origin Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Hei ser at EF Språkreiser tilbyr språkreiser for de som er 25+. Men er det noen som har reist på sånne turer i 30 årene? Ser også at man kan velge å bo på campus, vertsfamilie og studentboliger. Hva er andres anbefalinger med dette (campus, vertsfamilie eller studentboliger)? Hva bør man tenke på å ha med og hva bør man la ligge igjen hjemme i norge? Lommepenger, hvor mye ca pr måned? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Ikke gjennom EF, men kan anbefale å dra på språkkurs i 30-årene. 😄 Har selv gått på sommerkurs på universiteter i Berlin og Madrid. Veldig gøy. Vil dog slå et slag for å ta kurset direkte ved en instutisjon og ikke gjennom en organisasjon som f.eks. EF. Det er sikkert veldig greit hvis man er i tenårene/starten av 20-årene, men som greit voksen har jeg ikke hatt behov for den type organisering. Er dessuten innmari praktisk å kunne velge bolig selv. Den ene gangen jeg var på kurs bodde jeg på et slags billig laqngtidshotell, den neste gangen bodde jeg på airbnb i en kjempeflott leilighet. Det siste var best. Anonymkode: e1b46...ba1
origin Skrevet 18. juni 2022 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke gjennom EF, men kan anbefale å dra på språkkurs i 30-årene. 😄 Har selv gått på sommerkurs på universiteter i Berlin og Madrid. Veldig gøy. Vil dog slå et slag for å ta kurset direkte ved en instutisjon og ikke gjennom en organisasjon som f.eks. EF. Det er sikkert veldig greit hvis man er i tenårene/starten av 20-årene, men som greit voksen har jeg ikke hatt behov for den type organisering. Er dessuten innmari praktisk å kunne velge bolig selv. Den ene gangen jeg var på kurs bodde jeg på et slags billig laqngtidshotell, den neste gangen bodde jeg på airbnb i en kjempeflott leilighet. Det siste var best. Anonymkode: e1b46...ba1 Ok. Kan du fortelle hvor lenge du var der og hvor mye du hadde i lommerusk?:)
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Jeg har holdt kontakt med min EF vertsfamilie i ca. 15 år nå og de har fortsatt studenter der i alle aldre 18-60+ år fra hele verden. Hva du skal ha med deg kommer an på reisedestinasjon. Samme med budsjettet. Anonymkode: e867b...b01
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 origin skrev (3 timer siden): Ok. Kan du fortelle hvor lenge du var der og hvor mye du hadde i lommerusk?:) Lommerusk? Anonymkode: 1baea...b62 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Ikke reist med dem i den alderen, men vært på språkskole i Spania. Fant språkskole selv, og valgte å bo i delt leilighet. Det var rimelig, men ganske god standard og passe sosialt. Anonymkode: 0e973...46f
origin Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Lommerusk? Anonymkode: 1baea...b62 Unnskyld. Var det første ordet som dukket opp da jeg skrev..🙄 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Jeg vil anbefale språkkurs som 30+, men jeg vil også anbefale deg å ta direkte kontakt med kursstedet i stedet for å reise med en organisasjon. Hvor mye lommepenger (eller lommerusk :))du skal ta med kommer jo an på prisnivået der du skal, om det er måltider inkludert i overnattingen, hva du planlegger å gjøre når du ikke er på kurs, skal du shoppe eller reise litt rundt i landet du reiser til osv. Mange av språkskolene har rabattordninger når det gjelder mat, severdigheter osv., det kan du i hvert fall sjekke ut. Anonymkode: 6ae6b...b86
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Og du lærer sannsynligvis språket fortere og bedre hvis du bor hjemme hos en familie, gjerne der det bor eldre familiemedlemmer eller barn, det er de som har best tid til å snakke med deg. Hvis du bor på studenthjem, har det lett for å bli til at man snakker engelsk med andre utenlandske studenter. Anonymkode: 6ae6b...b86 1
Maestro Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Jeg har vært på EF språkreise da jeg var 14. Kjempe kjekt!:) var i England da, siden mamma ikke lot meg reise lenger 🫡
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Hvis noen har språkreiser å anbefale for en godt voksen dame som ikke vil bo i kollektiv, er jeg takknemmlig🙏Vurderer følgende språk: tysk-spansk-polsk🥳 Anonymkode: 336ad...d31
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #12 Skrevet 20. juni 2022 men på de aller fleste sånne reiser er det vel ofte flere fra samme land? 0g så ender man uansett opp med å bare snakke deres eget språk hele veien... Anonymkode: 52f4f...3dd
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Var på EF campus i England da jeg var 15 (15 år siden). Opplegget var bra, alle fikk først en prøve hvor de brukte resultatet på å plassere oss i ulike klasser etter ferdighets nivå. Jeg vet ikke hvordan campus standarden er nå, men der jeg bodde var det ikke bra…. Det var buffer hver dag, og de tok frokost fra dagen tidligere og la ut dagen etter. Etterhvert så vi at noen av brødskivene hadde mugg på seg. Igjen, det kan hende det er bedre nå og det kan hende vi var uheldige. Kan jo hende det er bedre campuser. Men det var gøy på campus, mange fra forskjellige land og man får øvd seg mye på språk der også, med at man henger med de mye. Selvfølgelig kan man trene på språket hos en vertsfamilie også (og man er litt sikrere på å få god mat), men det er store sjanser på å lære språket på campus også. Anonymkode: 9c8d4...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå