AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Jeg har veldig ren hud, men merker at det er lurt å starte å rense den med noen gode renser. Jeg pleier å bruke vann bare, men det holder ikke de dagene jeg bruker sminke osv. Hva slags ansiktsrens bruker dere, oljerens og hva slags fuktighetskrem anbefaler dere?❤️ Er på studentbudsjett så må være til rimelig pris❤️ Anonymkode: 8b01d...7b2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Har normal hud forresten Anonymkode: 8b01d...7b2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Bruker oljerens fra ivy aia kjøpt på normal for ca 70 kr og cosrx good morning gel cleanser kjøpt på vita for 150 kr. Disse renser godt uten å strippe huden min for fukt🙂 og lommeboka for penger.. Bruker også the ordinary niacinamide+ sinc da det hjelper meg godt mot uren hud og store porer, også billig. Men har hørt at enkelte har reagert på denne.. Men såpass billig at det er ikke krise å prøve ut. Også bruker jeg cosrx all in one snail cream, koster rundt 350 kr tror jeg, men er en stor krukke og veldig drøy. Har tidligere brukt CeraVe som også gir godt med fukt. Er egentlig veldig glad i exuviance serien, men det koster en del mer... Også har jeg hatt en periode nå hvor jeg har prøvd ut litt nye ting, bare fordi jeg syntes det er spennende 🙈 Anonymkode: 54c05...265
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Bruker loreal sminkefjerner + cerave foaming cleanser når jeg har sminke på. Har jeg ikke sminke bruker jeg oljerensen fra cerave først og Foaming cleanser etter. Har ren og normal hud Anonymkode: 89d3a...600
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har veldig ren hud, men merker at det er lurt å starte å rense den med noen gode renser. Jeg pleier å bruke vann bare, men det holder ikke de dagene jeg bruker sminke osv. Hva slags ansiktsrens bruker dere, oljerens og hva slags fuktighetskrem anbefaler dere?❤️ Er på studentbudsjett så må være til rimelig pris❤️ Anonymkode: 8b01d...7b2 Cerave er i alle fall verdt å prøve da. Også The Ordinary sin Squalane cleanser (den er oljete, men i kontakt med vann så blir den melkete og lett å skylle av). Noen av Cerave sine cleansere (hydrating) brukte i alle fall å finnes i små reisestørrelser på Lyko, og jeg prøvde en liten variant av The Ordinary Squalane Cleanser fra Kicks. Cerave fås nemlig kjøpt i store flasker som sparer penger hvis den passer for deg (1L for 240kr eller noe sånt), og The Ordinary er nå ganske lett å få tak i og det er ofte tilbud både på Lyko og på Kicks. https://lyko.com/no/sok?q=cerave+cleanser (der finnes jo f.eks Hydrating cleanser i reisestørrelse i en "bundle" sammen med liten versjon av fuktighetskremen deres til ganske god pris for å teste: https://lyko.com/no/cerave/cerave-facial-moisturising-lotion-52ml---hydrating-cleanser-) https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-squalane-cleanser-50-ml Det er smart å dobbelrense når man bruker sminke (og selvfølgelig godt med solkrem nå, håper jeg?), men man MÅ ikke ha en spesifikk oljerens dersom det ikke går i budsjettet. Og da er f.eks The Ordinary Squalane Cleanser fin fordi den tar så og si alt, kan fint brukes to ganger (den stripper ikke huden for fukt) og den vaskes lett av. Fuktighetskrem så finnes jo f.eks The Ordinary NMF (Natural Moisturizing Factor), det finnes noen skikkelig greie på Apoteket. Jeg brukte alltid å spørre etter prøve på f.eks Kicks (der selger de vanligvis The Ordinary), men jeg vet ikke om de fortsatt gir ut slikt etter pandemien startet. Håper du finner noe du liker! Husk at det viktigste er rens, fuktighetskrem og solkrem, og de må absolutt ikke være dyre for å være gode. Anonymkode: ced6f...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 23.06): Bruker oljerens fra ivy aia kjøpt på normal for ca 70 kr og cosrx good morning gel cleanser kjøpt på vita for 150 kr. Disse renser godt uten å strippe huden min for fukt🙂 og lommeboka for penger.. Bruker også the ordinary niacinamide+ sinc da det hjelper meg godt mot uren hud og store porer, også billig. Men har hørt at enkelte har reagert på denne.. Men såpass billig at det er ikke krise å prøve ut. Også bruker jeg cosrx all in one snail cream, koster rundt 350 kr tror jeg, men er en stor krukke og veldig drøy. Har tidligere brukt CeraVe som også gir godt med fukt. Er egentlig veldig glad i exuviance serien, men det koster en del mer... Også har jeg hatt en periode nå hvor jeg har prøvd ut litt nye ting, bare fordi jeg syntes det er spennende 🙈 Anonymkode: 54c05...265 Bruker også ivy aia oljerens! Den er bra og billig. Bruker deretter enten Mad Hippie rens eller Cerave Hydrating Cleanser Huden min er fin og ingen urenheter. Bruker Cerave facial lotion pm og så Beauty of Joseon solkrem spf 50+ Anonymkode: 88505...03e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker også ivy aia oljerens! Den er bra og billig. Bruker deretter enten Mad Hippie rens eller Cerave Hydrating Cleanser Huden min er fin og ingen urenheter. Bruker Cerave facial lotion pm og så Beauty of Joseon solkrem spf 50+ Anonymkode: 88505...03e Altså renser bare på kvelden. Og solkrem bruker jeg kun på dagtid. Bruker ikke sminke, men dobbeltrenser fordi jeg bruker solkrem hver dag. Anonymkode: 88505...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå