Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har ingen alkoholproblem. Drikker 3-4 ganger i året på fest med venner. I morgen skal han på fest, og det er ett halvt år siden sist.. .. Han sover på gjesterommet når han kommer hjem. Men jeg klarer lilevell ikke slippe bekymringer (vokst opp med en far som er alkoholiker, og la meg redd hver kveld). Barndommen henger igjen, men dette skal ikke gå utover samboeren min. Hvordan skal jeg takle følelsene som kommer når jrg vet han drikker alkohol? 

Anonymkode: 30ab8...a40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan det er, men jeg har ingen oppskrift på hvordan du skal komme forbi barndomsopplevelsene. Det hjelper jo ikke å bare tenke analytisk på at samboer er en annen en far, at man selv er voksen nå osv.

Det som hjalp for meg var en ganske lang tid hvor jeg visualiserte, hver kveld før jeg sovnet, at jeg var liten og redd igjen. Og at jeg selv som voksen snakket med den lille meg og holdt rundt den lille og trøstet. Den voksne meg kunne fortelle den lille at alt blir bedre og at en dag blir man sin egen kvinne.
Fordi min frykt aller mest handlet om at noe skulle skje med samboeren, så ba jeg ham lenge sende meg en sms et par ganger i løpet av kvelden. Det hjalp også. Jeg visste at han var i livet.

Jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg, men du er voksen nå. Du kan om så sette deg i bilen og fra å sjekke at alt er ok med ham. Det roer ned tankene å vite at man ikke MÅ sitte hjemme å vente.
Håper alt ordner seg for deg ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...