AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Vi ha bestilt reise i slutten av denne mnd. Tror dere streiken er over da? Anonymkode: 79ca4...1c3
Grüner Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Nå vil flyteknikerne prøve å megle igjen, så da kan det jo hende den streiken ikke blir så lang? Hvis for mange flyteknikere tas ut i streik vil det gå ut over sikkerheten, så jeg tipper det kan bli tvungen lønnsnemnd ganske fort uansett hvis ikke meglingen når fram og streiken trappes opp.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Spent på hvordan sommerferien blir for folk. Vi har ikke fly før midt i juli, men hører folk sier streiken blir langvarig. Og når det er snakk om vedlikehold av fly, kan jo problemene forplante seg. Jeg kan leve uten utenlandsferien, men hater å ikke vite! Anonymkode: 498a0...148
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Ja, jeg stresser. Utrolig irriterende etter to år med veldig begrensede muligheter. Men samtidig blir jeg litt resignert også, har jo blitt så vant til at ting man har gledet seg til blir avlyst. Enig i at uvissheten er verst. Har en reise om noen dager, men har avsluttet nedtellingen og tar det som det kommer. Håper i det minste de avlyser i god nok tid til at man kan avbestille hoteller gratis. Nå så jeg at flyteknikerne har tatt initiativ til nye forhandlinger, men samtidig sier de at "kravene står fast", så da blir det jo ikke reellt. Begge parter må ha noe å gi i en forhandling. Dessverre er vi reisende prisgitt veldig mange yrkesgrupper for at reisene skal bli noe av. Og akkurat nå virker det som om mange av dem prøver å grave sin egen grav. Det tar nok tid før vi får det samme reisetilbudet vi hadde, og normale tilstander på flyplassene igjen. Anonymkode: 71dd5...727 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Jeg stresser litt om en flyvning på tirsdag som skal til et typisk sted som vil bli påvirket av streiken. Jeg må på det flyet, og å kjøre er en 20 timers biltur så blir vanskelig når jeg må være der på tirsdagen. Anonymkode: 507db...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Nei, jeg unngår alltid å reise utenlands om sommeren, og dette er en av grunnene til det. Er alltid streik og faenskap på denne tiden av året. Anonymkode: 9caae...6f7 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Nei, har ingen planer om å fly. Anonymkode: fd492...48e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, jeg unngår alltid å reise utenlands om sommeren, og dette er en av grunnene til det. Er alltid streik og faenskap på denne tiden av året. Anonymkode: 9caae...6f7 Men dilemma nå som det har vært store restriksjoner på reise resten av året, to år på rad. Ville ikke tatt sjansen på at man kan reise fritt til høsten igjen. Anonymkode: 71dd5...727
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Nei. Har tre flygninger tur-retur de neste fire ukene. Men hva hjelper det å bruke energi på noe jeg uansett ikke får gjort noe med? Det blir som det blir. Anonymkode: 1df88...6cc 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Nei, får ikke gjort noe med det. Jeg dra heller aldri ut av norge på ferie på sommeren. Da er norge flott. Reisetid med fly for meg er slutten av august og frem til mai. Anonymkode: f1fec...e0f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men dilemma nå som det har vært store restriksjoner på reise resten av året, to år på rad. Ville ikke tatt sjansen på at man kan reise fritt til høsten igjen. Anonymkode: 71dd5...727 Nei, men den sjansen tar jeg. Går det ikke, så går det ikke. Orker ikke bruke energi på å være frustrert over noe jeg ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: 9caae...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, får ikke gjort noe med det. Jeg dra heller aldri ut av norge på ferie på sommeren. Da er norge flott. Reisetid med fly for meg er slutten av august og frem til mai. Anonymkode: f1fec...e0f Norske flyvninger vil også bli påvirket. Anonymkode: 507db...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg stresser litt om en flyvning på tirsdag som skal til et typisk sted som vil bli påvirket av streiken. Jeg må på det flyet, og å kjøre er en 20 timers biltur så blir vanskelig når jeg må være der på tirsdagen. Anonymkode: 507db...a6e Hva er de typiske steder? Jeg skal fly t/r Oslo-Bergen på fredag morgen og ettermiddag, vet du om dette 'typisk' blir rammet? Anonymkode: 8cc98...8aa
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Norske flyvninger vil også bli påvirket. Anonymkode: 507db...a6e Klarer meg uten det, har bil. Tog funker også. Også bobil jeg kan låne. Anonymkode: f1fec...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 Nei, i motsetting til mange her så flyr jeg ikke denne sommeren heller, det er uansvarlig både med tanke på klima og at vi nettopp har kommet ut av en pandemi (som ikke er over) Anonymkode: 7459d...e98 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #16 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er de typiske steder? Jeg skal fly t/r Oslo-Bergen på fredag morgen og ettermiddag, vet du om dette 'typisk' blir rammet? Anonymkode: 8cc98...8aa Ja, dette er en flyvning som kan bli rammet og avlyst/forsinket. Anonymkode: 507db...a6e 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #17 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klarer meg uten det, har bil. Tog funker også. Også bobil jeg kan låne. Anonymkode: f1fec...e0f Du bor sørpå hører jeg. Anonymkode: 507db...a6e 4
pia mater Skrevet 19. juni 2022 #18 Skrevet 19. juni 2022 Tja, skal ta et fly i morgen og to til utover uka så håper de vil gå som planlagt. Eneste mulighet for å besøke familie og en liten svipptur innom en annen by iløpet av sommeren. Alt innenlands. Kunne kjørt men blir litt lange avstander og ene bilen er på verksted. 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #20 Skrevet 19. juni 2022 Nei, skal ingen steder. Mannen har avlyst en jobbtur om et par uker, det tror jeg han gjorde lurt i. Anonymkode: 9e295...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå