AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Nå har jeg presset meg gjennom 7 lange år med altfor mange arbeidsoppgaver i forhold til stillingsprosenten. Er dritt lei av stress, har tross alt 2 barn, hvorav 1 med spesielle behov, som skal ivaretas. Har snakket med sjefen i flere omganger, men ingenting skjer. Så hva gjør jeg? Må kvitte meg med denne jobben for å beholde helsa, men er livredd for å miste retten til dagpenger når jeg selv sier opp. Hvis jeg 'sykemelder meg', er det iallefall ingen vits å søke jobb - ingen ansetter vel en som er sykemeldt?! WHAT TO DO? Anonymkode: 45c01...cc8 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Har du begynt å søke på andre jobber? Anonymkode: 64d43...b34 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du begynt å søke på andre jobber? Anonymkode: 64d43...b34 Ja, men det blir litt halvhjertet. Tiden strekker ikke til. Normalt ville jeg skrevet en fyldig søknad og ringt daglig leder. Dette rekker jeg ikke nå, er nesten helt utslitt. Ts Anonymkode: 45c01...cc8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Hvilket yrke jobber du innen? Da er det litt lettere å komme med konkrete råd. Resultatet over tid er at du går i bakken og det er ikke din arb giver tjent med - og minst av alle du selv. hva skjer hvor du ikke gjør alle oppgavene? Tvinges du til overtid eller får mindre lønn? jeg er ikke i tvil selv ; jeg sorterer og det jeg ikke rekker får jeg ta senere. Her er fritiden og familien prioritet. Anonymkode: 11e41...2b3 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Hei! Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Er selv arbeidsgiver og om du har gradert sykemelding en kort periode for å hente deg inn igjen tror jeg det går helt fint. Kan du ikkje fortelle legen at du føler deg utbrent og høre om det kan vere aktuelt å få 40% sykemelding et par uker så du kan slippe å møte veggen? Da har du to fridager i uka mens barna er på skole/barnehage. Så sover du litt lengre, går deg en tur og fokuserer på å skrive en god søknad. Hvilket yrke jobber du innen? Har du utfanning?/lang erfaring? Kan du Evy snakke med verneombud/tillitsvalt dersom arb.mengden er så høy at det er helseskadelig? Anonymkode: 70e63...511 5
Rucula Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Søk jobber. Du trenger ikke å ringe! og trenger ikke en fyldig søknad. Svært mange rekruttere (ink meg selv) leser ikke søknadsbrev og hater disse telefonene. Bare skrive en god cv og skriv en konkret, rett på sak søknad på 10 setninger 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilket yrke jobber du innen? Da er det litt lettere å komme med konkrete råd. Resultatet over tid er at du går i bakken og det er ikke din arb giver tjent med - og minst av alle du selv. hva skjer hvor du ikke gjør alle oppgavene? Tvinges du til overtid eller får mindre lønn? jeg er ikke i tvil selv ; jeg sorterer og det jeg ikke rekker får jeg ta senere. Her er fritiden og familien prioritet. Anonymkode: 11e41...2b3 Jobber på kontor. Overtid skal godkjennes, og er ikke populært. I tillegg er sjefen krass, hvis man glemmer småting. Når jeg er sliten, tar jeg meg veldig nær av sånt. Ts Anonymkode: 45c01...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 Rucula skrev (47 minutter siden): Søk jobber. Du trenger ikke å ringe! og trenger ikke en fyldig søknad. Svært mange rekruttere (ink meg selv) leser ikke søknadsbrev og hater disse telefonene. Bare skrive en god cv og skriv en konkret, rett på sak søknad på 10 setninger Jeg søker, men får ikke svar. Bør jeg kanskje kontakte et rekrutteringsbyrå? Ts Anonymkode: 45c01...cc8
Rucula Skrevet 18. juni 2022 #9 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg søker, men får ikke svar. Bør jeg kanskje kontakte et rekrutteringsbyrå? Ts Anonymkode: 45c01...cc8 hvis du søker og ikke får svar... enten er du ikke kvalifisert eller så er det ekstremt høy konkurranse.. Et byrå kan hjelpe deg inn i ny jobb, men det blir som regel til innleie, ikke fast 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Rucula skrev (11 timer siden): Søk jobber. Du trenger ikke å ringe! og trenger ikke en fyldig søknad. Svært mange rekruttere (ink meg selv) leser ikke søknadsbrev og hater disse telefonene. Bare skrive en god cv og skriv en konkret, rett på sak søknad på 10 setninger 10 setninger? Er ikke det litt lite? Anonymkode: 0b1b3...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Hvilke kvalifikasjoner har du da? Hva er du utdannet som? Anonymkode: 58b3b...9d4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, men det blir litt halvhjertet. Tiden strekker ikke til. Normalt ville jeg skrevet en fyldig søknad og ringt daglig leder. Dette rekker jeg ikke nå, er nesten helt utslitt. Ts Anonymkode: 45c01...cc8 Du må gjøre det mer helhjertet. Se på det som en investering i din egen helse. Der er sikkert ting i hverdagen din som kan enten utsettes eller gjøres av andre. Har du en partner? Du kan fint søke jobber som sykemeldt, det er ikke noe du opplyser de om. De har ikke lov til å spørre heller. Anonymkode: 39f30...a1f 4
Jøyemeg Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Sykemeld deg slik at du kommer oppå igjen og orker å søke nye jobber ordentlig. Tror du trenger å slappe av en stund. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 10 setninger? Er ikke det litt lite? Anonymkode: 0b1b3...a0e Hvis de 10 setningene er bra, så er det midt i blinken! De som ansetter vet hva de ser etter. Men søker du flere jobber og ikke får svar engang, ville jeg forsøkt å finne litt ut av det. Søker du jobber du er over/underkvalifisert til? Hvor mange søkere er det? Hva har de som får jobben, som ikke du har? Så vet du mer om hvilke type jobber du skal søke på framover. Å sende søknader på jobber du har liten mulighet til å få er jo bortkastet. Anonymkode: 1a1d5...fac 3
Mt3 Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 Du jobber på kontor så det er ingen som dør eller som ikke får sitt daglige stell om du ikke rekker over alle de oppgavene du pålegges. Så gjør den mengden du mener tilsvarer din arbeidsprosent. Så klart sjefen ikke ansetter flere, så arbeidsmengden kan fordeles bedre så lenge de arbeiderne han har gjør jobben bare han er sur og brysk nok. Resultatet av at sjefen er missfornøyd er jo at han må si deg opp, noe han egentlig ikke kan gjøre fordi du fortsatt tar din del (bare ikke alt ekstra) eller så må han ansette flere for å få jobben unna. 1
Rucula Skrevet 19. juni 2022 #16 Skrevet 19. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): 10 setninger? Er ikke det litt lite? Anonymkode: 0b1b3...a0e Hvis cven din er god og utfyllende. Så vet allerede leder litt om hvor du bor, utdanning, forskjellige jobber og hva du har gjort i disse jobbene. Så det som står igjen til søknadsbrevet er jp det som ikke kommer godt nok frem i cv Endret 19. juni 2022 av Rucula 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #17 Skrevet 19. juni 2022 4 hours ago, Mt3 said: Du jobber på kontor så det er ingen som dør eller som ikke får sitt daglige stell om du ikke rekker over alle de oppgavene du pålegges. Så gjør den mengden du mener tilsvarer din arbeidsprosent. Så klart sjefen ikke ansetter flere, så arbeidsmengden kan fordeles bedre så lenge de arbeiderne han har gjør jobben bare han er sur og brysk nok. Resultatet av at sjefen er missfornøyd er jo at han må si deg opp, noe han egentlig ikke kan gjøre fordi du fortsatt tar din del (bare ikke alt ekstra) eller så må han ansette flere for å få jobben unna. Mange yrkesgrupper som jobber på kontor. Ingen som dør umiddelbart, men det er ganske alvorlig hvis jeg som NAV-ansatt ikke rekker å behandle søknader om nødhjelp i tide, f.eks. Anonymkode: 5cfae...23e 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #18 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis de 10 setningene er bra, så er det midt i blinken! Anonymkode: 1a1d5...fac Kan du gi ett eksempel på hvordan i alle dager jeg kan selge meg inn til en recruiter med 10 setninger? Jeg skal søke via AMS sine recruitere og det er så mange søkere at jeg MÅ skille meg ut Anonymkode: 4f431...67c 1
Kratt_ Skrevet 19. juni 2022 #19 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, men det blir litt halvhjertet. Tiden strekker ikke til. Normalt ville jeg skrevet en fyldig søknad og ringt daglig leder. Dette rekker jeg ikke nå, er nesten helt utslitt. Ts Anonymkode: 45c01...cc8 Kan du legge vekk noen rutiner sånn at du får skrevet søknad? Husrengjøring eller noe sånt?
Sofakona Skrevet 19. juni 2022 #20 Skrevet 19. juni 2022 Sykemeldt deg først..du kan få dagpenger men du må sa vente 3 mnd på penger siden du sier opp selv. Men da har du tid å lage gode cv og søknad. Når du går på dagpenger må du søke 3-5 jobber i uken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå