Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor stort forbruk har dere mht strøm? Vet ikke helt om vi bruker mye eller lite strøm, hadde vært kjekt å se hva andre brukte i måneden. Vi bor i enebolig.

Endret av Melk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De regner vel ca. 20.000 kvh i gjennomsnitt for en enebolig. (Normal størrelse) - Jeg bor i et stort gammelt hus - og bruker ca. 28.000 kvh.

Skrevet

Nå har jeg bare regnskap for 1 mnd, men om jeg ganger det med 12 kommer vi opp i 31.000. Men om sommeren bruker man jo ikke ovner og slikt, + mindre lys.

Gjest Madeline
Skrevet

Vi bor i rekkehus og bruker 9-10000 kwh i året. Vi bruker stort sett ved til oppvarming.

Skrevet
Vi bor i rekkehus og bruker 9-10000 kwh i året. Vi bruker stort sett ved til  oppvarming.

Oj, er ikke det lite?

Skrevet

Vi bruker litt over 30 000 kwh i året, mye, men vi har stort hus og det er inkl en leilighet (generasjonsbolig).

Skrevet

Tror vi ligger ganske nær 20 000 kwh i året.

Har en normalt stor enebolig.

Skrevet

23 000 kwh pr år kan jeg tenke meg at vi bruker. Bor i en enebolig, og vi fyrer mye med ved i tillegg.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

vi har på nøyaktig to år brukt i underkant av 30 000, dvs 15000 i året. har ikke vedfyring, bruker kun strøm.

bor i enebolig.

Endret av Fruktfat
Skrevet

Leilighet på 60/70 kvm da? noen som vet? Prøver å finne ut av dette, men det er ikke så lett...

Gjest Madeline
Skrevet
Oj, er ikke det lite?

Jo, det er nok temmelig lite. Men mannen min hogger ved selv så vi fyrer omtrent bare med ved. Hadde vi ikke hatt den muligheten så hadde vi nok fort brukt minst det dobbelte.

Skrevet

Jeg bor i en enebolig på ca 200m2 i 2 etasjer. Vi bruker ca 19000 kWh pr år. I tillegg bruker vi ved til det meste av oppvarmingen

Skrevet
Jeg bor i en enebolig på ca 200m2 i 2 etasjer. Vi bruker ca 19000 kWh pr år. I tillegg bruker vi ved til det meste av oppvarmingen

virker som du har litt snøring på dette, vet du hva jeg kan regne med at vi bruker i en leilighet? 60-70 kvm? Fyring er inkludert her, så blir jo lys og de andre tingene strømregningen dekker

Skrevet

Vi bor i rekkehus (men har kun "egne" yttervegger, så vi sparer ikke noe varme på at det er rekkehus) på 2 etasjer, 120 kvm, og i år havner vi på ca 15000 kwh.

Skrevet

Jeg bor i leilighet, riktignok ganske liten, og bruker ca 5000 kwh i året, dette omfatter også varmtvann og fyring.

Skrevet

Hvor mye strøm man bruker er jo også avhengig av hvor gammelt huset er (hvor "tett"), hvor mange rom som varmes opp om gangen (holdes dørene lukket), om man fyrer med ved i gammel og/eller åpen peis (kontra lukket, nytt ildsted), om man fyrer med ved for kos eller hver dag i kuldeperiodene, og man har termostat på elektriske ovner, om man lufter lenge om gangen, om trekken på peisen står åpen når man ikke fyrer, hvor mange/store vinduer der er, om man fyrer med tørr ved, om man slår av lys i rom man ikke er i, om man fyller opp vaskemaskinen helt, om man bruker tørketrommel eller henger opp tøyet, om man har isolerglass i vinduene, ... ja... osv...

Skrevet

Vårt hus er ganske nytt, vi bruker ikke tørketrommel, vasker kun fulle maskiner, har termostat, slår av lys, har ikke en gang ovn på i alle rom. Ingen dusjer i timesvis, data står ikke en gang på stand-by døgnet rundt.

Synes likevel vi bruker mye strøm? Men er ikke helt sikker på hvor vi kan kutte noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...