AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Min bestevenninne liker ikke barn. Synes det blir for mye bråk. Hun har ikke barn. Hun drar ikke på restaurant før etter kl 18. For da er barnefamilier ferdig med å spise. Nå er det slutt mellom henne og samboer. Hun hintet om at det ble trist å sitte alene på julaften. I 15 år har hun og samboer feiret jul alene. De vil ikke feire med hennes eller hans søsken pga det er barn der. Nå er jeg litt redd for at hun vil feire jul her. Nå er barna her tenåringer og ikke småbarn. Vil ikke gå rundt på julaften å passe på at de ikke bråker. Hva sier jeg hvis hun spørr? Anonymkode: cc875...b98
visp Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 For et ufyselig trekk hun har! Vil ikke feire jul der det er barn? Om hun spør så sier du at du ikke har tenkt å være mellom barken og veden om hun har lyst til å komme. Du akter ikke å sitte og ha dårlig samvittighet for at tenåringene dine er seg selv. Så da får hun velge hva hun vil gjøre. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Si at du ønsker å feire med bare familien da, det burde vel ikke være så vanskelig å si om du virkelig ikke ønsker å tilby hun å ikke være enslig på julaften. Det er da veldig mange måneder til ennda så det er vel ikke noe så haster å si til hun nå. Anonymkode: 3960a...b29
Gjest Ghostface Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Det er jo en forskjell på barn og tenåringer. Du får gi henne et alternativ om hun vil eller ikke. At hun ikke liker barn, skjønner jeg godt. Det er ikke naturlig for alle.
Helene1982 Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Jeg vet ikke hvordan hun pleier å oppføre seg, men er hun din beste venninne burde det være innafor å si at hun kan komme til dere, men at det krever visse betingelser når det gjelder oppførsel. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Er da hekt innafor å si og mene det. Er selv mor og blir sliten selv av mine egne barn. Andre sine barn enda verre. Bare si at det er en del bråk selv om barna er store. Så får hun vurdere det. Nå er det vel sånn at dette er noe du trur kan skje. Hvorfor lage et problem ut av noe som ikke har skjedd og mest sannsynlig ikke vil skje? 🤷♀️🤦♀️ Anonymkode: 7acbd...3ca 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Hvorfor skulle hun ville feire jul hos deg når du har barn? Hun ville jo ikke feire med familie pga barna der. Anonymkode: c8fe8...d11 5
visp Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er da hekt innafor å si og mene det. Er selv mor og blir sliten selv av mine egne barn. Andre sine barn enda verre. Bare si at det er en del bråk selv om barna er store. Så får hun vurdere det. Nå er det vel sånn at dette er noe du trur kan skje. Hvorfor lage et problem ut av noe som ikke har skjedd og mest sannsynlig ikke vil skje? 🤷♀️🤦♀️ Anonymkode: 7acbd...3ca Jeg gjetter på at det har vært endel kommentarer fra denne venninnen opp igjennom, som sikkert har gjort det ganske ubehagelig for ts hver gang hun er tilstede sammen med barna. Ellers hadde nok aldri ts tenkt på dette engang. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #9 Skrevet 18. juni 2022 Forstår henne veldig godt. Barn er slitsomme å være rundt, spesielt på julaften. Og jeg har barn selv. Men nå er det ikke en problemstilling enda da. Anonymkode: 3a119...d0f 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #10 Skrevet 18. juni 2022 De som har valgt bort barn er som regel ikke helt modne personer heller, hadde ikke innvitert noen sånne til jul, jul er for familie. Anonymkode: 4f710...39c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #11 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De som har valgt bort barn er som regel ikke helt modne personer heller, hadde ikke innvitert noen sånne til jul, jul er for familie. Anonymkode: 4f710...39c Det finnes hundrevis av grunner til å velge bort barn, akkurat som det finnes hundrevis av grunnee til å velge dem. Anonymkode: d6277...3fc 13
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #12 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De som har valgt bort barn er som regel ikke helt modne personer heller, hadde ikke innvitert noen sånne til jul, jul er for familie. Anonymkode: 4f710...39c Da må jeg si at det er mange umodne personer som velger å få barn også. Er jo bare å lese alle trådene om umodne foreldre her inne det. Anonymkode: 73f05...2ca 11 1
Gjest O.G. Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min bestevenninne liker ikke barn. Synes det blir for mye bråk. Hun har ikke barn. Hun drar ikke på restaurant før etter kl 18. For da er barnefamilier ferdig med å spise. Nå er det slutt mellom henne og samboer. Hun hintet om at det ble trist å sitte alene på julaften. I 15 år har hun og samboer feiret jul alene. De vil ikke feire med hennes eller hans søsken pga det er barn der. Nå er jeg litt redd for at hun vil feire jul her. Nå er barna her tenåringer og ikke småbarn. Vil ikke gå rundt på julaften å passe på at de ikke bråker. Hva sier jeg hvis hun spørr? Anonymkode: cc875...b98 Nei.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Nå er jeg litt redd for at hun vil feire jul her. Nå er barna her tenåringer og ikke småbarn. Vil ikke gå rundt på julaften å passe på at de ikke bråker. Hva sier jeg hvis hun spørr? Anonymkode: cc875...b98 Enten sier du blankt nei, ellers sier du at det er bråkende barn i huset som på julaften har lov å bråke så mye de vil. Anonymkode: c0747...f45 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 Du svarer ja, men jeg hadde ikke tatt hensyn til henne ang bråk. Så da kan det jo kun bli med denne jula 😁 Anonymkode: 6c3ef...fc3 1
Hulderen Skrevet 19. juni 2022 #16 Skrevet 19. juni 2022 Hvis hennes søsken hadde småbarn for 15 år siden, så kan det vel hende at de barna nå er så store at hun kan feire jul der. Din venninne bør se på dette som en fin mulighet til å bli kjent med tantebarna sine nå som de er større. Skal hun feire med tenåringer, så bør det jo heller være med sine tantebarn enn med dine barn.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #17 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min bestevenninne liker ikke barn. Synes det blir for mye bråk. Hun har ikke barn. Hun drar ikke på restaurant før etter kl 18. For da er barnefamilier ferdig med å spise. Nå er det slutt mellom henne og samboer. Hun hintet om at det ble trist å sitte alene på julaften. I 15 år har hun og samboer feiret jul alene. De vil ikke feire med hennes eller hans søsken pga det er barn der. Nå er jeg litt redd for at hun vil feire jul her. Nå er barna her tenåringer og ikke småbarn. Vil ikke gå rundt på julaften å passe på at de ikke bråker. Hva sier jeg hvis hun spørr? Anonymkode: cc875...b98 Hvis hun skal på deres julaften, så er drt hun som må ta hensyn ikke dere. Enkelt og greit. Hun som må takle situasjonen med å være i en familie med barn og ikke omvendt. Så si det rett ut, at da må du også tåke at vi har barn hjemme på julaften og for oss er de de som har fokus på den dagen. Og det endres ikke av hensyn til henne. Så spør du om det blir problematisk for henne. Da er du tydelig og kaster ballen over til henne iht om hun er villig til å tilpasse seg det. Anonymkode: 83bb4...670
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #18 Skrevet 19. juni 2022 Du sier nei, det passer ikke Anonymkode: 756e4...0f9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #19 Skrevet 19. juni 2022 Tenåringer bråker jo ikke🤣 Anonymkode: 23484...fea
Knirke Skrevet 19. juni 2022 #20 Skrevet 19. juni 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: De som har valgt bort barn er som regel ikke helt modne personer heller, hadde ikke innvitert noen sånne til jul, jul er for familie. Anonymkode: 4f710...39c Kan du linke til kilder som bekrefter at man blir mer moden av å produsere unger? Takk. 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå