sykepleierstudent1 Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Jeg har krøllete hår, dette har jeg vokst på meg og er rimelig nytt for meg enda. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal ta vare på håret mitt nå som jeg har krøller. Ut over dagene så blir håret en del krusete, hvordan unngår jeg dette? Hvilke produkter bør jeg bruke? Er det noe som er viktig å huske på ? Krøllene mine er det venner og familie kaller for "korketrekkere", men de blir bare slik en kort periode før jeg nærmest har håret til en gal professor. Alle tips på vedlikehold av krøller og styling tar jeg imot med stor takk <3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 By veira curly hair shampoo Argan fukthårkur By veira curly hair balsam Tørke lett med hårturban En lett hårolje/serum By veira krøllekrem By veira får du kjøpt hos normal Anonymkode: 8ee52...248 1
Mezzosoprena Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Gå til en frisør og be om produkter for krøllete hår.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Vet jeg kanskje høres rasistisk ut nå… men hvilken etnisitet har du TS Er forskjell på kvite/afro/jøde/asiat afro og det som passer til en passer ikke til alle hårtypene Anonymkode: 0e5f7...ada
sykepleierstudent1 Skrevet 18. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet jeg kanskje høres rasistisk ut nå… men hvilken etnisitet har du TS Er forskjell på kvite/afro/jøde/asiat afro og det som passer til en passer ikke til alle hårtypene Anonymkode: 0e5f7...ada Hårtekstur er forskjellig, så det er forståelig. Jeg er hvit
sykepleierstudent1 Skrevet 18. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): By veira curly hair shampoo Argan fukthårkur By veira curly hair balsam Tørke lett med hårturban En lett hårolje/serum By veira krøllekrem By veira får du kjøpt hos normal Anonymkode: 8ee52...248 takk for tips, skal undersøke det 😄
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Dropp shampoo. Tørker bare ut krøller. Finnes masse gode cowash-produkter. God leave-in balsam og krøllekrem. Har også korketrekkere som blir til friss. Har blitt kjempefine etter at jeg lærte meg å ta vare på dem. Anonymkode: df609...b99 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 Børster alltid håret før vask, og så med balsam i. Klemmer godt ut vann, og tørker med en t-skjorte. T-skjorte hindrer frizz. Har i en lett hårolje, så Cantu Coconut Curling Cream, så klemmer jeg opp krøllene med t-skjorten, skal jeg tørke det helt så bruker jeg diffuseren på hårføneren. Cantu Comeback Curl next day curl og Cantu Shea Butter for Natural Hair Deep Treatment Masque brukes når det trengs. Jeg har prøvd og feilet før jeg fant det som funket på mitt hår. Curl Girl produktene som flere skryter av, funker ikke på meg f.eks. Anonymkode: 49af6...4c2 1
skruf Skrevet 20. juni 2022 #9 Skrevet 20. juni 2022 Jeg har krøller (korketrekkere, ikke krus) og har lært av frisøren at krøller trenger mye fuktighet. Personlig så unngår jeg produkter som kjøpes på dagligvarebutikker og normal. Akkurat nå bruker jeg shampo og balsam for krøllete hår fra Sebastian (frisørprodukter, men jeg bestiller på nett, mye billigere). Kurer håret en gang i uken med en fuktighetskur. Etter hårvask så bruker jeg noen pump med hårolje som jeg fordeler i håret. Børster håret når det er nyvasket også lar jeg håret være. Man bør ikke børste tørt hår når man har krøller, da blir det frizzete. Drar bare fingrene igjennom når det er tørt. Og unngå hårføner, det beste for krøllene er lufttørke håret. Du kan også bruke stylingprodukt som fremhever krøllene og holder de på plass. Det finnes også egne hårbørster som er anbefalt for krøller (jeg bruker tangle-teezer) 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Skrevet 20. juni 2022 Heldiggris. Har alltid ønsket meg krøller. ❤️ At det går an å vokse det på seg, ante jeg ikke. Anonymkode: 884ef...d0a
Olive_North Skrevet 20. juni 2022 #11 Skrevet 20. juni 2022 Jeg har endelig funnet ut hva som fungerer for mine korketrekkere 🙌🏼 Jeg har tynt skandinavisk hår. -fructis hair food. Shampoo, balsam og kur. -curl girl nordic-serien som kan kjøper på normal -solbærolje, litt lettere olje med fukt, som ikke blir fet som kokosolje. -bredegget kam Jeg elsker håret mitt nå, før har jeg bare sett på det som et håpløst kråkereir 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #12 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heldiggris. Har alltid ønsket meg krøller. ❤️ At det går an å vokse det på seg, ante jeg ikke. Anonymkode: 884ef...d0a Samme skjedde med meg. Jeg gikk med piggkort hår i årevis og når jeg så lot det vokse ut hadde jeg plutselig korketrekkere. Støtter at fuktighet er viktig for krøller. Anonymkode: 1477d...905 1 1
Liljerød Skrevet 20. juni 2022 #13 Skrevet 20. juni 2022 Ikke gre tørt hår, kun gre håret rett før du skal i dusjen. Aldri bruk hårføner, da blir det stort og brusete. Det må helst bare lufttørke. Olje for krøllete hår, masse balsam i tuppene og/eller hårkur. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 20.11): By veira curly hair shampoo Argan fukthårkur By veira curly hair balsam Tørke lett med hårturban En lett hårolje/serum By veira krøllekrem By veira får du kjøpt hos normal Anonymkode: 8ee52...248 Er de fra by veira curly Girl godkjente? Anonymkode: 5db48...e39
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #15 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 21.36): Vet jeg kanskje høres rasistisk ut nå… men hvilken etnisitet har du TS Er forskjell på kvite/afro/jøde/asiat afro og det som passer til en passer ikke til alle hårtypene Anonymkode: 0e5f7...ada Tolker ikke dette som rasistisk. Men har virkelig jøder annen hårtype enn brunetter? Anonymkode: c03bc...ed2
Vera Vinge Skrevet 21. juni 2022 #16 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har litt løse/store krøller og bølger (altså ikke tette korketrekkere), har brukt litt forskjellige produkter til mitt hår, men i det siste har jeg begynt å bruke en urtesjampo fra Vossabia. Egentlig noe jeg kjøpte fordi jeg i vinter hadde tørr og kløende hodebunn, og det funket den utrolig bra på. Men i tillegg syns jeg den passer håret mitt bra. Mindre uttørrende enn annen sjampo og trenger ikke alltid balsam. Jeg syns nemlig balsam fort tynger håret. Så jeg bruker hårkur i blant og ellers bare denne sjampoen. Og så har jeg litt krøllekrem: Davines Love curl serum i vått hår. Grer ikke håret etter vask, og aldri i tørt hår generelt. Og aldri føner. Helst lufttørker jeg håret mens jeg holder meg mest mulig i ro. Så jeg vasker helst håret om kvelden, så tørker det litt mens jeg spiser kveldsmat osv og så tørker resten mens jeg sover. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå