Optiker89 Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 (endret) Hei! Jeg har søkt og fått muntlig bekreftelse på at det kommer skriftlig tilbud om jobb hos staten, som rådgiver kode 1434. I annonsen stod det lønnstrinn 55-65, (509000-604000 ca). Stillingen har krav om minum bachelor. Jeg har master i det stillingen krever. I tillegg har jeg 8 år erfaring som er meget relevant, bak meg. Hvor i lønnsstigen mener dere det er riktig å forvente å få tilbud iht kvalifikasjoner? Evt hva tenker dere det er fornuftig å spille inn at man ønsker seg? Kunne godt tenkt meg så høyt som 570-580.. er dette helt urealistisk gitt at det er nære toppen av spennet? Takk for svar Endret 23. juni 2022 av Optiker89 Ønsker anonymitet
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Optiker89 skrev (5 minutter siden): Hei! Jeg har søkt og fått muntlig bekreftelse på at det kommer skriftlig tilbud om jobb hos staten, som rådgiver kode 1434. I annonsen stod det lønnstrinn 55-65, (509000-604000 ca). Stillingen har krav om minum bachelor. Jeg har master i det stillingen krever. I tillegg har jeg 8 år erfaring som er meget relevant, bak meg. Hvor i lønnsstigen mener dere det er riktig å forvente å få tilbud iht kvalifikasjoner? Evt hva tenker dere det er fornuftig å spille inn at man ønsker seg? Kunne godt tenkt meg så høyt som 570-580.. er dette helt urealistisk gitt at det er nære toppen av spennet? Takk for svar Er det ikke sånn at man kan vurderes til enda høyere lønn ved riktig kandidat? Med din bakgrunn hadde jeg lagt meg mot toppen av spennet. For øvrig anbefaler jeg deg å komme til kommunen. Jeg har master i en kommunal stilling, ett års erfaring og 620.000. Anonymkode: 7e03c...11f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 1 hour ago, Optiker89 said: Hei! Jeg har søkt og fått muntlig bekreftelse på at det kommer skriftlig tilbud om jobb hos staten, som rådgiver kode 1434. I annonsen stod det lønnstrinn 55-65, (509000-604000 ca). Stillingen har krav om minum bachelor. Jeg har master i det stillingen krever. I tillegg har jeg 8 år erfaring som er meget relevant, bak meg. Hvor i lønnsstigen mener dere det er riktig å forvente å få tilbud iht kvalifikasjoner? Evt hva tenker dere det er fornuftig å spille inn at man ønsker seg? Kunne godt tenkt meg så høyt som 570-580.. er dette helt urealistisk gitt at det er nære toppen av spennet? Takk for svar Hvis ikke du får tilbud om 604k, spør hvordan bakgrunn man må ha for å få høyeste lønn. Med mastergrad og 8 års relevant erfaring kan du vel eller ikke være langt unna opprykk til seniorrådgiver? Anonymkode: 6f45e...467 3
Optiker89 Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det ikke sånn at man kan vurderes til enda høyere lønn ved riktig kandidat? Med din bakgrunn hadde jeg lagt meg mot toppen av spennet. For øvrig anbefaler jeg deg å komme til kommunen. Jeg har master i en kommunal stilling, ett års erfaring og 620.000. Anonymkode: 7e03c...11f Hei, Takk for svar. Jeg har sett det stå det i andre utlysninger, men disse ordene står ikke her. Oi det var godt betalt Men da får jeg vente å se, jeg tenkte vel kanskje at de måtte ta hensyn til lønn til de som allerede jobber hos de, etc. Og at man ikke kunne forvente å hoppe rett inn i topptrinn? Endret 19. juni 2022 av Optiker89
Optiker89 Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis ikke du får tilbud om 604k, spør hvordan bakgrunn man må ha for å få høyeste lønn. Med mastergrad og 8 års relevant erfaring kan du vel eller ikke være langt unna opprykk til seniorrådgiver? Anonymkode: 6f45e...467 Det er notert, takk. Jeg har sett at i denne stillingen er det direkteplassering og ikke lønnsrammer med ansiennitetsstige. Så de står litt friere etter det jeg forstår. Jeg vet ikke, men må jo innrømme at man håper på det i fremtiden, ja.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Optiker89 skrev (2 timer siden): Det er notert, takk. Jeg har sett at i denne stillingen er det direkteplassering og ikke lønnsrammer med ansiennitetsstige. Så de står litt friere etter det jeg forstår. Jeg vet ikke, men må jo innrømme at man håper på det i fremtiden, ja. Du må være harde mot dem i starten når det gjelder lønn. Du får aldri muligheten til å ta det tilbake! Anonymkode: 305a2...090 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Når stillingen krever bachelor, får du sjeldent betalt for mastergraden du har, uheldigvis. Men med erfaringen din burde du likevel havne høyt. Du kommer nok til å få et tilbud du må forhandle på, så ikke bli skuffet når du ser summen i det første tilbudet, det er bare utgangspunkt for videre forhandling. Anonymkode: 1fc47...c73 2
Optiker89 Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når stillingen krever bachelor, får du sjeldent betalt for mastergraden du har, uheldigvis. Men med erfaringen din burde du likevel havne høyt. Du kommer nok til å få et tilbud du må forhandle på, så ikke bli skuffet når du ser summen i det første tilbudet, det er bare utgangspunkt for videre forhandling. Anonymkode: 1fc47...c73 Hei, ok. Du har nok rett. Tar det med meg, takk! Det stod derimot minimum bachelor, så jeg har nå et håp. og får jeg et litt lavt tilbud så er det kanskje ikke helt urealistisk å forhandle et par lønnstrinn?
Optiker89 Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2022 Optiker89 skrev (11 timer siden): Hei! Jeg har søkt og fått muntlig bekreftelse på at det kommer skriftlig tilbud om jobb hos staten, som rådgiver kode 1434. I annonsen stod det lønnstrinn 55-65, (509000-604000 ca). Stillingen har krav om minum bachelor. Jeg har master i det stillingen krever. I tillegg har jeg 8 år erfaring som er meget relevant, bak meg. Hvor i lønnsstigen mener dere det er riktig å forvente å få tilbud iht kvalifikasjoner? Evt hva tenker dere det er fornuftig å spille inn at man ønsker seg? Kunne godt tenkt meg så høyt som 570-580.. er dette helt urealistisk gitt at det er nære toppen av spennet? Takk for svar Ts her, det hører også med at jeg kommer fra optikerforretning og skal nå inn i statlig stilling som ikke er helt lik. Altså, optikerfaglig men ikke eksakt lik på en måte. Så, selv med god erfaring som optiker er jeg jo ikke så kjent med den nye stillingen som sådan. For å nyansere dette med ansiennitet litt. Tanker rundt dette?
Gjest Hippokrates Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Optiker89 skrev (3 minutter siden): Ts her, det hører også med at jeg kommer fra optikerforretning og skal nå inn i statlig stilling som ikke er helt lik. Altså, optikerfaglig men ikke eksakt lik på en måte. Så, selv med god erfaring som optiker er jeg jo ikke så kjent med den nye stillingen som sådan. For å nyansere dette med ansiennitet litt. Tanker rundt dette? I Staten sees ansiennitet på flere måter. I noen tilfeller handler det om studie- og arbeidslivserfaring totalt under ett, selv om det ikke er relevant engang. I andre tilfeller handler det kun om relevant erfaring. Du bør havne på minimum lønnstrinn 61, men gjerne høyere, tenker jeg. Det er mulig du ikke får betalt mer fordi du har master i en bachelorstilling, men du bør kompenseres gjennom mer ansiennitet. Du bør finne deg en lønnstrinnterskel når du nå skal forhandle. Hva er ditt minimum? 55, 58, 60? Og så bruker du utdanning og arbeidslivserfaring som forhandlingskort. Du har en god sak
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Vær obs på at stillingskode og tittel ikke nødvendigvis henger sammen i staten. Hos oss ligger gjennomsnittslønna for rådgiver på 560k, samtidig kjenner jeg til flere i lavere stillingskode med samme eller tilnærmet lik lønn. Meg selv inkludert. Er fagforeningen din inn under en av hovedsammenslutningene i staten ville jeg tatt kontakt med leder for din hovedsammenslutning på arbeidsplassen og spurt om lønnsstatistikk. Anonymkode: 2e1c2...fe5
Optiker89 Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #12 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær obs på at stillingskode og tittel ikke nødvendigvis henger sammen i staten. Hos oss ligger gjennomsnittslønna for rådgiver på 560k, samtidig kjenner jeg til flere i lavere stillingskode med samme eller tilnærmet lik lønn. Meg selv inkludert. Er fagforeningen din inn under en av hovedsammenslutningene i staten ville jeg tatt kontakt med leder for din hovedsammenslutning på arbeidsplassen og spurt om lønnsstatistikk. Anonymkode: 2e1c2...fe5 Hei! Det var er godt tips, men kan du utdype det øverste avsnittet ditt litt? Jeg forstod ikke helt hva du mente her. Brklager!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Optiker89 skrev (5 timer siden): Hei! Det var er godt tips, men kan du utdype det øverste avsnittet ditt litt? Jeg forstod ikke helt hva du mente her. Brklager! Hvilken stillingskode du har sier ikke nødvendigvis noe om lønn. Hos oss har vi førstekonsulenter som ligger oppe i 570 000. Vi har også rådgivere som ligger på 500 000. Anonymkode: 2e1c2...fe5
Optiker89 Skrevet 20. juni 2022 Forfatter #14 Skrevet 20. juni 2022 (endret) Forresten - er det noen her inne som jobber i stat/kommune som har fått delvis hjemmekontor i noen ordnede former, i form av nedskrevet i arbeidskontrakt eller lignende? Det hadde vært svært ønskelig mer enn bare: joda en del hjemmekontor går fint altså. Skulle gjerne hatt typ 3 hjemme 2 inne. Ts Endret 20. juni 2022 av Optiker89
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #15 Skrevet 20. juni 2022 Hvor jeg jobber har de fleste fått 2 dager hjemme, 3 dager på kontoret som en prøveordning. Spent på om det blir videreført, fordi det har ført det psykososiale miljøet i en dårligere retning. Kommer forøvrig ny forskrift om hjemmekontor i staten neste måned, så ting kan endre seg: https://arbeidsgiver.dfo.no/personaloppfolging/arbeidstid-i-staten/nye-regler-hjemmekontor Anonymkode: 2e1c2...fe5
Optiker89 Skrevet 20. juni 2022 Forfatter #16 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor jeg jobber har de fleste fått 2 dager hjemme, 3 dager på kontoret som en prøveordning. Spent på om det blir videreført, fordi det har ført det psykososiale miljøet i en dårligere retning. Kommer forøvrig ny forskrift om hjemmekontor i staten neste måned, så ting kan endre seg: https://arbeidsgiver.dfo.no/personaloppfolging/arbeidstid-i-staten/nye-regler-hjemmekontor Anonymkode: 2e1c2...fe5 Ok, takk for svar. Jeg har ikke noe mot å være inne på kontoret, men bor et godt stykke unna. Derfor er det ganske viktig.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #17 Skrevet 20. juni 2022 Med din bakgrunn ville jeg bare vært fornøyd med høyeste oppgitte sum. Det også er lite for å være ærlig. Til sammenligning har jeg 570 i staten med mastergrad og bare et års erfaring. Om jeg ikke kommer over 650 innen tre år bytter jeg jobb. Dessuten burde du vært seniorrådgiver. Anonymkode: ff8ae...53a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #18 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dessuten burde du vært seniorrådgiver. Anonymkode: ff8ae...53a Det kommer jo an på lønnspolitikken der hvor TS skal jobbe. Hos oss følger kodene arbeidsoppgaver, men da har vi også folk som er lønnet bedre en gjennomsnittlig for sine koder. Du får ikke seniorrådgiver hos oss bare pga utdanning og erfaring. Anonymkode: 2e1c2...fe5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #19 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kommer jo an på lønnspolitikken der hvor TS skal jobbe. Hos oss følger kodene arbeidsoppgaver, men da har vi også folk som er lønnet bedre en gjennomsnittlig for sine koder. Du får ikke seniorrådgiver hos oss bare pga utdanning og erfaring. Anonymkode: 2e1c2...fe5 Nei, men med master og 8 års erfaring bør en sikte på å bli senior. Altså søke på seniorstillinger. Anonymkode: ff8ae...53a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #20 Skrevet 20. juni 2022 Jeg var i en lignende situasjon, og fikk tilbud om det høyeste lønnstrinnet i spennet. Tenker du kan forhandle hvis du får mye lavere. Anonymkode: 2478a...37c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå