AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Vi fikk positiv test forrige uke, og har vært veldig glade begge to. Han har vært mest pådriver på å få barn nå. I går var han ute på byen og ble med en annen jente hjem, mens jeg lå her hjemme og ventet på han. Den sterkeste følelsen jeg sitter med er at jeg har lyst til å ta abort og komme meg videre i livet mitt. Er som om jeg tenker annerledes nå som jeg er gravid, at alvoret i situasjonen gjør at jeg tenker «kaldere» enn jeg pleier. jeg har alltid trodd jeg ville slite med å bli gravid, men så ble jeg det veldig fort. Jeg vet at jeg har vært veldig heldig, og det føles helt grusomt ut å skulle ta abort på et barn man har prøvd aktivt å få. Han er skrekkslagen over at jeg i det hele tatt nevner abort, hvor mye burde han få være med å bestemme dette? Jeg vil egentlig bare ta abort og komme meg unna og møte en snill og ordentlig mann som behandler meg bra. Er det egoistisk av meg å ta abort? Trenger litt hjelp til å stable tankene mine, føler ikke at jeg er helt meg selv. Anonymkode: 20a0b...92a 3 17
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Hvor gammel er du? Om du er under 30, ta abort og kom deg videre. Anonymkode: fbcac...9eb 24 3 7
Alvario Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Stakkar deg🌸 Forstår godt du er fortvilet. Jeg ville brukt ett par uker nå på å flytte ut/bryte med samboeren din uten å nevne abort noe mer. Vis han at når han tar sånne valg tar du dine. Du vil uansett ikke ha mannen videre antar jeg, men når har du heldigvis noen uker på å bestemme deg og det hadde vært så dumt om du tar ett slikt valg i affekt. Masse lykke til 13 1 1
Ginny Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Dump mannen hvertfall! Om du er ung og kjenner at abort er rett for deg, så gå for det. Det er like egoistisk å ta abort som å få barn. Hvis du derimot begynner å høre klokka tikke så ville jeg beholdt, gitt at fyren er et ok farsemne til tross for sin elendige moral osv.. 10 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Huff ikke hyggelig å lese, all sympati til deg. Har han vært utro nå så kommer han til å gjøre det igjen. Det blir lite sex når babyen kommer, kan han takle det? Kanskje du babyen kan klare dere på egenhånd? Hvordan fant du ut at han var utro? Husk at du bestemmer over din kropp. Anonymkode: 071d6...4fe 5
Brunhilde Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Akkurat nå er du fortvilet, sint og såret - og det med rette, men det er ikke da du bør ta avgjørelsen om abort eller ikke! Vil du ta abort fordi du egentlig ikke vil ha barn eller er det for å straffe den utro dusten? Jeg tenker at du, i morgen, tar kontakt med lege, jordmor eller noen andre du kan snakke med før du tar en endelig avgjørelse. En abort kan ikke gjøres om, det kan ikke et barn heller. Lykke til - uansett hva du velger! 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 For en dritsekk. Vær glad du oppdaget det såpass tidlig! Vil anbefale deg å kontakte amathea eller fastlege for en prat. Det er IKKE egoistisk å ta abort i en slik situasjon, tenk over hvilket liv DU vil ha, det har du din fulle rett til ❤️ Anonymkode: b2d71...f50 3 1 1
Jentadi Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Ikke gjør noe som helst før du får tenkt deg litt om. Snakk med noen du stoler på, da er det lettere å sortere tankene. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Menst sjokkert over at han ikke tenker på ringvirkningene av sin handling i natt. Men jeg har blitt så gammel, at når du tenker at en handling er frekk, så synes du at den oppleves frekk. Anonymkode: 98ab4...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Du hadde nok klart å oppdra et barn alene og ha et ok samarbeid med barnefar, men livet ditt og barnets vil bli meget komplisert. Særlig om ikke samarbeidet går bra. Barnet blir født inn i en konflikt, og det unner jeg ingen. Jeg hadde tatt abort. Anonymkode: ed551...c70 12 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Alle mennesker er og skal til en viss grad være egoistiske. Å ta abort er i dette tilfellet å tenke på ditt eget beste, ergo er det et egoistisk valg, men det betyr ikke at det er feil eller et dårlig valg. Du har muligheten nå til å komme deg vekk fra ham for alltid og aldri trenge å ha noe med ham å gjøre igjen. Hvis du velger å beholde barnet må du forholde deg til ham resten av livet. Først samarbeide i 18 år, og så fortsette å forholde deg til ham om deres barn får barn osv. Hvis du velger å beholde ville jeg i alle fall flyttet ut før barnet blir født fordi det gir deg flere rettigheter. Når man prøver å få barn og lykkes med det er det ikke normalt at det første man gjør er å ligge med andre. Å få barn er en prøvelse for de fleste forhold, tenk deg godt om om dette er en prøvelse du ønsker å gå igjennom med denne mannen. Anonymkode: 87910...26d 3 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 Dere KG damer altså. En feil også er det rett ut. Hadde det vært dama som var utro, ville nok pipa fått en annen lyd. Anonymkode: 6025f...51b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Ta abort og gå videre i livet. Denne fyren er ikke riktig skrudd sammen, og vil aldri bli et godt menneske noen gang. Anonymkode: a53a4...950 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere KG damer altså. En feil også er det rett ut. Hadde det vært dama som var utro, ville nok pipa fått en annen lyd. Anonymkode: 6025f...51b Dette er ikke en liten feil - utroskap er et valg man gjør, og det viser hvordan et menneske er. Anonymkode: a53a4...950 21 5
Hmmmmmm Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere KG damer altså. En feil også er det rett ut. Hadde det vært dama som var utro, ville nok pipa fått en annen lyd. Anonymkode: 6025f...51b Tviler. Da hadde jeg rådet det samme 4 1
Anonymous 91 Skrevet 19. juni 2022 #16 Skrevet 19. juni 2022 Hvordan vet du at han var med ei annen dame hjem? 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #17 Skrevet 19. juni 2022 Det var han som var egoistisk her og var utro. All sympati med deg, dette er grusomt vanskelig. Tror du skal legge beslutningen om abort litt bort, i 2 uker kanskje. La det synke inn skikkelig før du gjør noe drastisk. Anonymkode: 127a8...de1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #18 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere KG damer altså. En feil også er det rett ut. Hadde det vært dama som var utro, ville nok pipa fått en annen lyd. Anonymkode: 6025f...51b Greit at partner er utro mot deg? Aner du hvor liten den som sitter å vente føler seg når noe slikt skjer? Anonymkode: 98ab4...ac7 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #19 Skrevet 19. juni 2022 Du er heldigvis bare 7 uker på vei, så du har mulighet til å kjenne litt på hva du ønsker før du må ta et valg. Regner med at du ikke ønsker å beholde kjæresten, så det vil bli litt lettere for deg å ta et valg ang abort når du ikke lenger bor sammen med kjæresten. Ta kontakt med legen din eller andre helsepersonell. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt abort- med mindre du nærmer deg 40 og sterkt ønsker deg barn. Anonymkode: 90fae...41e 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #20 Skrevet 19. juni 2022 Abort er et helt ok valg dersom dere skal gå fra hverandre! Det at dere ville ha barn sammen handlet jo om at dere var i et forhold. Når forholdet nå er over er det helt naturlig om du velger å ikke få barn sammen, da du heldigvis fremdeles har det valget. Hell i uhell at han var utro såpass tidlig, så du faktisk har valget om du vil forholde deg til denne mannen resten av livet eller ikke. Tenker med gru på hvordan det ville være å sitte høygravid eller med en nyfødt og oppleve noe slikt. Da ville det vært mye vanskeligere for deg å gå, kanskje ville du følt deg tvunget til å tilgi. Kanskje ville du vært ulykkelig i åresvis. Det behøver du heldigvis ikke nå. Anonymkode: d468c...d7a 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå