Gå til innhold

Mor irritert fordi unger under 14 må ha med en voksen på badeland

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gratis inngang til voksne uten badetøy bør være et alternativ kanskje. 

Anonymkode: 32c29...014

Nei takk, ønsker ikke at parken skal oversvømmes av en gjeng middelaldrende nudist-menn.

Anonymkode: 95ab4...601

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bor i området, så jeg kan jo oppklare litt ting som ble utelatt i denne artikkelen.

Vi voksne syns også det er fint at det er en aldersgrense, men vi syns den kunne vært 12 i stedet for 14 år. Da kan alle som går på ungdomsskolen få dra dit alene. Slik det er nå, slipper ikke enkelte som har fullført 8.klasse inn engang. De går altså straks i 9.klasse, men er allikevel for små til å dra i parken alene. Norske barn bør være svømmedyktige lenge før 12 år, så å ha 14 år som grense, gir jo egentlig ikke mening slik sett. Det er ikke vanlig at man først lærer å svømme rundt 14 år. 

Hvis man ikke er lokal innbygger, så er ikke dette noe problem, siden man gjerne kommer reisende som familie, men lokale ungdommer brukte parken mye før denne regelen ble innført. De har lenger sommerferie enn foreldrene og er uansett for store til å henge i skjørtene på foreldrene når de er i parken. De er der for å ha det gøy med venner. Nå har de ikke lenger den friheten til å dra i parken når de vil, selv om de er store nok til å dra alle andre steder i nærområdet uten foreldrene. 

Jeg tror de fleste syns det er litt vel strengt å ikke slippe inn ungdomsskoleelever alene, hvis de tenker seg om.

Anonymkode: d1109...5f4

Som potensiell besøkende så setter jeg STOR pris på at parken ikke kan benyttes som fritidsklubb for store grupper av lokale 12-13-åringer hele sommerferien. 🙈

At parken krever at barn i verste herje- og lage pyton stemning for alle andre-alder må ha en voksen til stede som kan korrigere adferden deres er på sin plass. 

Anonymkode: b2010...161

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt ikke, men aldersgrensa må settes et sted. 

Synes du den skal opp? 

Anonymkode: a221c...7ba

Nei, jeg synes argumentet om «ungdomsgjenger» er for dumt. Sett for all del aldersgrensen basert på sikkerhet (10 eller 12 år), men ikke forsvar aldersgrensen fordi 11-13-åringer såkalt plager andre. Snakk om å ha blitt gammel når man antar slikt om de fleste unge. Jeg har aldri opplevd ubehag fra ungdom i fornøyelsesparker, de koser seg som regel sammen med sine venner som de burde. 

Anonymkode: 1ff33...1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er først og fremst en familiepark. At den skal oversvømmes av yngre tenåringer uten voksentilsyn, gjør den mindre attraktiv for familier. Skjønner godt at parkledelse ikke ønsker at parken oversvømmes av slike, det er ikke dem de lever av.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg synes argumentet om «ungdomsgjenger» er for dumt. Sett for all del aldersgrensen basert på sikkerhet (10 eller 12 år), men ikke forsvar aldersgrensen fordi 11-13-åringer såkalt plager andre. Snakk om å ha blitt gammel når man antar slikt om de fleste unge. Jeg har aldri opplevd ubehag fra ungdom i fornøyelsesparker, de koser seg som regel sammen med sine venner som de burde. 

Dette er en kommersiell park, ikke en utendørs svømmehall drevet av kommunen. Klart de prøver å gjøre parken mest mulig attraktiv for de som legger igjen mest penger der, dvs familiene.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er snakk om et badeland, ikke en «fornøyelsespark». I en fornøyelsespark med Berg-og-dalbaner etc hadde dette ikke vært et så stort problem.  Problemet nå er at ungdommene kan skape farlige situasjoner i vannet for mindre barn.

Anonymkode: 19587...da3

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tenk om alle bare leverte barna sine på sommerland.. vaktene skal passe på bassengene, men ikke være barnevakt. Foreldre må passe på barna sine selv. 

Anonymkode: db9aa...7f8

Men man fotfølger vel ikke sine 13 åringer sånn i hverdagen? Jeg er faktisk enig med moren. Du kan dra alene i svømmehallen som 13 åring, jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke skulle greie seg på sommerland. 

Anonymkode: 8faf0...5ca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men man fotfølger vel ikke sine 13 åringer sånn i hverdagen? Jeg er faktisk enig med moren. Du kan dra alene i svømmehallen som 13 åring, jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke skulle greie seg på sommerland. 

Da kan jo barna i Bø kjøpe seg årskort i Bø svømmehall da. Problemet løst!

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er snakk om et badeland, ikke en «fornøyelsespark». I en fornøyelsespark med Berg-og-dalbaner etc hadde dette ikke vært et så stort problem.  Problemet nå er at ungdommene kan skape farlige situasjoner i vannet for mindre barn.

Og alle badeland (inne og ute) jeg kjenner til har 10-års grense uten problemer. Kanskje Bø er underbemannet? Eller er lokalungdommen der mer håpløse enn ungdom flest?  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da kan jo barna i Bø kjøpe seg årskort i Bø svømmehall da. Problemet løst!

Hæ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nå er det jo litt forskjell på en kommunal svømmehall og en stor fornøyelsespark med sklier, kiosker, aktiviteter og alskens bassenger. I den kommunale svømmehallen sitter det en badevakt som har oversikt over hele bassenget, i badeland er det ikke  lett å holde styr på alle på en varm sommerdag mitt i høysesong...

Anonymkode: 39411...bdb

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men alle slutter på magisk vis med bøll dagen de fyller 14 🙄

Nei men grensa settes et sted, takler man ikke det får man bli hjemme

Anonymkode: 928cd...58e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei men grensa settes et sted, takler man ikke det får man bli hjemme

Ja, dere som ikke takler at barn koser seg med venner uten mamma og pappa bør kanskje bli hjemme. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, minnes da vi hadde aksje i sommarland, sykla dit uten hjelm selvfølgelig, gjennom hele Bø, for å tilbringe lange dager der, uten foreldre såklart! Slutten av 80-tallet og vi var 9-10 år 🤣 Andre tider. 

Anonymkode: 0cae7...ed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, dere som ikke takler at barn koser seg med venner uten mamma og pappa bør kanskje bli hjemme. 

Og du har tydeligvis ikke fått badeturen med treåringen ødelagt av herjende tenåringer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei det trenger man jo ikke siden 11-13-åringene faktisk ikke får lov å være der uten foreldre.

Anonymkode: 2568a...c94

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh vi forholder oss til reglene vi

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men man leser vel info på hjemmesider før man planlegger tur

Nå bor de vel ikke langt unna badelandet. Jeg som er fra Kristiansand sjekker ikke nettsiden til Dyreparken når jeg skal dit, jeg bare drar dit. 

Anonymkode: cce53...9e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er det jo litt forskjell på en kommunal svømmehall og en stor fornøyelsespark med sklier, kiosker, aktiviteter og alskens bassenger. I den kommunale svømmehallen sitter det en badevakt som har oversikt over hele bassenget, i badeland er det ikke  lett å holde styr på alle på en varm sommerdag mitt i høysesong...

Anonymkode: 39411...bdb

Nei, jeg ser ikke helt den store forskjellen. At fornøyelsesparken er fysisk større gjør den ikke farligere. Skoler, kiosker etc. takler 13 åringer flest  fint. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nå bor de vel ikke langt unna badelandet. Jeg som er fra Kristiansand sjekker ikke nettsiden til Dyreparken når jeg skal dit, jeg bare drar dit. 

Anonymkode: cce53...9e7

Ja da kan man takke seg selv 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...