AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 hei, jeg er 27 år, og totalt blåst når det kommer til efaringer rundt hudpleie. huden min har vært hele tiden helt grei, en kvise i ny og ne, maks 3 på en gang. så ble jeg gravid, da ble det en del kviser, og etter lille frøkna ble født ble det enda mere. nå er hun 6 mnd og jeg ser ut som et kaos i ansiktet. så tenker jeg at jaja, kanskje jeg skal prøve meg på noen produkter i ansiktet da, men aner jo ikke hva. hvem evt kontakter man som kan hjelpe? skal sies at jeg har aldri brukt så lite sminke som etter lillemor ble født. men nå har jeg aldri vært typen som har vasket ansiktet morgen og kveld, så om det er nok vet jeg ikke. jeg kjenner kanskje selv at huden er fetere i ansiktet nå enn før, og blir det fortere etter dusjing enn før. så må jeg også nevne at jeg ikke ammer. alle tips og råd taes i mot med stor takk. er jo en jungel av hudpleie produkter der ute også. Anonymkode: b2820...61d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Hvis du har råd, vil jeg anbefale en time til kosmetisk dermatologisk sykepleier. Da får du behandling og tips og råd om produkter som faktisk fungerer til forskjell fra alle produktene der ute som ikke funker fordi de ikke inneholder nok aktive ingredienser. Anonymkode: 64691...7c8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Med alderen merker jeg stor forskjell på huden avhengig av om jeg er flink til å holde på rutinene, eller ikke. Om morgenen bruker jeg en mild rens. Deretter c-vit serum, så dagkrem. Når jeg er ferdig med dagen renser jeg bort sminke med oljerens, deretter skumrens. Lar så huden hvile litt for produkter. Om kvelden bruker jeg igjen en mild rens. Deretter olje, og en god nattkrem. Ofte med retinol. Eller hyaluronsyre om jeg trenger ekstra fukt. En gang i uka peeler jeg med syrepeeling. Bruker deretter leirmaske. Dette gjør at porene blir mindre og hudtonen jevnere. Og hudpleier/ansiktsbehandling 2-3 ganger i året. Dette blir jo mye på en gang for en som ikke gjør noe. Jeg ville nok startet med rutinene; rens og krem, morgen og kveld. Og peeling. Så kan du heller legge på produkter etterhvert. Anonymkode: 0f0a5...e36
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Med alderen merker jeg stor forskjell på huden avhengig av om jeg er flink til å holde på rutinene, eller ikke. Om morgenen bruker jeg en mild rens. Deretter c-vit serum, så dagkrem. Når jeg er ferdig med dagen renser jeg bort sminke med oljerens, deretter skumrens. Lar så huden hvile litt for produkter. Om kvelden bruker jeg igjen en mild rens. Deretter olje, og en god nattkrem. Ofte med retinol. Eller hyaluronsyre om jeg trenger ekstra fukt. En gang i uka peeler jeg med syrepeeling. Bruker deretter leirmaske. Dette gjør at porene blir mindre og hudtonen jevnere. Og hudpleier/ansiktsbehandling 2-3 ganger i året. Dette blir jo mye på en gang for en som ikke gjør noe. Jeg ville nok startet med rutinene; rens og krem, morgen og kveld. Og peeling. Så kan du heller legge på produkter etterhvert. Anonymkode: 0f0a5...e36 Oj, tenk alt det meningsfulle du kunne fyllt den tida med.. Anonymkode: 8c040...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Oj, tenk alt det meningsfulle du kunne fyllt den tida med.. Anonymkode: 8c040...a1f Hm.. har sittet her og drukket kaffe og surfet på nett en times tid nå. Så tid har jeg rikelig med 😅 Utover det tar det jeg beskriver meg følgende "mengder" med tid; 30 sekunder morgen, 60 sekunder etter jobb, 30 sekunder kveld. Og 10 minutter en gang i uka. Anonymkode: 0f0a5...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå