Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2500kr på trumf. Disse sparer jeg, men kom til å tenke på at det lønner seg vel å få de over i en bank der man kan få litt renter på de, eller får man renter på trumf?

Anonymkode: 8530c...d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke renter på trumf, men for å bedre avkastningen på de så bør du selge de til de som sparer Eurobonuspoeng. Der kan vekslingsraten være 1.2-1.3, som vil si at du får opptil 30% avkastning. 

AnonymBruker
Skrevet
dyptvann skrev (57 minutter siden):

Du får ikke renter på trumf, men for å bedre avkastningen på de så bør du selge de til de som sparer Eurobonuspoeng. Der kan vekslingsraten være 1.2-1.3, som vil si at du får opptil 30% avkastning. 

Det har blitt mye vanskeligere bruke eurobonus-poeng i det siste. Der man før kunne regne med å få en reise den dagen man ville (om ikke aktuelt tidspunkt eller mest effektive rute) er det nå vanskelig å få klaff selv om man er ute flere måneder i forkant.

Har mange kjente sin skulle bruke Eurobonus og Companion ticket (Reis 2 for 1) nå i sommer. De har opplevd å få reisen kansellert, uten mulighet til ombooking før flere måneder etter.

Da er poengene plutselig ikke så mye verdt lenger...

Anonymkode: 38ec9...e32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har 2500kr på trumf. Disse sparer jeg, men kom til å tenke på at det lønner seg vel å få de over i en bank der man kan få litt renter på de, eller får man renter på trumf?

Anonymkode: 8530c...d53

Man får ikke renter på trumf nei. Lønner seg å overføre de til bank i ny og ne og forvalte de selv. :)

Anonymkode: f8217...ee2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo gjøre det i den rekkefølgen man vil, men jeg bruker Trumf på helgehandel hver gang jeg ser at beløpet overstiger 500. Da slipper jeg å vente på at betalingen skal overføres til bankkonto, for det trekkes automatisk i kassa. Så setter jeg heller ditto beløp fra brukskonto til sparing. 

Anonymkode: ef4a6...abc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man kan jo gjøre det i den rekkefølgen man vil, men jeg bruker Trumf på helgehandel hver gang jeg ser at beløpet overstiger 500. Da slipper jeg å vente på at betalingen skal overføres til bankkonto, for det trekkes automatisk i kassa. Så setter jeg heller ditto beløp fra brukskonto til sparing. 

Anonymkode: ef4a6...abc

Hvordan bruker man det i kassa? Sier du bare at du vil bruke trumf?

AnonymBruker
Skrevet
dyptvann skrev (4 timer siden):

Dette bør man være veldig forsiktig med om man ønsker å sikre verdiene. 
Det er høy sannsynlighet for at SAS må nullstille Eurobonus uavhengig av hvordan det går med selskapet - om ikke vil prisen du må betale for flyreiser med Eurobonus bli så høye at det ikke vil være noe lønnsomt å benytte Trumf-bonus til dette.

Anonymkode: 0a55b...34a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er høy sannsynlighet for at SAS må nullstille Eurobonus uavhengig av hvordan det går med selskapet - om ikke vil prisen du må betale for flyreiser med Eurobonus bli så høye at det ikke vil være noe lønnsomt å benytte Trumf-bonus til dette.

Om man ønsker å sikre verdiene, så er det nettopp SALG som sikrer verdiene. TS selger til en som sparer Eurobonus og det er opptil kjøper å vurdere risikoen. Selger, altså TS, får da et kontantoppgjør. Det er risikofritt for selger. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
dyptvann skrev (19 minutter siden):

Om man ønsker å sikre verdiene, så er det nettopp SALG som sikrer verdiene. TS selger til en som sparer Eurobonus og det er opptil kjøper å vurdere risikoen. Selger, altså TS, får da et kontantoppgjør. Det er risikofritt for selger. 

Er det mulig å føre Trumf-bonus over til en Eurobonus-konto som ikke man eier selv? Er dette noe som faktisk blir gjort?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan bruker man det i kassa? Sier du bare at du vil bruke trumf?

Du logger inn på din trumf konto og velger bruk i butikk fremfor å ta ut på konto, så velger du den butikken du skal handle i (joker, meny, kiwi osv), så går det automatisk når du bruker kortet ditt så lenge du har knyttet bankkortet til trumfkontoen og ikke bruker trumf kort for seg selv :)

Anonymkode: cf9fd...f68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du logger inn på din trumf konto og velger bruk i butikk fremfor å ta ut på konto, så velger du den butikken du skal handle i (joker, meny, kiwi osv), så går det automatisk når du bruker kortet ditt så lenge du har knyttet bankkortet til trumfkontoen og ikke bruker trumf kort for seg selv :)

Anonymkode: cf9fd...f68

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet

Man får i dag forøvrig bare 10 Eurobonus-poeng pr 1kr Trumf-bonus.

Dvs en tur/retur innenlands billett med SAS vil med bruk av Trumf-bonus koste 1000kr + avgifter på rundt 250kr pr fly.

Dvs fra 750kr pr flytur som er langt dyrere en man kan reise for på mange av dagens flyruter. Det er med andre ord for de fleste mer lønnsomt å ta ut Trumf-bonus som fri kapital en å binde de opp i Eurobonus-poeng som har en utløpsdato, samt kan bli verdiløse om SAS bestemmer seg for det, eller at SAS går konkurs.

Om man får solgt Trumf-bonusen (noe jeg tror ikke er lovlig, ei heller om mulig) så er det jo en mulighet. Hvor mye 10 Eurobonus-poeng er verdt blir opptil hver enkelt å vurdere - men for min del er det i området 60-70 øre, dvs mindre en man får ut i kontanter.

Skrevet

Det er fullt mulig å selge trumfkroner til en annen eurobonuskonto. Både insideflyer.no og finn kan du finne både kjøpere og selgere. 

De som kjøper trumf til sin Eurobonuskonto er ikke de som flyr lokalt i Norge, dette er mennesker som jager business-og førsteklassebilletter til Asia og Ocenia. Og de har en annen betalingsvilje som er langt høyere enn krone pr krone. 

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke renter på Trumf, men 2500 får man ikke mange øre for i banken heller. Jeg pleier likevel overføre mine ca månedlig, ingen vits å bare ha dem stående til 0 avkastning. 

Anonymkode: a824c...a8b

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du siterte en anbefaling om å SELGE trumfpoengene. Å være forsiktig med det for å sikre verdiene, er helt på bærtur.

Anonymkode: 6e6b1...4fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dvs en tur/retur innenlands billett med SAS vil med bruk av Trumf-bonus koste 1000kr + avgifter på rundt 250kr pr fly.

Dvs fra 750kr pr flytur som er langt dyrere en man kan reise for på mange av dagens flyruter. Det er med andre ord for de fleste mer lønnsomt å ta ut Trumf-bonus som fri kapital en å binde de opp i Eurobonus-poeng som har en utløpsdato, samt kan bli verdiløse om SAS bestemmer seg for det, eller at SAS går konkurs.

Du forutsetter at man tar ut bonusreiser som bare har en strekning hver vei. Regnestykket blir noe helt annet om man tar ut reiser som krever ett eller flere flybytter, feks. mellom Nord-Norge og vestlandet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du forutsetter at man tar ut bonusreiser som bare har en strekning hver vei. Regnestykket blir noe helt annet om man tar ut reiser som krever ett eller flere flybytter, feks. mellom Nord-Norge og vestlandet.

Enig i at mange flybytter gjør det mer lønnsomt, men det er den type reiser du neste ikke klarer å finne lenger, iallefall ikke på tidspunkt som for de fleste er passende.  For 10 år siden reiste jeg mye på bonus fra Vestlandet via Oslo og til Harstad, det er så og si umulig i dag om jeg ikke reiser på særs ukurante datoer og tider bestilt et år i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...