AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Jeg skriver her nå og er altså fryktelig frustrert og irritert. Jeg er kvinne på 40ish år som er i et lykkelig forhold med en mann. Jeg jobber i en stor offentlig etat hvor vi er mange ansatte, og jeg går overens med nærmest alle. Jeg er blid, smilende, hyggelig, og hjelpsom, og tror jeg er en person som er godt likt i arbeidsmiljøet. For 2 uker siden var jeg på byen sammen med kjæresten min, og noen av kollegene mine. 2 av dem ble med på nachspill til kjæresten min. Hun ene (i starten av 20 årene) er lesbisk og var litt trist, så vi gikk da på badet for å snakke litt privat. Jeg ga henne en trøsteklem, og hun ville ikke slippe. Hun holdt rundt meg og begynte å stryke meg på ryggen på huden under genseren min! Jeg sa da at det ikke var greit, og hun ble så lei seg og mente jeg misforsto henne og hadde dømmende tanker om henne kun pga hun er lesbisk! Jeg ble helt satt ut, for jeg HAR absolutt INGEN fordommer mot homofile, og prøvde Undskylde meg for hun opplevde det slikt. Hun sa at eneste grunn til ryggstrykingen var pga jeg hadde så kort topp på meg. Men den var ikke så kort! Og uansett så var helt unødvendig av henne å begynne å stryke meg langt opp på ryggen under klærne mine!! Uansett. I går hadde vi sommerfest med jobben. Jeg hadde bestemt meg for å holde avstand fra henne for å ikke komme i en lignende situasjon igjen, og hadde snakket med noen av de andre kollegaene/ venninnene mine om problemstillingen og alle dem var ekstra oppmerksom på å "beskytte meg". Utover kvelden ønsker hun flere ganger å prate alene med meg. Jeg avfeier det, og skylder på andre venninner/kollegaer at jeg må være med dem. Hun snakker med andre, og så får jeg høre at hun har sagt at det var JEG som flørtet med henne! At JEG gnidde meg opp mot henne!!! Da ble jeg skikkelig sint!! Når hun da IGJEN kommer å vil snakke med meg alene, så sier jeg at jeg IKKE vil prate alene med henne. Jeg kan snakke med henne, men da vil jeg gjøre det med andre til steder slik at jeg har "vitner" til hva som blir sagt og gjort! Hun mener igjen at jeg er fordomsfull, og jeg sier at det er jeg ikke. Og hadde en mannlig kollega gjort det samme, når jeg bare prøver å være hyggelig, forståelsesfull, og trøste- så hadde jeg klapset til han!! En ting er at hun absolutt ble for nærgående for 2 uker siden, men at hun går å lyver nå om hva som skjedde- det provoserer meg!! Jeg sa til henne at jeg kun hadde gode intensjoner om å være vennlig og støttende. Jeg sa jeg ikke flørtet, og at jeg kunne ikke fortsette å være venn med henne! (vi har aldri vært venner, men jeg prøvde bare være støttende siden hun er så ung og "sårbar") Jeg var ikke flørtende mot henne, og jeg gnidde meg ikke mot henne. Men jeg klemte henne, og hun ville ikke slippe meg. Derfor ble vi jo stående nært hverandre altfor lenge, og det var da hun begynte styrkingen! Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre nå! Jeg har en høyere stilling enn henne på jobb, og flere har fått med seg diskusjonen mellom oss. Bør jeg snakke med sjefen om dette? Jeg har slettet henne fra diverse sosiale medier. Fikk også høre at etter jeg hadde snakket så "strengt" til henne i går, at hun hadde begynt å sparke etter en av jobbvenninene mine, slå hardt i vegger, og snakke om at hun ønsket å dø..! Har også hørt at hun sliter med mye bla m psyken, og at hun er ensom. Jeg føler meg som et fælt menneske iom at jeg var så streng, men jeg kjenner at slike mennesker og slikt drama, trenger jeg ikke i mitt liv.. Anonymkode: a14fc...bf6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor du har gått til kollegene dine og snakket om det som skjedde på badet første gang i det hele tatt. det er så utrolig tåpelig av deg. Er bare å holde seg unna, men dropp å gjenfortelle det dere har snakket om. Si høyt at "nei, jeg ønsker ikke at vi to skal ha en privat samtale, vi kan snakke sammen alle som er her". Punktum. Men når du sladret til kollegene før festen så er det faktisk du som har satt henne i en dårlig posisjon med å snu hele kollegiet mot henne for å "beskytte deg" som du sier, basert på DIN forståelse av situasjonen. Mye drama for en dame på 40ish, det må jeg si. Anonymkode: d9f23...2d3 20 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Men hvorfor måtte du stoppe henne da hun strøk deg på ryggen? Var det ikke noe godt? Er du redd mannen din ikke vil synes noe om det? Mest sannsynlig vil han synes det er helt greit at du utforsker med henne. Synes du skal beklage og invitere henne på piknik bare dere to og se hvor det fører hen. Anonymkode: b2217...f54 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor måtte du stoppe henne da hun strøk deg på ryggen? Var det ikke noe godt? Er du redd mannen din ikke vil synes noe om det? Mest sannsynlig vil han synes det er helt greit at du utforsker med henne. Synes du skal beklage og invitere henne på piknik bare dere to og se hvor det fører hen. Anonymkode: b2217...f54 Det er ikke alle som er ute etter å "utforske". Ts skriver tydelig at hun er i et lykkelig forhold. Du oppfordrer henne rett og slett til å være utro. Det er lavt. Og TS, fæl situasjon å være i. Du har all din rett til å sette ned foten fordi kun kjenner dine grenser. Håper det ordner seg. Anonymkode: 648b5...36c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor måtte du stoppe henne da hun strøk deg på ryggen? Var det ikke noe godt? Er du redd mannen din ikke vil synes noe om det? Mest sannsynlig vil han synes det er helt greit at du utforsker med henne. Synes du skal beklage og invitere henne på piknik bare dere to og se hvor det fører hen. Anonymkode: b2217...f54 Er det dette du fikk ut av dette innlegget? Anonymkode: 5155c...29f 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor måtte du stoppe henne da hun strøk deg på ryggen? Var det ikke noe godt? Er du redd mannen din ikke vil synes noe om det? Mest sannsynlig vil han synes det er helt greit at du utforsker med henne. Synes du skal beklage og invitere henne på piknik bare dere to og se hvor det fører hen. Anonymkode: b2217...f54 Jaja, du må bare foreslå som du gjør.. Til opplysning så har jeg allerede fortalt kjæresten om det som skjedde, og han vet jeg verken er lesbisk, bi, interessert, eller utro. Ts. Anonymkode: a14fc...bf6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du har gått til kollegene dine og snakket om det som skjedde på badet første gang i det hele tatt. det er så utrolig tåpelig av deg. Er bare å holde seg unna, men dropp å gjenfortelle det dere har snakket om. Si høyt at "nei, jeg ønsker ikke at vi to skal ha en privat samtale, vi kan snakke sammen alle som er her". Punktum. Men når du sladret til kollegene før festen så er det faktisk du som har satt henne i en dårlig posisjon med å snu hele kollegiet mot henne for å "beskytte deg" som du sier, basert på DIN forståelse av situasjonen. Mye drama for en dame på 40ish, det må jeg si. Anonymkode: d9f23...2d3 Ja jeg burde kanskje ikke sagt dette, men de er også gode venninner av meg og jeg var så irritert over at hun gikk over grensene mine.. Jeg sa det også til dem slik at de evt kunne være obs på å se hvordan hun oppførte seg mot meg, om det var jeg som overreagerte eller om min opplevelse var reel. Alle 3 sa den var reell utfra hennes atferd.. Anonymkode: a14fc...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #9 Skrevet 18. juni 2022 Wow, du må holde deg unna henne. Har også en lesbisk dame i mitt liv og herregud hun er psykisk syk. Hun ser ikke seg selv i det hele tatt, det virker som at hun bare konstruerer virkeligheten slik det passer henne. Kunne ønske hun som lesbisk følte et ansvar for at folk skal ha positive erfaringer med lesbiske, men det driter hun i. Anonymkode: 956aa...20d
Gjest inakristine Skrevet 18. juni 2022 #10 Skrevet 18. juni 2022 (endret) . Endret 25. juni 2022 av inakristine
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #11 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Wow, du må holde deg unna henne. Har også en lesbisk dame i mitt liv og herregud hun er psykisk syk. Hun ser ikke seg selv i det hele tatt, det virker som at hun bare konstruerer virkeligheten slik det passer henne. Kunne ønske hun som lesbisk følte et ansvar for at folk skal ha positive erfaringer med lesbiske, men det driter hun i. Anonymkode: 956aa...20d Ja det er akkurat det jeg tenker og føler! At hun er ganske så psykisk syk! At hun får en slik reaksjon etter jeg snakket strengt til henne, og nekter for ting hun har sagt til meg, lager egne versjoner at det som faktisk skjedde- det skremmer meg! Som om hun hadde en HELT annen virkelighetsoppfatning enn d som skjedde..! Ts Anonymkode: a14fc...bf6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #12 Skrevet 18. juni 2022 inakristine skrev (4 minutter siden): Det som plager meg når jeg leser innlegget ditt, ts, er at du blir satt i en ubehagelig situasjon hvor du må forsikre denne damen om at du ikke er homofob samtidig som du også ønsker å ivareta dine egne grenser. Hun gikk LANGT OVER GRENSEN, og jeg hadde sikkert klappet til henne hadde jeg vært deg. (Eller kanskje ikke, men dyttet henne unna). Er det slik det skal være nå? Man er plutselig i mot noens legning bare fordi man nekter å gi dem en klem, eller ha en samtale med dem en-til-en? Skjønner godt at du tok dine forhåndsregler, og er glad på dine vegne for at du ble tatt på alvor. Takk! Ja jeg var faktisk i tvil om jeg overreagerte på strykingen hennes ut fra hennes reaksjon og "bortforklaring".. Sikkert også en grunn til jeg diskuterte episoden med venninner. Hadde noen av de vært lei seg, så hadde jeg også gitt de en klem, men ingen av dem ville strøket meg på ryggen under klærne mine!! Og det var først når jeg inså dette at jeg skjønte at jeg ikke overreagerte og ble irritert på henne! Og så ble jeg enda mer irritert når jeg hører hun påstår det helt motsatte til andre kollegaer!!! Ts Anonymkode: a14fc...bf6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #13 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Wow, du må holde deg unna henne. Har også en lesbisk dame i mitt liv og herregud hun er psykisk syk. Hun ser ikke seg selv i det hele tatt, det virker som at hun bare konstruerer virkeligheten slik det passer henne. Kunne ønske hun som lesbisk følte et ansvar for at folk skal ha positive erfaringer med lesbiske, men det driter hun i. Anonymkode: 956aa...20d Merkelig ting å si 🤣 Hun skal da ikke ha noe ansvar for å sette millioner av andre lesbiske i positivt lys. Hun er et helt eget individ og har bare ansvar for seg selv. Selvfølgelig. Anonymkode: 81489...c5a 1 1
Daria Skrevet 18. juni 2022 #14 Skrevet 18. juni 2022 Hun strøk deg på ryggen, og du mobiliserer kollegaer for å beskytte deg? Du synes ikke du overreagerer en smule...? Jeg skjønner at du synes det var ubehagelig og at hun gikk over grensene dine, men hun er ikke den eneste som bidrar til å lage drama her. 2
lillevill Skrevet 18. juni 2022 #15 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skriver her nå og er altså fryktelig frustrert og irritert. Jeg er kvinne på 40ish år som er i et lykkelig forhold med en mann. Jeg jobber i en stor offentlig etat hvor vi er mange ansatte, og jeg går overens med nærmest alle. Jeg er blid, smilende, hyggelig, og hjelpsom, og tror jeg er en person som er godt likt i arbeidsmiljøet. For 2 uker siden var jeg på byen sammen med kjæresten min, og noen av kollegene mine. 2 av dem ble med på nachspill til kjæresten min. Hun ene (i starten av 20 årene) er lesbisk og var litt trist, så vi gikk da på badet for å snakke litt privat. Jeg ga henne en trøsteklem, og hun ville ikke slippe. Hun holdt rundt meg og begynte å stryke meg på ryggen på huden under genseren min! Jeg sa da at det ikke var greit, og hun ble så lei seg og mente jeg misforsto henne og hadde dømmende tanker om henne kun pga hun er lesbisk! Jeg ble helt satt ut, for jeg HAR absolutt INGEN fordommer mot homofile, og prøvde Undskylde meg for hun opplevde det slikt. Hun sa at eneste grunn til ryggstrykingen var pga jeg hadde så kort topp på meg. Men den var ikke så kort! Og uansett så var helt unødvendig av henne å begynne å stryke meg langt opp på ryggen under klærne mine!! Uansett. I går hadde vi sommerfest med jobben. Jeg hadde bestemt meg for å holde avstand fra henne for å ikke komme i en lignende situasjon igjen, og hadde snakket med noen av de andre kollegaene/ venninnene mine om problemstillingen og alle dem var ekstra oppmerksom på å "beskytte meg". Utover kvelden ønsker hun flere ganger å prate alene med meg. Jeg avfeier det, og skylder på andre venninner/kollegaer at jeg må være med dem. Hun snakker med andre, og så får jeg høre at hun har sagt at det var JEG som flørtet med henne! At JEG gnidde meg opp mot henne!!! Da ble jeg skikkelig sint!! Når hun da IGJEN kommer å vil snakke med meg alene, så sier jeg at jeg IKKE vil prate alene med henne. Jeg kan snakke med henne, men da vil jeg gjøre det med andre til steder slik at jeg har "vitner" til hva som blir sagt og gjort! Hun mener igjen at jeg er fordomsfull, og jeg sier at det er jeg ikke. Og hadde en mannlig kollega gjort det samme, når jeg bare prøver å være hyggelig, forståelsesfull, og trøste- så hadde jeg klapset til han!! En ting er at hun absolutt ble for nærgående for 2 uker siden, men at hun går å lyver nå om hva som skjedde- det provoserer meg!! Jeg sa til henne at jeg kun hadde gode intensjoner om å være vennlig og støttende. Jeg sa jeg ikke flørtet, og at jeg kunne ikke fortsette å være venn med henne! (vi har aldri vært venner, men jeg prøvde bare være støttende siden hun er så ung og "sårbar") Jeg var ikke flørtende mot henne, og jeg gnidde meg ikke mot henne. Men jeg klemte henne, og hun ville ikke slippe meg. Derfor ble vi jo stående nært hverandre altfor lenge, og det var da hun begynte styrkingen! Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre nå! Jeg har en høyere stilling enn henne på jobb, og flere har fått med seg diskusjonen mellom oss. Bør jeg snakke med sjefen om dette? Jeg har slettet henne fra diverse sosiale medier. Fikk også høre at etter jeg hadde snakket så "strengt" til henne i går, at hun hadde begynt å sparke etter en av jobbvenninene mine, slå hardt i vegger, og snakke om at hun ønsket å dø..! Har også hørt at hun sliter med mye bla m psyken, og at hun er ensom. Jeg føler meg som et fælt menneske iom at jeg var så streng, men jeg kjenner at slike mennesker og slikt drama, trenger jeg ikke i mitt liv.. Anonymkode: a14fc...bf6 Hjelpe meg ts. Dette er en dame som ikke har det så greit. Og stakkars deg. Har hun noen muligheter å gå til psykolog gjennom evt forsikring på jobb? Noen arbeidsplasser har jo slike gode forsikringer. Ellers er hun jo ganske så manipulerende som setter ut rykte om deg blant kollegaer. Det er no skikkelig dårlig gjort. Dette er trakkasering, ta det med din leder, som kan evt sende henne i terapi.
lillevill Skrevet 18. juni 2022 #16 Skrevet 18. juni 2022 Daria skrev (10 minutter siden): Hun strøk deg på ryggen, og du mobiliserer kollegaer for å beskytte deg? Du synes ikke du overreagerer en smule...? Jeg skjønner at du synes det var ubehagelig og at hun gikk over grensene dine, men hun er ikke den eneste som bidrar til å lage drama her. Under genseren, det er ikke okay. Virkelig.
Daria Skrevet 18. juni 2022 #17 Skrevet 18. juni 2022 lillevill skrev (4 minutter siden): Under genseren, det er ikke okay. Virkelig. Det påstår jeg heller ikke, men å involvere kollegiet som livvakter på grunn av det er ikke akkurat å nedskalere dramaet...
lillevill Skrevet 18. juni 2022 #18 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): k også høre at etter jeg hadde snakket så "strengt" til henne i går, at hun hadde begynt å sparke etter en av jobbvenninene mine, slå hardt i vegger, og snakke om at hun ønsket å dø Ts det er ikke du, men hun, som trenger beskyttelse og hjelp - MOT seg selv. Hun har det virkelig ikke bra.
lillevill Skrevet 18. juni 2022 #19 Skrevet 18. juni 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Det påstår jeg heller ikke, men å involvere kollegiet som livvakter på grunn av det er ikke akkurat å nedskalere dramaet... Enig at akkurat det er tøysete. Dette handler om en umoden forvirret 20 åring som trenger psykisk hjelp.
Gjest O.G. Skrevet 19. juni 2022 #20 Skrevet 19. juni 2022 Både TS og lesba gikk langt over grensene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå