AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Hei, er det noe her som jobber som finansrådgiver i DNB og kan fortelle litt om det er «enkelt» å sette seg inn i alt man skal kunne? Pleier folk å bestå autorisasjonprøvene fra Finaut? Har gått videre i intervju til en slik stilling, og prøver å finne ut av hvordan jeg skal forberede meg mest mulig dersom jeg får jobben Anonymkode: ac90b...5c3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Jobber som finansrådgiver I annen bank, kom fra forsikringsbransjen. Har derfor deler av autoriseringen. Det har vært veldig overveldende å starte med kreditt som fag. Det er MYE å skulle kunne. Nå har det gått 3 mnd og jeg begynner å komme igang, har kjørt egne saker en stund men alt må naturligvis kontrolleres. Per nå er jeg på HELT Basic og enkle saker. Kan ikke en brøkdel av hva jeg skal kunne engang. Det er utrolig gøy, men du skal være forberedt på at det krever mye mentalt og være veldig innstilt på å jobbe hardt og mye 😊 Anonymkode: fc993...6fc
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Og for å forberede deg hvis du får jobben kan du lese utlånsforeskriften, skattesystemet, lese om pensjon både ny og gammel, og sette deg inn i arveloven. Makroøkonomi må du kunne. Pant og alt rundt det må du også kunne. Dette er det du får på AFR hvis du skal ta den. Anonymkode: fc993...6fc
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Og ja, sifo og personlig økonomi såklart. Anonymkode: fc993...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå