Godmouth Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Jeg er en mann i 30-årene som er på vei ut på markedet. Har veldig lite erfaring med å skulle tiltrekke meg kvinner, og jeg har en tendens til å trakke i salaten generelt sett (gjerne i forsøk på humor). Er det noe jeg absolutt bør unngå å si eller gjøre? Fortell meg gjerne ting som er helt opplagt for dere! Jeg skal begynne på kurs på en høyskole til høsten. Tenkte det kunne være en mulig arena, siden jeg er veldig forsagt og generelt ikke starter samtaler uten grunn. Hvordan får jeg kontakt?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Vær deg selv for det første, alle liker en person som ikke er redd for å vise personligheten sin og hva han interesserer seg for. Når det kommer til ting du ikke burde si og gjøre kan jeg nevne noen ting jeg tror gjelder for de fleste kvinner. Du burde unngå å fortelle vitser som handler om hennes utseende, nesten uansett hva det gjelder. Å baksnakke tidligere parterere ved første møte blir også ofte sett på som et rødt flagg av kvinner. Å være for desperat etter opperksomhet er også en negativ ting, Ikke tving deg på folk. La samtaler komme naturlig og ikke fortell for mye om deg selv på en date. Å virke litt mystisk er spennende. Virk Interessert i tingene hun forteller, selv om du ikke kunne brydd deg mindre. Alle kvinner liker å føle seg verdsatt. Anonymkode: be50a...010
Godmouth Skrevet 18. juni 2022 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): La samtaler komme naturlig og ikke fortell for mye om deg selv på en date. Å virke litt mystisk er spennende. Takk for svar 🙂 Jeg pleier å stresse med hvordan jeg skal presentere meg selv - liksom, skal jeg bare si navnet mitt, eller skal jeg levere en utskrift av hele 5-faktormodellen for min personlighet? Men kanskje det kan være lurt å holde igjen noe informasjon... Vil ikke det gjøre henne mistenksom? En annen ting: samtaler kommer ikke naturlig for meg. Hvordan starter man en samtale?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 1. Unngå å like alt på FB, det er skikkelig turn off. Jeg mister helt sansen hvis jeg blir kjent med en fyr og ser at han har likt alle jentevennene sine bilder. 2. Møter du noen som du liker, ikke studer andre jenter i hennes nærvær. Dette får vi med oss. Hold øynene dine på henne, ingen andre, uansett hvor fin hun som går forbi, er. 3. Ikke skriv med andre enn den jenta du dater. La tlf ligge tilgjengelig med lyd og varsler på. Hvis du slår av alt, kan det virke som om at du skjuler noe. Men piper det i ett sett, kan det virke som om du er en flørt som driver og flørter med alt og alle. 4. Vær deg selv. Når du møter ei som du får kjemi med, skjer alt naturlig. Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: c9979...2af 1 1
Elskerinna Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Å starte en samtale er ikke så lett, men hvis dere studerer sammen er det jo mange muligheter til å diskutere fag og få igang en samtale på den måten 😊 Alternativt kan du vel forsøke nettdating? Da er man jo der fordi man leter etter noen, og du kan være litt mer pågående uten å bekymre deg for at det er i overkant.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Elskerinna skrev (2 minutter siden): Å starte en samtale er ikke så lett, men hvis dere studerer sammen er det jo mange muligheter til å diskutere fag og få igang en samtale på den måten 😊 Alternativt kan du vel forsøke nettdating? Da er man jo der fordi man leter etter noen, og du kan være litt mer pågående uten å bekymre deg for at det er i overkant. Anbefaler ikke nettdating det vil gjøre deg kald og kynisk og bry deg mindre om andre menneskers følelser. Ja mye fra menn online er mer sexfiksert noe som gjorde at jeg ikke orket å bli utsatt for det spillet som foregår på nett. Der er det hardt og brutalt og er du ett normalt empatisk menneske vil du fort få tykkere hud etter mange smeller og avvisninger. Du blir emosjonelt avstumpet av nett dating. Sats heller på normal tilnærming av folk som i er skolemiljø der en blir kjent med folk på normalt vis og man merker fort om det oppstår kjemi med noen. Anonymkode: 29cbf...80b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Godmouth skrev (7 timer siden): Takk for svar 🙂 Jeg pleier å stresse med hvordan jeg skal presentere meg selv - liksom, skal jeg bare si navnet mitt, eller skal jeg levere en utskrift av hele 5-faktormodellen for min personlighet? Men kanskje det kan være lurt å holde igjen noe informasjon... Vil ikke det gjøre henne mistenksom? En annen ting: samtaler kommer ikke naturlig for meg. Hvordan starter man en samtale? Du har humor da😀 Det må du spille på for alt det er verdt. Akkurat det du skrev der burde du faktisk si. Vær deg selv og ærlig, ikke noe påtatt. Du kan si noe sånt som at "Jeg er usikker på hva du ville vite om meg, kun grove trekk, eller typ 5-faktor". Men igjen, la det komme naturlig. Når det kommer til selve daten burde du invitere til en aktivitet. Minigolf, bowling, dart, shufflebloard, eller gåtur er alle alternativer som er enklere enn å være låst til et bord. Da kan du kommentere aktiviteten. "Jeg bomma, jeg er ikke skapt for dette". Da kan du by på deg selv, vise selvironi og gi henne et kompliment. Alt ettersom hva som skjer. Du kan også kommentere omgivelsene. Hilsen mann i 30-åra som har vært på altfor mange dates. Anonymkode: 9178b...5a9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Godmouth skrev (20 timer siden): Jeg er en mann i 30-årene som er på vei ut på markedet. Har veldig lite erfaring med å skulle tiltrekke meg kvinner, og jeg har en tendens til å trakke i salaten generelt sett (gjerne i forsøk på humor). Er det noe jeg absolutt bør unngå å si eller gjøre? Fortell meg gjerne ting som er helt opplagt for dere! Jeg skal begynne på kurs på en høyskole til høsten. Tenkte det kunne være en mulig arena, siden jeg er veldig forsagt og generelt ikke starter samtaler uten grunn. Hvordan får jeg kontakt? 1. ikke promp 2. ikke plukk deg i nesen 3. ikke forvent at hun skal betale for alt 4. respekter at hun har et liv utenom deg 5. normal hygiene 6. grunnleggende grei psyke 7. ikke forvent tilgjengelig når det kun passer for deg 8. få henne til å føle seg bra, det gjør du ved å være et hyggelig og godt menneske 9. hvis du er et godt menneske, husk å sette grenser for deg selv, det fungerer som opium for mange mennesker! Anonymkode: eb730...d27
Anonymbruker*** Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): 1. Unngå å like alt på FB, det er skikkelig turn off. Jeg mister helt sansen hvis jeg blir kjent med en fyr og ser at han har likt alle jentevennene sine bilder. 2. Møter du noen som du liker, ikke studer andre jenter i hennes nærvær. Dette får vi med oss. Hold øynene dine på henne, ingen andre, uansett hvor fin hun som går forbi, er. 3. Ikke skriv med andre enn den jenta du dater. La tlf ligge tilgjengelig med lyd og varsler på. Hvis du slår av alt, kan det virke som om at du skjuler noe. Men piper det i ett sett, kan det virke som om du er en flørt som driver og flørter med alt og alle. 4. Vær deg selv. Når du møter ei som du får kjemi med, skjer alt naturlig. Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: c9979...2af Jeg tror kanskje du som har skrevet dette enten har opplevd tillitsbrudd tidligere eller sliter litt med sjalusi? Noen trykker like på det meste av bilder som dukker opp feeden deres. Det trenger å bety noe spesielt. Personlig legger jeg aldri merke til hva fb venner driver å liker egentlig. Det er også helt greit å se på andre mennesker rundt seg, men skal si meg enig i at å studere/stirre på andre som passerer er uheldig når man er på date. Å ønske at daten skal ha telefonen ligge fremme med lyd og varsler på virker rett og slett litt kontrollerende. Jeg har ofte telefonen på lydløs, også på dater, og har den kanskje liggende i veska f.eks. Om daten knapt tar opp mobilen er det er veldig godt tegn for meg, og jeg tenker ingenting over om det ikke er varsler en hel kveld. Konstante varsler kan gjøre meg litt nysgerrig. En jeg holdt på med tidligere i år fikk konstant meldinger. Disse var fra gruppechatter med familie og venner. Han brukte å skru på lydløs. Det gjorde meg verken usikker eller mistenksom. Jeg synes det er uhøflig og ikke slå av lyd på telefon på en date viss det plinger konstant. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Enig med at ved første date bør man gjøre noe sammen, ikke bare gå ut og spise. Det er gjerne måten man møter en fremtidig livspartner på, men aldri ser igjen, kun fordi man valgte den kjedeligste og vanskeligste ruta. Rafting, museum, eller marked er fine aktiviteter som hjelper på samtalen og gjør hele møtet mye mer naturlig. Videre, vis ryggrad. Ikke vær enig med henne for "relasjonens skyld". Synes du det maleriet var stygt, så kan du høflig si din mening. Om du heller vil ha et kakestykke enn en baguette, velg det! En mann som er i kontakt med hva han selv vil og ønsker, samtidig som han ikke opptrer desperat etter godkjenning (herming) er attraktiv. Til slutt, ikke tull med sex/kone-vitser. Spesielt vitser som omhandler at kvinner snakker mye - for det gjør vi faktisk ikke. Det kan dermed virke fiendtlig og lite gjennomtenkt - og virke som om det er slik du vitser om meg med dine venner. Ikke ta seksuell eller romantisk kontakt etter første date. Gjerne noen subtile, flørtete blikk, men ingen åpenbar hinting. Kvinner pleier ikke å ønske sex før man faktisk er kjærester/eksklusive - om du vil ligge med henne etter ett møte, hvor mange ligger du med på en uke? Anonymkode: 2b7de...672
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Hvis du driter deg ut på humor, kan du ikke bare droppe å prøve å være morsom? Det er bedre om du bare er oppriktig og trygg nok pågå deg selv til å ikke måtte tulle ting bort. som uansett bare viser usikkerhet. Anonymkode: 38373...4f7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 Ikke snakk om penisen din. Ikke send bilde av den. Da er du allerede et godt hestehode foran mange menn. Anonymkode: ba1e9...7a4
Godmouth Skrevet 20. juni 2022 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 9.29): Når det kommer til selve daten burde du invitere til en aktivitet. Minigolf, bowling, dart, shufflebloard, eller gåtur er alle alternativer som er enklere enn å være låst til et bord. Takk for tips. Har du hatt noe suksess med det selv? Jeg har egentlig aldri datet sånn formelt før, nettopp fordi jeg trenger noe ansporende for å holde i gang en samtale med en jeg ikke kjenner. Dessuten ville jeg nok blitt veldig selvbevisst og usikker på den ikke-verbale kommunikasjonen. Å gjøre en aktivitet høres mye bedre ut. Men jeg har vel tenkt at damer helst vil holde det litt rolig når de vil gjøre et godt inntrykk. De har gjerne pyntet seg med upraktiske klær og sko etc. Men aktiviteten må jo da planlegges på forhånd, selvfølgelig... Jeg setter pris på de andre rådene som har blitt skrevet her også. Noen her har tydeligvis milevis mer erfaring enn meg på godt og vondt (mest vondt, virker det som). Men for å vinkle det litt annerledes: jeg lurer vel mest på hva som er en grei måte å opprette første kontakt på, enten det er for et mulig vennskap eller noe mer. Har dere noen eksempler fra eget liv som faktisk har funket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå