man skal ikke tenke på partneren som en motstander når problemene oppstår. Man skal tenke at det er problemene som er motstanderen og du og partner er på samme lag. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjensidig respekt, kjærlighet, omsorg og som sagt ovenfor her; følelsen av oss.

Anonymkode: 5e904...521

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At begge er villige til å stå i når det er vanskelige tider og man møter utfordringer og at man vil gjøre det sammen. Alle forhold er bra når det går bra men de fleste ryker så fort det blir litt vanskelig. 

Anonymkode: bb335...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
howdidudo skrev (2 minutter siden):

Det er viktig å være den som eier bolig, bil og lignende. På denne måten blir maktforholdet hos den med mest verdier. Sånn fungerer det i forholdet mitt og jeg er veldig fornøyd.

Morsom du

Anonymkode: e7fb6...af3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å gi hverandre frihet.

Ikke være avhengig av den andre for å være lykkelig - jobbe med seg selv for sine ønsker/drømmer i tillegg til felles ønsker og drømmer.

Dette burde være en selvskreven regel, men for mange synes det å virke vanskelig: ikke være utro.

Anonymkode: 643ad...dca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å velge rett person. 

Anonymkode: 6964e...ed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Respekt og humor i hverdagen. Ta lett på ting og være raus og tolke alt i beste mening.

Anonymkode: ca5dd...0a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tillit og åpenhet. Åpenhet om hvem og hvorfor man chatter med/ omgås folk. Åpenhet den dagen man begynner å koble seg fra forholdet. Det er jo der sviket oftest starter. Uten åpenhet, er tillit vanskelig ( og ofte direkte dumt).

Anonymkode: 68d27...8b1

Skrevet

Enig i det meste som et skrevet ( med unntak av tullet  til @howdidudo) , og så vil jeg legge til å gjensidig ønske det beste for partneren sin, altså at man genuint ønsker at kjæresten skal ha det bra sammen med en. Da kommer mye av det andre naturlig, tror jeg🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du noen gode tips og triks. Evnt dere har felles regler som fungerer bra for dere?

Vel nå er jo min og samboer/forlovede  sin samlivsform åpenbart ikke for alle.

Men vi har et åpent forhold som vi trives veldig godt med. Vi hadde i mange år et «normalt» forhold, men har de siste ca 3 årene hatt et åpent forhold der vi kan ha relasjoner med andre ved siden av. 

Vi har tryggheten i hverandre og elsker hverandre, samtidig opplever vi glede og spenning med andre om vi vil. Vi har selvfølgelig noen regler for hvordan vi har det, men det blir spesifikt for oss to og vår samlivsform. 

Anonymkode: f3b67...003

AnonymBruker
Skrevet

At man har et felles mål om at ting skal vare, fremfor å jage etter det perfekte og lete etter feil i hverandre. 

Anonymkode: 3a9c3...82c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel nå er jo min og samboer/forlovede  sin samlivsform åpenbart ikke for alle.

Men vi har et åpent forhold som vi trives veldig godt med. Vi hadde i mange år et «normalt» forhold, men har de siste ca 3 årene hatt et åpent forhold der vi kan ha relasjoner med andre ved siden av. 

Vi har tryggheten i hverandre og elsker hverandre, samtidig opplever vi glede og spenning med andre om vi vil. Vi har selvfølgelig noen regler for hvordan vi har det, men det blir spesifikt for oss to og vår samlivsform. 

Anonymkode: f3b67...003

Høres jo perfekt ut, om man ikke ønsker bare en sex partner resten av livet. Og begge er med på det. Desverre så ser jeg at de fleste forhold som ender i utroskap. Er fordi en gjerne vil benytte seg av muligheter men ikke ar partner gjør det samme. Men mulig det ligger for mye egoisme i vrakede forhold. Like regler bør jo være et must tenker jeg da. Uansett hvor vide regler man har. Det går vel under gjensidig respekt. 

Skrevet

Jeg mener at det er respekt, kommunikasjon og felles verdier. Selvfølgelig er det enda mer, men for meg i mitt ekteskap er dette viktig. Sissel Gran har gode tanker om dette, som jeg liker å bruke som veiledning. Et av de tingene hun har skrevet om er å dele forholdet i tre likeverdige parter. Hun, Han og Paret. Det å ta valg og hensyn der alle tre parter skal behandles likt og respektetes, opplever jeg som en fin måte å tenke på. Om alle tre parter blir tatt hensyn til, vil alle tre ha det bra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst må man akseptere og respektere den man er sammen med. 
Hvis man har de to tingene som utgangspunkt, blir alle overraskelser på veien lettere å ha med å gjøre. 

Anonymkode: 705d7...879

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Når man legger seg ril og sove på kvelden så har man ordnet opp i uoverensstemmelser, man kan kysse hverandre god natt. 

Begge parter må kunne selge noen kameler, gjensidig respekt. 

Skrevet

At man er litt bestemt på å få det til. (Og at det er noenlunde rett person. Jeg sier noenlunde fordi alle har noen dårlige sider)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...