Gå til innhold

Små blemmer tett i tett i håndflatene. -

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan det være? Barnet er litt over ett år, og fult av blemmer i hendene. Kan det være hånd, fot og munnsykdom? Ingenting på føttene eller i munnen. Eller kan det være noe annet?

Står at det er hånd, fot og munnsykdom er veldig smittsomt, så lite lyst å «ta det med meg» til legen om det er det. Og da er det jo virus og ingenting de kan gjøre uansett? Erfaringer? Legevakt er uktuelt uansett, da han ikke virker noe pjusk eller som at det er i veien for han. 

Anonymkode: 993cf...c6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan alltids legge ved et par bilder og sende til fastlegen via Helsenorge. 

Anonymkode: 8a0b1...449

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn har nylig hatt hånd, fot og munnsyke og fikk først blemmer på henda så litt I og og rundt munnen, han fikk aldri på føttene.. Du kan trygt ta han til legen, det gjorde vi da vi var usikker på om det var hfmsyken eller vannkopper, da får du gjerne også litt gode råd 😊

Anonymkode: c6788...7ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta bilder, i tilfelle det endrer seg etterhvert og dere trenger legehjelp. Da er det nyttig å kunne se utviklingen 

Anonymkode: eea35...be4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet

Apekopper

Anonymkode: f9413...e40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Apekopper

Det vil jeg si at jeg tviler sterkt på,

da dette som oftest forekommer først i annsikt, og er større blemmer. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta nå barnet med til legen da.

Anonymkode: a665f...e19

AnonymBruker
Skrevet

Vi har munn hånd fot hos oss nå. Det begynte på knærne her, så oppå føttene, før det plutselig var i rompa, innside lår, bakside knær, under føttene og oppå hendene. Litt antydninger rundt munnen også, men ikke noe inni munnen eller på tunga så langt. 

har ellers hatt litt vanlige forkjølelsessymptomer og virker ikke noe plaga, så tenker vi dropper legetur :)

Anonymkode: bd030...6d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta nå barnet med til legen da.

Anonymkode: a665f...e19

Virker ikke plaget. Og blir det verre eller han virker plaget kommer jeg til å enten ta han med, eller ringe ned. Men pr nå er det stengt grunnet helg, og det er ialf ikke legevaktmatriale..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Apekopper

Hvor skulle babyen fått det fra? Smitter mest med seksuell kontakt siden det kreves TETT samvær lenge. 

Anonymkode: 98eeb...454

AnonymBruker
Skrevet

Som andre her sier; hånd fot munn-syken. Kjempevanlig i bhg-alder. Gir blemmer der navnet sier. Er allmenntilstanden fin hadde jeg aldri giddet lege. 

Anonymkode: 89ad5...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...