AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Er det mulig at bare en får og andre unnslipper? 🥵 Anonymkode: c467e...da4
Mumia Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det mulig at bare en får og andre unnslipper? 🥵 Anonymkode: c467e...da4 Vet du, etter fylte 40 så er det som at man ikke får slike omgangssyke mer....gled deg til alderdommen
Mumia Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Ellers: sprit brytere, håndtak, helst isoler deg, ha egen håndduk osv. Hygiene.... 1
Sofakona Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Hold deg i eget rom i en uke... omgangssyke er lumsk...du kan få det 1 uke etter siste var syk. Iallefall holde deg unna person som er syk. Ikke ha tannbørste ved siden av hverandre... ikke dele hånkler. Ikke kose el...
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Mumia skrev (8 minutter siden): Vet du, etter fylte 40 så er det som at man ikke får slike omgangssyke mer....gled deg til alderdommen Vel, jeg hadde ikke omgangssyke en eneste gang fra jeg var 15-40 år, til tross for små barn. Fra 40-45 har jeg hatt den tre ganger og da smittet av store barn(10 år+) Anonymkode: fa559...33d
Mezzosoprena Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Ja, det kan unngås. Ikke alle er like mottakelige for det, man må være nøye med hygiene og nærkontakt. Men det er ren bingo, har barna dine det må du jo nesten pleie og hjelpe dem. Men vi har hatt flere runder med omgangssyke her i huset hvor ikke alle i husstanden har blitt smittet.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Mulig, men ikke garantert uansett hva du gjør. Alt handler om hygiene. Her sprites toalett og vask når den syke har vært der. Særs nøye på håndvask for alle. Gjerne en «sykedo» om dere har to bad. Anonymkode: 1bbce...1b6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 Hvor gamle er barna? Er det store barn eller mann som er syk så hold litt avstand. Ellers er det god hygiene, vask hendene og ikke ta deg i ansiktet, og sov nok. Søvn er viktig for med mangel på søvn så er du mer mottakelig for å bli syk. Så legg deg tidlig (det skader hvertfall ikke). Anonymkode: 3d554...a28
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #9 Skrevet 18. juni 2022 Det er ikke mulig å unngå om det er barn i hus. Men alle får ikke nødvendigvis symptom fordet. Anonymkode: df8e2...f74
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #10 Skrevet 18. juni 2022 Her hadde begge barna nylig omgangssyke, en heftig variant med MYE oppkast. Begynte med eldste på 7 år. Etter en uke regnet jeg med at yngste på 3 hadde sluppet unna, men så begynte hun også, enda mer langvarig oppkast. Så begge barna ble smittet, og eksen ble smittet av yngste etter barna var der. Jeg slapp unna 😅 har man omsorg for små barn så kan man ikke akkurat låse seg inne på et rom, men jeg passet på å vaske hendene ofte. Skal nevnes at jeg ikke slapp unna de to forrige gangene eldste hadde omgangssyke 😷 det er grusomt! Anonymkode: c6d83...77f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #11 Skrevet 18. juni 2022 Bruk klor, ikke sprit. Vask den sykes klær på høy temperatur og ikke bland skittentøyet. Husk å vaske kontaktpunkt og ikke minst mobiler! Bruk hansker og munnbind når du må vaske oppkast. Lykke til 🤞 Anonymkode: cea99...6cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå