Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Jeg skulle ha satt inn noen penger til ei jeg kjenner. Jeg vet ikke hvilken bank hun har og ikke vet jeg kontonr hennes. Hvordan skal jeg gjøre det da? Jeg har ikke lyst å spørre. Har bare lyst til at pengene skal komme inn til henne.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Du må ha kontonr... Må nok bare bite i det sure eplet og spørre om det du...
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Er det mulig å få banken til å sende henne utbetalingslapp, slik at hun kan heve beløpet i banken? Forstår dere hva jeg mener??
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Hm... Veit ikke... Kanskje mulig...
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Går det ikke an å sende pengene gjennom Posten da? Slik at hun får en utbetalingsanvisning og kan hente pengene på Posten, det gikk ihvertfall an før.
Gjest Gjeste-Laila Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Høres ut som det greieste er å ta sjansen på å sende henne noen sedler i en konvolutt. Det gjør besteforeldrene mine hver gang jeg har bursdag
gaja Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 hvis hun har kontantkort kan du gi henne pengene som ringetid på tlf? kan gjøres i mange minibanker...
Gjest Hilde Skrevet 14. november 2005 #8 Skrevet 14. november 2005 Du kan sende penger via bank selvom du ikke har kontonummeret. Da vil bankgiroen bli sendt henne til utbetaling.
Veslejenta Skrevet 14. november 2005 #9 Skrevet 14. november 2005 Bare vær klar over at det er høye gebyrer for å sende utbetalingsgiro. Du må da i banken for å betale giroen. Regn med at dette kan koste opptil 50 kroner + opptil 50 kroner for at du mangler kontonummer, dersom du går i egen bank. Går du i en bank du ikke har konto i, kan det koste 100 kroner for giroen, og 100 kroner for manglende kontonummer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå