AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Jeg har et 4pets eco hundebur som jeg har plass til i bagasjerommet på bilen nå, men må snart kjøpe ny bil og har vurdert å kjøpe en mindre bil. Er det noen som har erfaring med å ha et slik type bur i baksetet? Er det forsvarlig og sikkert? Eller vil det eventuelt være bedre å ha hunden i sikkerhetssele da? Det beste hadde selvsagt vært å funnet en bil med god nok plass i bagasjerommet, men foreløpig har jeg kun funnet mindre biler som jeg har råd til nå.. Anonymkode: fd0a1...988
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Sikkerhetssele for hund er designet for å unngå at sjåfør får en hund i bakhodet. Det er ikke designet for at hunden skal være trygg. Den vil bli slengt hit og dit, opp i taket og inn i vinduet. Bur designet for sete er mye tryggere for hunden. Om du setter sikkerhet først, så går du for bur i setet fremfor sikkerhetssele. Jeg anbefaler 4pets caree (15kg maksvekt hund) eller mimsafe variocage care (5kg maksvekt medium og pkg maksvekt large) Anonymkode: aa5b2...912 1 1
Baktusen Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Er det aktuelt å kjøpe et nytt bur? Jeg gikk for 4pets caree 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Aldri kjøp de forbanna dritt selene, de hekter seg rundt beina på hundene og kan føre til brudd bare du må bremse eller svinge litt brått. De gjør alt værre. Anonymkode: d51ff...c89 1 1
MissPierce Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Hvordan hund har du? Da er det enklere og anbefale bur 😊 1
AnAngel Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Vi har også 4pets caree, festes trygt og stødig i baksetet, evt. i passasjersetet foran (men da må du huske å slå av airbag ), er kjempefornøyd med det
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Aldri kjøp de forbanna dritt selene, de hekter seg rundt beina på hundene og kan føre til brudd bare du må bremse eller svinge litt brått. De gjør alt værre. Anonymkode: d51ff...c89 Hvordan klarer de å hekte seg rundt føttene? Alle de jeg har brukt, og sett er sånne man fester i nakkestøtten og så festes I sele rundt kroppen. Anonymkode: 5a1bb...a0b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Takk for svar hunden min er ca 15 kg. Må eventuelt vurdere å kjøpe et nytt bur til baksetet da tenker jeg. Anonymkode: fd0a1...988
MissPierce Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar hunden min er ca 15 kg. Må eventuelt vurdere å kjøpe et nytt bur til baksetet da tenker jeg. Anonymkode: fd0a1...988 https://www.mimsafe.se/configurator/?lang=1&ftgnr=0&car_selected=true&mark=11&models=897&model_years=502 Sjekk denne siden, der kan du legge inn bilen du skal ha, og så får du opp hvilke bur som passer. Usikker på om de har noen til baksete for så "stor" hund. Har brukt denne selv, da jeg må ha bur som passer i flere biler 😅
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan klarer de å hekte seg rundt føttene? Alle de jeg har brukt, og sett er sånne man fester i nakkestøtten og så festes I sele rundt kroppen. Anonymkode: 5a1bb...a0b Ved at de surrer den delen som skal klikkes inn rundt beinet, kun to seler fikk score 2/5 på NAF sin test, resten fikk 1/5. Så alle burde bruke bur om de har mulighet. https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-hundebur-for-bil/ Anonymkode: d51ff...c89
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #11 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 4.21): Aldri kjøp de forbanna dritt selene, de hekter seg rundt beina på hundene og kan føre til brudd bare du må bremse eller svinge litt brått. De gjør alt værre. Anonymkode: d51ff...c89 Vi bruker sikkerhetssele til vår hund. Har aldri opplevd at han har fått denne rundt bena. Vi kjøpte en sikkerhetssele som festes i isofix og i hans sele. Lengden har vi holdt litt kort, men ikke så kort at han ikke kan legge seg ned og bevege seg litt. Men jeg er enig i at det ikke er best løsning sikkerhetsmessig. Vi ser selv etter en bedre løsning med bur eller lignende. Det som jeg har sett som utfordring med sikkerhetssele er hvis setet er litt kort (som på vår andre bil) så er faren til tross for sele at ved kraftig brems kan likevel falle ned mellom baksetet og framsetet. Vi kjøpte da et trekk til baksetet som festes mellom nakkestøtte bak og nakkestøtte framme. Da ble sikkerheten økt litt for hunden. Men jeg ønsker likevel annen løsning. Han hater bur og blir helt umulig. Anonymkode: bb734...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå