Gå til innhold

Mor irritert fordi unger under 14 må ha med en voksen på badeland

Anbefalte innlegg

Gjest Gratinara
Skrevet

Mor fortvilet over at barn under 14 ikke kan bruke sesongkortet uten følge av voksen. Er det urimelig av sommarland i Bø og kreve at barn under 14 må ha med seg en voksen? De ansatte aner jo ikke hvem som kan svømme, og parken er full av potensielle ulykker og drukningsfarer...https://www.dagbladet.no/nyheter/foler-seg-lurt/76374955

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at de har regelen, men er enig i at de kunne hatt en ordning der voksne som er med som følge for barn med sesongkort kunne fått rabattert pris. Spesielt når det er snakk om 13åringer. 

Anonymkode: 75c34...b71

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er et stort ansvar å eie og drive en slik park. Det er sikkert mye og mangt som kan skje og foreldrene er ikke i hælene på de som er 12 år. Samtidig så vet jeg at mamma og pappa fulgte godt med da vi var i badeland når jeg var 14 år. Både mtp creepy voksne og hvis det skulle skje at vi overvurderte egne ferdigheter. 

Gratis inngang til voksne uten badetøy bør være et alternativ kanskje. 

Anonymkode: 32c29...014

• Liker 32
  • Nyttig 6
Skrevet

Er så utrolig lei av alle de urimelige idiotene som skriver leserinnlegg i avisene for å kjempe for egne interesser. Fuck the Karens.

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra at de har en aldersgrense. Tenk om hele parken skulle vært full av alskens unger uten tilsyn. Hadde endt med drukninger, bortføringer, skader og ulykker.... Har selv vært vitne til nestedrukning og flere nestenulykker i diverse badeland og fornøyelsesparker der foreldre ikke har fulgt godt nok med... Tenk hvor hyggelig med et helt badeland fult av unger uten tilsyn... Det hadde vært en hyggelig opplevelse for alle de andre som er der....

Anonymkode: 39411...bdb

• Liker 25
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nærmeste badeland til min hjemby krever at alle under 10 år har med en svømmedyktig voksen. Det synes jeg er rimelig. 14 år synes jeg ikke er helt rimelig, det er få 11-13 åringer som vil ha med mamma eller pappa når de skal bade med venner. Vi gikk alene i den alderen, ingen som noen gang reagerte på det. 

Hvis man skal kreve at en voksen er med på tilsyn bør det være en egen veldig billig billettpris for dette. 

Anonymkode: 1ff33...1cb

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om alle bare leverte barna sine på sommerland.. vaktene skal passe på bassengene, men ikke være barnevakt. Foreldre må passe på barna sine selv. 

Anonymkode: db9aa...7f8

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være gratis inngang eller sterkt redusert pris hvis man ikke ønsker å bade, men å passe på barna i vannparker bør være en selvfølge.

Anonymkode: 0eb01...a4e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nærmeste badeland til min hjemby krever at alle under 10 år har med en svømmedyktig voksen. Det synes jeg er rimelig. 14 år synes jeg ikke er helt rimelig, det er få 11-13 åringer som vil ha med mamma eller pappa når de skal bade med venner. Vi gikk alene i den alderen, ingen som noen gang reagerte på det. 

Hvis man skal kreve at en voksen er med på tilsyn bør det være en egen veldig billig billettpris for dette. 

Blir litt som tusenfryd hvor foreldrene er med barna rundt. De kjører minimalt til ikke noe for full pris.

Anonymkode: 312df...2d9

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk å rampete de er uten tilsyn, på skolebusser feks. Bra regel.

Anonymkode: d7490...295

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette står klart og tydelig på parkens nettside: Vi gjør oppmerksom på at barn under 14 år må komme i følge med en voksen (person over 18 år).

https://www.sommarland.no/parkinformasjon/sesongkort/

Anonymkode: c5a53...cfb

Men de kjøpte i skranken, og fikk det ikke opplyst der.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Verden er ikke som før. Ikke 11-13-åringer heller. Og hvertfall ikke foreldre, om noe skulle skje med gullungen.. Forstår regelen svært godt, jeg! Men enig i at foreldre som er med kun for tilsyn kunne gått gratis. De kjøper vel gjerne noe mens de er i parken, og ikke bruker de aktivitetene heller.

Anonymkode: ad593...f80

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare flaut å stå frem på den måten.

Selvfølgelig skal barn under 14 ha tilsyn. Drukning er en ting. Men i den alderen, særlig med venner, trenger man en og annen påminning om atferd, stemmebruk, med mer. 

Nå finnes sikkert unntakene. Men evner man å se litt lenger enn egen nese forstår man at reglene må være like for alle. 

Og være med kun for tilsyn? Man opptar jo likevel en plass i parken, bruker fasiliteter som toalett, stoler. Og skal parken sette opp tilsyn for å sikre at man ikke er i vannet? Hvor går grensen, vassing på en varm dag? 

Anonymkode: 238e6...49e

• Liker 17
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns regelen er helt grei, at foreldre stadig klager over at gullungen ikke kan gjøre som det passer dem er ikke greit. Ikke bare handler det om drukning, men også et visst ansvar for barns generelle atferd i anlegget. 

Anonymkode: 60abe...0b5

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
proghodet skrev (35 minutter siden):

Men man leser vel info på hjemmesider før man planlegger tur

Anonymkode: 928cd...58e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tenk å rampete de er uten tilsyn, på skolebusser feks. Bra regel.

Anonymkode: d7490...295

Viktig poeng. Se for deg store gjenger som kommer uten foreldre, og det bråket de kan lage. Det at foreldene er i parken, selv om de ikke er sammen, er enormt forebyggende. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, proghodet said:

Hvor står det at hun kjøpte i skranken?

Endret av Blått
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff så grusomt at man ikke bare kal slippe de fri Og at parken føler at de har et ansvar

Anonymkode: 928cd...58e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...