Gå til innhold

Er det min feil at avtaler ikke skjer, eller er det noe feil her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ekkel forvirret følelse angående venninnen min, dårlig samvittighet har jeg og nå.. 

Hun spør ofte om vi skal finne på noe snart, at det hadde vært hyggelig. Og da kan samtalen foregå sånn

Hun: skal vi møtes og gjøre noe snart?

Jeg: jeg er ledig hele helga, hva med en tur på kafe?

Hun: ja 😊

Jeg: så bra 😊

Så kommer helga og jeg hører ingenting, plutselig ser jeg at hun skal på stranda eller noe med andre venner. Dette gjentar seg ofte, selv når jeg har begynt å si dag og klokkeslett. 

Så sa jeg til henne i dag at jeg blir lei meg når vi legger planer om å treffes, og du finner på noe med noen andre uten å si fra til meg.

Hun ble sur og sa at det er fordi hun trodde det var løse planer og når hun ble bedt på noe med andre sa hun da ja. 

Jeg føler meg som en reserveløsning i tilfelle annet ikke dukker opp. 

Hva mener dere, er det jeg som gjør for mye ut av det?

Anonymkode: 3e970...924

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde fortsatt samtalen.

Hun: ja :)
Deg: Så bra! Skal vi møtes på Bistro Cafe lørdag kl 12?

Anonymkode: 95eed...c0c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du burde fortsatt samtalen.

Hun: ja :)
Deg: Så bra! Skal vi møtes på Bistro Cafe lørdag kl 12?

Ja jeg lærte fra det og begynte med det, hun svarer Ja da og, så legger andre planer likevel 

Skrevet

Hvis du gjør det over, så ville jeg ikke akseptert det. Da ville jeg sagt at enbkaffeavtale med avtalt tid og sted, er ikke en løs avtale. Dessuten bør man kommunisere om man går vekk fra en løs avtale og. 

Hvis du ønsker å fortsette vennskapet må du kommunisere dette og sette grenser for hva som er ok for deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja jeg lærte fra det og begynte med det, hun svarer Ja da og, så legger andre planer likevel 

Da hadde jeg sluttet å legge planer med henne. Eller, hvis du ønsker å beholde henne som venn, tatt det opp med henne igjen. Sagt at du reagerer på at hun bryter avtaler også når de ikke er løse, dvs når det er avtalt tid og sted. Da føler du både at du ikke er prioritert og at du ikke kan stole på henne. Det er respektløst mot din tid. Hadde hun sett for deg at du sitter på kafeen kl 12 og venter på henne?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er backup planen. Hun vil du skal være tilgjengelig om ingen andre kan. Har hatt en slik selv som jeg har kuttet ut for mange år siden. 

Anonymkode: 30896...615

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg føler meg jo litt back up plan når det ikke en gang virker som hun har lyst til å velge meg, eller prioriterer meg. Hun kom heller ikke med konkrete forslag når planene var mer løse, så jeg synes jo det er rart om det bare skal være min feil at det ikke blir noe

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker er rett og slett ikke så veldig interessante å prioritere. 

Anonymkode: 42f84...f77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enkelte mennesker er rett og slett ikke så veldig interessante å prioritere. 

Anonymkode: 42f84...f77

Tydeligvis 

AnonymBruker
Skrevet

Hun: skal vi møtes for gjøre noe snart?

Deg: Jeg er jo alltid klar for det, vi lager planer, og du svikter hver gang. Så nei, jeg ønsker ikke å gjøre noe snart, da jeg har kastet bort nok tid på deg.

Helt seriøst: ts hun har vist deg flere ganger at du rett og slett ikke blir prioritert. Du er tydelig ikke viktig i hennes liv. Jeg ville latt henne gå, og funnet noen venner som faktisk setter deg først. Jeg har opplevd dette selv, og det er ikke godt for sen egen mentale helse å hele tiden bli satt til side for noe annet.

Anonymkode: f2108...574

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun spør ofte om vi skal finne på noe snart, at det hadde vært hyggelig. Og da kan samtalen foregå sånn

Hun: skal vi møtes og gjøre noe snart?

Jeg: jeg er ledig hele helga, hva med en tur på kafe?

Du: Hadde vært hyggelig!

[Samtalen slutt]

Anonymkode: 00b1f...9b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en slik venninne selv og vi sees nå en gang i året fordi jeg har sluttet å spørre om å treffes. Jeg har egentlig ikke særlig interesse av å treffe henne lenger, men ønsker ikke å brenne broer da vi bor på et lite sted og har mange felles kjente. Når jeg ser tilbake på vennskapet vårt ser jeg mye hun har gjort som ikke er ok. Hun forsnakker seg av og til og da lyser det gjennom at hun ikke har noen respekt for meg eller livet jeg lever. Jeg har slått meg til ro med at vi har vokst fra hverandre og det er greit.

Anonymkode: 64b93...753

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun: Skal vi møtes for å gjøre noe snart?

Du: Ja gjerne det, når passer det for deg?

Hun: Eh… Lørdag på dagtid kanskje?

Du: Passer fint. Hvilket klokkeslett skal vi treffes?

Hun: 12?

Du: Da noterer jeg det. Hvor vil du treffes?

osv.

Anonymkode: c67d3...174

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for flere svar, jeg tenker at det er leit og jeg ser nå at jeg har jo gjort mitt for at det skal bli møter, hun sier skal vi møtes og jeg foreslår ting, så finner hun på noe annet/bedre tilbud dukker opp. Jeg blir jo lei meg, jeg blir jo glad for å bli spurt om å være med på ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg føler meg jo litt back up plan når det ikke en gang virker som hun har lyst til å velge meg, eller prioriterer meg. Hun kom heller ikke med konkrete forslag når planene var mer løse, så jeg synes jo det er rart om det bare skal være min feil at det ikke blir noe

Det der er ingen venninne.. bare en egoist. 

Anonymkode: 008b1...88c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det der er ingen venninne.. bare en egoist. 

Anonymkode: 008b1...88c

Det slo meg noe plutselig, jeg blir ikke bedt på de greiene hun skal på heller, feks ofte er det jo med et par eller tte andre felles kjente/venner som jeg naturlig henger med. Så ikke bare dropper hun meg til fordel for andre, det faller ikke en gang henne å spør om jeg vil bli med. Så har jeg jo på forhånd sagt til folk at jeg har planer da og da, med henne, så andre ikke ber meg heller. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har en slik venninne selv og vi sees nå en gang i året fordi jeg har sluttet å spørre om å treffes. Jeg har egentlig ikke særlig interesse av å treffe henne lenger, men ønsker ikke å brenne broer da vi bor på et lite sted og har mange felles kjente. Når jeg ser tilbake på vennskapet vårt ser jeg mye hun har gjort som ikke er ok. Hun forsnakker seg av og til og da lyser det gjennom at hun ikke har noen respekt for meg eller livet jeg lever. Jeg har slått meg til ro med at vi har vokst fra hverandre og det er greit.

Anonymkode: 64b93...753

Samme her. Orker ikke slike som ikke er til å stole på. Skal jeg prioritere de bør de prioritere meg. 

Anonymkode: 455a3...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...