Gjest Diva Skrevet 18. oktober 2002 #1 Skrevet 18. oktober 2002 Aiaiai! Vi trodde vi hadde funnet drømmesofaen. Den var fra en grei nok møbelforretning, koksgrå 3+2 seter, lekker modell, akkurat passe oss som er relativt nyetablerte. Den kostet 4995,- !!!!! Sjokkpris! Reklamen for møbelkjeden kom i går i posten og vi så den på kvelden og det var da etter stengetid. Vi tenkte og tenkte,- "endelig kan vi få oss en ordentlig sofa, ikke bare en slapp sovesofa som egentlig bare er en madrass og et par hvite stålrør fra 1990. Vi tar en tur imorra så fort som mulig etter jobb". jaaaaaaadaaaa!! Den fargen som var igjen var selvfølgelig bare olivengrønn. Denne salongen i olivengrønt kunne mint om en gammel stue fra 1968. Hos en person med utpreget dårlig smak. Vi ville ha den som var grå! "Nei", sa butikkdamen,- de ble utsolgt i går morges! Vi har bare den olivengrønne igjen. Jeg spurte "Dere får den ikke inn igjen da ?". Damen sa halvveis ironisk smilende "nei,- ikke til den prisen.....". Da sa jeg "beklager,- da er det ikke aktuelt, vi likte ikke denne". Hvordan i alle dager kan en sofagruppe bli utsolgt så fort i en liten by som Skien samme morgen som reklamebrosjyren kommer ut ???? De har heller ikke opplyst om at det var "begrenset antall" eller "lite parti". Det eneste som stod i brosjyren var at det var partisalg. Når ble et parti 8 sofaer? Det sto IKKE noe om hvor få sofaer det virkelig var. De kunne ihvertfall skrevet begrenset parti da ????? Vi har lært å klare oss på et minimum, men dette kunne vi vel fortjent ? Vi er ikke på noen måte rike eller har særlig god råd. En sofa til 5000,- som i tillegg er 3+2 ville vært himmelrike for oss. Har bare den gamle he###### s sovesoffamøkka som ser ut som noe vi har funnet på gata og ikke går an å sitte i engang. Vi kan ikke ha så mange folk på besøk av gangen heller da det er plass til en og en halv person i den. Den synker dessuten helt ned til gulvet når noen sitter i den. Det er et ork å spise i sofaen og vi har heller ikke stoler og et bord på kjøkkenet. Hadde vært lettere å spise / drive med hobbyting osv. i senga! Eneste bra sitteplassen vi har ,- bortsett fra kontorstolen da. Dette er så deprimerende og vi ergrer oss grønne. Hva er da vitsen med å gi ut en slik brosjyre når man ikke rekker å lese den før varene er utsolgt ? Går det an å ta saken videre ? Vi har ingen sjanser til å få oss en annen sofa. ALT er for dyrt og vi finner ikke noe i bruktannonsene heller. Har heller ingen vi kan "arve" eller overta sofa av. Har nå levd i denne møkka"sofaen" siden nyttår!!!! Jeg er driiiit lei AAAAAAARRRRRRGGGGGHHHHH! Hvorfor ? Vi kan jo ta sjansen på å vinne i flax eller lotto, men eeeh! Trukke det er noe å satse på. Jeg er student og sambo jobber og vi har nok med de vanlige regningene som strøm, telefon, mobil, internett, og mat og klær. Det rekker ikke så langt, men 5000,- kunne vi klart. Får aldri den sjansen igjen :evil: :evil: :evil: :evil: HATER DISSE FORSØKENE PÅ Å LURE KUNDER,- DVS. DE KLARTE Å LURE OSS. Noen synspunkter,- er det bare meg som er sær eller ? H*U*L*K S*N*U*F*S Jeg vil bare griiiine.....
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #2 Skrevet 18. oktober 2002 Hva med å finne en brukt sofa på UFF eller Fretex, eller i en avisannonse, som er god å sitte i. Hvis den er stygg, er det jo bare å slenge et fint, litt stort pledd over. Ikea sine sofaer er jo og billigere enn andre, men ikke alle er like bra. Det fins mange skikkelig solide og komfortable bruktsofaer som er kasserte kun på grunn av trekket. Så kan dere jo kjøpe en skikkelig fin og ny sofa med god samvittighet om et par år?
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #3 Skrevet 18. oktober 2002 Uffda!!.... Har vel ikke så mye annet å bidra med her enn en stor klem *trøsteklemme*. Jeg irriterer meg også over slike ting, men har ingen anelse om hva man kan gjøre. Sleske og slue er de!! Kanskje jeg kan ta meg en tur til dem og skremme dem litt
Gjest Diva Skrevet 18. oktober 2002 #4 Skrevet 18. oktober 2002 Til gjest : Vi har sjekket avisene og finner intet. Har ikke Uff her i bøgda heller. Dessuten,- målet er ikke å finne en "skikkelig fin og flott sofa"! Det får vi heller ikke råd til før om 12 år, tenker jeg.... Målet er å finne en liten grei sofa som ser ok ut. Helst en ny billigsofa. Jeg synes vi behøver noe litt ordentlig nå. Du skulle sett det vraket vi har fra før av. Får jo ergonomiske problemer så det holder!!!! Til Rabader : Tusen takk for klem og forståelse Bra å høre at det ikke bare er jeg som er kravstor nå. Vi har jo tross alt hatt sparebluss på nesten alt vi har i huset og vil gjerne ha noe litt bedre snart.... Kan du ikke ta en tur til møbelsjappa og drive litt skremselspropaganda da ? Det hadde vært knall Ha en god fredagskveld da Klem, Kattepus :D
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #5 Skrevet 18. oktober 2002 Det er jævlig irriterende, det der. Synes alltid det er sånn, jeg. Det annonseres for varer, men varene er selvfølgelig utsolgt når folk kommer, selv om man kommer umiddelbart. Selgeren er da på pletten og sier "Den-er-dessverre-utsolgt, MEN vi har DENNE modellen" og peker på noe liknende som er mange hakk dyrere og selvsagt myyye bedre! Jeg synes Elkjeden Expert er helt kriminelle når det gjelder sånn annonsering, de har ALDRI varene de annonserer, i hvert fall ikke de ti gangene jeg har prøvd å få tak i noe. :evil: :evil: :evil:
Gjest Lottemor Skrevet 18. oktober 2002 #6 Skrevet 18. oktober 2002 hva med å se om dere finner lager utsalg eller feilvare salg av møbler....vet det er sånn på klær og det er ikke store feil man finner....?? Vet hvordan det er å måtte telle hver krone.....gir deg en god klem og håper det ordner seg
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #7 Skrevet 18. oktober 2002 Ja, vet du, det koster meg ikke en KALORI å si til folk hvilke duster de er!!!! :evil: Hehe... Jeg skal nok få dem til å finne fram godsofaen til dere jeg!! *bretter opp armene* Dere finner nok drømmesofaen. Ikke tenk på det. Jeg har en kjempedeilig sofagruppe her som jeg arvet etter bestemor. Den er god å ligge i, og ser ikke så aller verst ut i dagslys heller. Er det ikke det som gjelder da?
xeyes Skrevet 18. oktober 2002 #9 Skrevet 18. oktober 2002 Det der er så IRRITERENES!! Jeg skjønner deg godt, men det gjør tydligvis ikke de kjedene som reklamerer for noe SOM DE IKKE HAR!! Og som gjest sier, så henviser dem deg til noe DYRERE men som er ganske lik det du egentlig ville ha! :evil: Dette skjedde med mamma engang. Expert hadde noen 28" TV til 1999,- som stod i en reklamebrosjyre hun fikk i posten. Samme dag som hun fikk den gikk hun for å kjøpe tv'n. Der var jo den såklart UTSOLGT. Han bak disken sa at han kunne bestille en til. (nyansatt) Mamma ba om å få dette skriftlig og godt er det. De ringte tilbake neste dag og sa at de ikke kunne få tak i den tv'n lenger (!) Hun dro ned til butikken og sa at her står det svart på hvitt at hun skulle ha den tv'n til 1999,-! Det hele endte med at mamma fikk en mye dyrere tv til 1999,- Det er desverre ikke alle som er like heldige nei!
Madison Skrevet 18. oktober 2002 #10 Skrevet 18. oktober 2002 Hei pus :D A-møbler hadde en annonse i aftenposten idag.. 2+3 seter i hel hud til 7990. Det er jo mer enn du hadde tenkt deg,men jeg vil tro at det er en sofa man har en stund. Også må den i tilfelle fraktes fra oslo. Hvis du går inn på www.a-mobler.no og trykker inn varenr AT15200 så der du den der. Tenkte på deg da jeg leste igjennom avisa her nå :D
Madison Skrevet 18. oktober 2002 #11 Skrevet 18. oktober 2002 næmmen, det ble jo en link helt av seg selv :D Stilig
Gjest Diva Skrevet 18. oktober 2002 #12 Skrevet 18. oktober 2002 Welcome to the real life! Jada gjest,- jeg vet jeg klager. Men nå har vi som sagt levd på sparebluss LENGE og kunne tenke oss litt mer enn en spinkel madrass snart. Fikk jo blod på tann da vi så annonsen, og sofagruppa var selvfølgelig utsolgt! Vet det er sånn for alle, men endel har jo råd til å kjøpe noe litt dyrere! De fleste på min alder har IKKE det! Hadde ikke du blitt irritert kanskje ? Dessuten er det lov med et aldri så lite hjertesukk. Nå tar det sikkert måneder og år før neste "tilbud". Tusen takk for gode tips fra dere andre. Ikke meningen å virke klagete, men det er jo et faktum at handelsstanden har et tak på oss med på denne spøken om "tilbud" og "sjokkpris" og "røverkjøp" osv. Vi gleder oss over gunstige tilbud og så er det F*** ikke meg mer enn et LITE antall av varen,- selv om det ikke er opplyst om det i reklamen!!! Surt. Og føler med de som har enda dårligere råd enn oss også. De har det mye verre. Men skal sjekke A-møbler (tusen takk Madison ) :D og sjekke om det er noe lagersalg / feilvaresalg noe sted. Det har jeg ikke tenkt på før (tusen takk Lottemor) :D Har faktisk ikke tenkt på dette før. Må vel være litt mer kreativ Skal saumfare aviser og blader og nettsider og jungeltelegrafen og ALT! Takker for tips Dere er noen knupper :D :D Klem fra Kattepus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå