Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en mann som kun har midlertidig oppholdstillatelse og han har fått oppholdstillatelse pga meg og at vi har barn. Han går på norsk skole, og jeg har et studiegjeld på rundt 200.000, som ble permanent overførte til Statens innkrevingssentral for en stund siden. Jeg var psysisk syk en stund og innlagt og jeg gjorde ingenting med saken.

Nå jobber jeg og prøver forsørge familien,  han sliter med å få jobb og lærer seg norsk på skole. 

Jeg får ca 32.000 i lønn i mnd og pga jeg har samboer trekker de over halvparten i lønn..jeg klagde og fikk ikke medhold. Så nå sitter vi igjen med noen tusenlapper i måneden som skal dekke husleie, strøm og barnehage og mat. Jeg har ikke lov å søke sosialhjelp for da mister han oppholstillatese neste år...  Jeg sliter meg på jobb og jobber som vikar og ofte over 110%. Nå er jeg helt utslitt og forholdet skranter, jeg klarer ikke mer. Jeg er skyld i min egen gjeld men har prøvd å bygge opp et liv.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. 

Anonymkode: 8c55f...0bc

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg! 
Hvorfor trekker de deg i lønn for samboeren din når han ikke har inntekt???

Anonymkode: b62d4...c7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Stakkars deg! 
Hvorfor trekker de deg i lønn for samboeren din når han ikke har inntekt???

Anonymkode: b62d4...c7a

Aner virkelig ikke. Har dokumentert alt men de sier de har vurdert at de ikke vil stanse trekk 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør snakke med en advokat. Evt få et råd av @TBergh

Anonymkode: 3529a...d07

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har han ingen inntekt? Hvis han ikke har jobb og ikke mottar noen ytelse fra nav kan du be om en bekreftelse fra nav på at han ikke har inntekt. Det høres ut som de har lagt til grunn at han både skal forsørge seg selv og dekke sin del av utgiftene til både bolig og barn. Det skal han jo også dersom han har inntekt.