AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #21 Skrevet 21. juni 2022 Optiker89 skrev (22 timer siden): Forresten - er det noen her inne som jobber i stat/kommune som har fått delvis hjemmekontor i noen ordnede former, i form av nedskrevet i arbeidskontrakt eller lignende? Det hadde vært svært ønskelig mer enn bare: joda en del hjemmekontor går fint altså. Skulle gjerne hatt typ 3 hjemme 2 inne. Ts Jobber i kommune og har kontrakt på to til tre dager hjemmekontor i uken. Begrunnelsen er at dette er en øy kommune med mange pendlere. Så har de sett at hjemmekontor kan hjelpe på at det ikke er for ofte utskifting av ansatte. Så selv om de sier at de har hjemmekontor så bør du få det på kontrakt. Anonymkode: bfd03...532
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #22 Skrevet 21. juni 2022 Du burde fått minst 670 000 for stillingen. Jeg har en junior stilling innenfor anskaffelser i statlig virksomhet, har 580 000. Anonymkode: 2e3f7...ed7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #23 Skrevet 23. juni 2022 Ts her. Da kom tilbudet. Lønnstrinn 63. (Av maks 65) Egentlig veldig fornøyd med det, nærmeste leder virker veldig ålreit også, og fleksibel. Spørsmålet da blir: Skal jeg allikevel forsøke å forhandle de siste to trinnene? Ser vel for meg noe sånn som dette pr tlf: Takker for tilbudet. Jeg spør pent om dere kan gjøre en ny vurdering om avlønning på lønnstrinn 65, gitt min utdannelse og min lange erfaring. Hva tenker dere om dette? Ultimatum er ikke aktuelt, denne stillingen er drømmejobben. Anonymkode: 004cf...083
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #24 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Da kom tilbudet. Lønnstrinn 63. (Av maks 65) Egentlig veldig fornøyd med det, nærmeste leder virker veldig ålreit også, og fleksibel. Spørsmålet da blir: Skal jeg allikevel forsøke å forhandle de siste to trinnene? Ser vel for meg noe sånn som dette pr tlf: Takker for tilbudet. Jeg spør pent om dere kan gjøre en ny vurdering om avlønning på lønnstrinn 65, gitt min utdannelse og min lange erfaring. Hva tenker dere om dette? Ultimatum er ikke aktuelt, denne stillingen er drømmejobben. Anonymkode: 004cf...083 Jeg ville forhandlet som du sier. Ville nok ha skrevet litt mer konkret om hvorfor din lange erfaring er ekstra relevant, opp mot kvalifikasjonskravene i utlysningsteksten. Anonymkode: 2478a...37c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #25 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg ville forhandlet som du sier. Ville nok ha skrevet litt mer konkret om hvorfor din lange erfaring er ekstra relevant, opp mot kvalifikasjonskravene i utlysningsteksten. Anonymkode: 2478a...37c Jeg tenkte vel egentlig å ta dette pr tlf slik at det ble litt mer mulig å ''lodde stemningen'' og samtidig være tydelig på at man ikke sier nei. Jeg er i tvil hva man kan si og ikke si for å unngå at arbeidsgiver plutselig med rette kan trekke tilbudet. Er det bedre med skriftlighet? Men, uansett var ditt råd om å utdype litt ganske nyttig. Så, takk :) Anonymkode: 004cf...083
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #26 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenkte vel egentlig å ta dette pr tlf slik at det ble litt mer mulig å ''lodde stemningen'' og samtidig være tydelig på at man ikke sier nei. Jeg er i tvil hva man kan si og ikke si for å unngå at arbeidsgiver plutselig med rette kan trekke tilbudet. Er det bedre med skriftlighet? Men, uansett var ditt råd om å utdype litt ganske nyttig. Så, takk Anonymkode: 004cf...083 De kan ikke trekke tilbudet bare fordi du spør om to lønnstrinn:) en god ide å ta dialogen muntlig og få eventuelt nytt lønnstilbud skriftlig. Lykke til:) Anonymkode: 2478a...37c
Liljerød Skrevet 24. juni 2022 #27 Skrevet 24. juni 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenkte vel egentlig å ta dette pr tlf slik at det ble litt mer mulig å ''lodde stemningen'' og samtidig være tydelig på at man ikke sier nei. Jeg er i tvil hva man kan si og ikke si for å unngå at arbeidsgiver plutselig med rette kan trekke tilbudet. Er det bedre med skriftlighet? Men, uansett var ditt råd om å utdype litt ganske nyttig. Så, takk Anonymkode: 004cf...083 Ikke vær redd for at de trekker tilbudet, de har gitt deg et skriftlig tilbud og dette er bindende (for dem) inntil du har svart. Du sier jo ikke "nei, takk", du sier "tusen takk for tilbudet, jeg har veldig lyst til å takke ja. Men først ønsker jeg å diskutere lønnen ..." Også sier du dine argumenter. Lykke til, husk at de har valgt deg, det skal mye til for at de trekker sin interesse nå.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #28 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De kan ikke trekke tilbudet bare fordi du spør om to lønnstrinn:) en god ide å ta dialogen muntlig og få eventuelt nytt lønnstilbud skriftlig. Lykke til:) Anonymkode: 2478a...37c Tusen takk - jeg fikk et lønnstrinn til, bedre enn å ikke ha spurt. Lykkelig med ny jobb Ts Anonymkode: 004cf...083 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå