Gå til innhold

Ufrivillig barnløshet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

jeg og min kjæreste går nå inn i 5mnd ttc ettersom jeg trolig fikk mensen idag. Kjenner jeg blir helt oppgitt av at vi bare failer, vi er med hverandre hele tiden så sex har vi hver dag. Sex på eggløsningsdager osv. han målte sæden sin idag med swimcount sædtest og fikk da et veldig dårlig svar. 
noen som har noe tips og råd til hva vi kan gjøre? 😕 veldig fortvilet par på 20 og 25

Anonymkode: c6a23...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei.

jeg og min kjæreste går nå inn i 5mnd ttc ettersom jeg trolig fikk mensen idag. Kjenner jeg blir helt oppgitt av at vi bare failer, vi er med hverandre hele tiden så sex har vi hver dag. Sex på eggløsningsdager osv. han målte sæden sin idag med swimcount sædtest og fikk da et veldig dårlig svar. 
noen som har noe tips og råd til hva vi kan gjøre? 😕 veldig fortvilet par på 20 og 25

Forstår at det er frustrende å vente, men 5 måneder er dessverre ikke så lenge, selv om det føles slik. Det kan ta opptil et år og det er helt normalt 💜

Anonymkode: 0da8a...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje forklaringen er at han har dårlig sædkvalitet?

Har du normal syklus? Tar du eggløsningstester? - hvis ikke kan det være dere har sex på feil dager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da bør han ta kontakt med fastlegen og fortelle at han har tatt en test og ønsker videre utredning. Er ikke noe vits i å prøve i ett år om det er dårlige sædceller.

Anonymkode: 05800...f03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den overskriften for FEM MÅNEDERS prøving?

Alvorlig talt 🙃

Anonymkode: d1bd1...7be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
elinoooor skrev (3 minutter siden):

Kanskje forklaringen er at han har dårlig sædkvalitet?

Har du normal syklus? Tar du eggløsningstester? - hvis ikke kan det være dere har sex på feil dager. 

Har normal syklus ja, tatt eggløsningstester denne mnd og vi har sex hver dag, så er jo umulig å ha sex på feil dager. Hadde sex de dagene jeg hadde eggløsning og satt også med bena i 90 grader i 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den overskriften for FEM MÅNEDERS prøving?

Alvorlig talt 🙃

Anonymkode: d1bd1...7be

jeg går gjennom utredning for endometriose, så jeg har lov til bekymring. I tillegg gått gjennom to kjemiske aborter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har

jeg går gjennom utredning for endometriose, så jeg har lov til bekymring. I tillegg gått gjennom to kjemiske aborter.

For det var jo mulig å tolke ut fra HI…. 🙄

Jeg ville bedt om rekvisisjon på en test til ham, for å få målt sædkvalitet. Også tatt det derfra. 

Anonymkode: b1818...bec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har normal syklus ja, tatt eggløsningstester denne mnd og vi har sex hver dag, så er jo umulig å ha sex på feil dager. Hadde sex de dagene jeg hadde eggløsning og satt også med bena i 90 grader i 20 min.

okei, ville tatt også hørt med legen eller reist til ferilitetsjekk 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5mnd er ingenting, det trenger ikke bety noe er galt.

Det er heller ikke sikkert at hjemmetesten av sæden gav riktig resultat. MEN absolutt grunnlag for å be om henvisning videre. Han bør få utført en ordentlig sædanalyse. At han er ung betyr ikke så mye, det blir mer og mer vanlig med dårlig sædkvalitet i dag.

Anonymkode: 8ad4f...e4a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om han skulle ha litt dårlig sædkvalitet så er det kanskje lurt å ha sex annen hverdag isteden for hver dag?

Anonymkode: e04d6...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale at han starter med masse vitaminer som er bra for sperm, at dere bruker glidemiddel beregnet for å etterligne elslim (dårlig sperm svømmer SÅ mye bedre i den og mye enklere å bli gravid), samt har sex ikke hver dag, så han får «spart opp».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (15 timer siden):

Vil anbefale at han starter med masse vitaminer som er bra for sperm, at dere bruker glidemiddel beregnet for å etterligne elslim (dårlig sperm svømmer SÅ mye bedre i den og mye enklere å bli gravid), samt har sex ikke hver dag, så han får «spart opp».

Absolutt ikke meningen å kuppe tråden, er bare nysgjerrig. Kan jeg spørre hva slags vitaminer og glidemiddel du har erfaring med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken_lurepave skrev (14 timer siden):

Absolutt ikke meningen å kuppe tråden, er bare nysgjerrig. Kan jeg spørre hva slags vitaminer og glidemiddel du har erfaring med? 

Conceive + engangsposjonspakker (var 8 stk i esken) som jeg hadde i en tube ca 10 min før sex. Er helt sikker på det var disse som gjorde det klaffet for oss. Kan ikke bevise det selvsagt men har veldig følelsen på det. 
vitaminer til mannen brukte vi fertil aid og fertil aid mobility booster, bestilte fra urtesenteret.no Tror disse også hjalp endel på spermen hans. 
selv har jeg brukte multivitaminer og q10 samt NAC. Tror også dette funket, merket spesielt mye elslim rundt el pga nac og q10 skal bedre eggene. 

Hos oss klaffet det med dette på første pp, hadde da prøvd ca 2 år. Vi har dessverre mistet nå i uke 9, men har kjøpt inn mer av alt dette og prøver på nytt ved neste el.

Endret av Laura80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...