Gå til innhold

Prinsesse Ingrid Alexandras gallamiddag. Best og verst kledd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ment som en skravletråd om festantrekk, ikke en diskusjon for eller mot kongehuset. Det hører hjemme i andre underfora. 

Jeg elsker å se på galla-anledninger som kongelige feiringer o.l. for det er så mange forskjellige og flotte antrekk å beundre. Prinsesse Ingrid Alexandras 18-årsfeiring på slottet i går var derfor en gyllen anledning: en av de første på lenge. 😍

Jeg synes prinsessen selv var den aller flotteste på festen, faktisk med mormoren som en god nr 2. Prinsessen kledde den lilla kjolen veldig godt, og det er så flott at den er brukt av moren hennes tidligere. Mormoren er flink til å kle seg kledelig, stilig og i tråd med egen alder, synes jeg.
Prinsesse Estelle av Sverige var også kjempesøt. 

Kronprinsesse Mary av Danmark, som ellers pleier å være utrolig velkledd og flott, vinner "verst kledd og mest underdressed" med god margin. Det var så lite galla over antrekket.  Applikeringene på kjolen gir bare kunst-og-håndverkslærer-vibber og ødelegger masse. Hadde kjolen vært ensfarget i en hvilken som helst farge og i et flott stoff, ville kjolen trolig vært kjempefin på henne. I motsetning til de andre kongelige høyhetene hadde hun ikke engang tiara på hodet. 

På grunn av rettigheter og slikt vil jeg ikke lime inn bilder i innlegget, men alle nettavisene har hatt masse bilder. Her ser man mange av kjolene: https://www.minmote.no/nyheter/a/dnVdyX/feiret-i-mammas-gamle-designerkjole

Noen andre galla-elskere som har gjort seg opp noen meninger? 

Her er et gruppebilde av alle de kongelige. Kilde: https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=212629&sek=26939

image.png.1fb7c149ff6059da9234d7331b5d9988.png

Anonymkode: a3944...cfe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ment som en skravletråd om festantrekk, ikke en diskusjon for eller mot kongehuset. Det hører hjemme i andre underfora. 

Jeg elsker å se på galla-anledninger som kongelige feiringer o.l. for det er så mange forskjellige og flotte antrekk å beundre. Prinsesse Ingrid Alexandras 18-årsfeiring på slottet i går var derfor en gyllen anledning: en av de første på lenge. 😍

Jeg synes prinsessen selv var den aller flotteste på festen, faktisk med mormoren som en god nr 2. Prinsessen kledde den lilla kjolen veldig godt, og det er så flott at den er brukt av moren hennes tidligere. Mormoren er flink til å kle seg kledelig, stilig og i tråd med egen alder, synes jeg.
Prinsesse Estelle av Sverige var også kjempesøt. 

Kronprinsesse Mary av Danmark, som ellers pleier å være utrolig velkledd og flott, vinner "verst kledd og mest underdressed" med god margin. Det var så lite galla over antrekket.  Applikeringene på kjolen gir bare kunst-og-håndverkslærer-vibber og ødelegger masse. Hadde kjolen vært ensfarget i en hvilken som helst farge og i et flott stoff, ville kjolen trolig vært kjempefin på henne. I motsetning til de andre kongelige høyhetene hadde hun ikke engang tiara på hodet. 

På grunn av rettigheter og slikt vil jeg ikke lime inn bilder i innlegget, men alle nettavisene har hatt masse bilder. Her ser man mange av kjolene: https://www.minmote.no/nyheter/a/dnVdyX/feiret-i-mammas-gamle-designerkjole

Noen andre galla-elskere som har gjort seg opp noen meninger? 

Her er et gruppebilde av alle de kongelige. Kilde: https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=212629&sek=26939

image.png.1fb7c149ff6059da9234d7331b5d9988.png

Mary står da der med tiara på hodet??

Anonymkode: d80d1...d65

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Syns hun danske var finest av de alle.

Anonymkode: ccad8...161

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jubilanten var smashing, og Victoria og familien var fantastiske! Synes de sydeuropeisk kongehusene har litt gammelmodig stil og tung sminke. De er flotte, men ville blitt sprekere i andre mer moderne kjoler.

Anonymkode: 2116e...fff

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, jeg ser nå at det er "midnatstiaraen". Det så ut som en slags annen hodepynt. Da trekker jeg tilbake beskyldningene om at hun ikke hadde tiara. Det hjelper dessverre ikke på helhetsinntrykket. Den kjolen må pensjoneres prompte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte best den kjolen Ingrid hadde dagen før, på Deichman. Og så likte jeg den Victoria hadde på middagen med norske farger på toppen. :) 

Anonymkode: dd9e9...edb

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Estelle ser fantastisk ut! Leah Isadora også. Og Victoria. 

Men Emma Tallulah burde fått en annen kjole, stakkars. Den ble for stiv, synes jeg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen til kronprinsesse Mary har hun, i likhet med de fleste kongelige, brukt ved galla flere ganger. Så hva som får den kjolen til å bli mindre galla denne gangen er jeg usikker på. Hun bærer da diadem. Det heter forøvrig «midnatsdiadem» det hun bærer.

Anonymkode: 65c31...8c1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Prinsesse Estelle hadde en nydelig kjole, synes jeg. Enkel, og flott farge.

Märtha Louises kjole var den minst pene. Kontrastene er for harde, og kjolen ser bare rotete ut.

Anonymkode: 68ad8...4ce

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hva som får den kjolen til å bli mindre galla denne gangen er jeg usikker på. 

Anonymkode: 65c31...8c1

Vet ikke hvorfor du underforstått påstår at jeg sier den har vært mer galla før. Den gir ikke et gallainntrykk. Applikerte blomster og blader gjør ikke det. I ensfarget ville den vært smashing. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Best: Jeg synes Sveriges kronprinsesse Victoria var fint kledd. Jeg tolker fargene på kjolen som en hyllest til det norske flagget, med hvit kjole og små røde og blå blomster på bryststykket. Prinsesse Estelle, Prinsesse Ingrid Alexandra, og Dronning Sonja. Erna i rød kjole var også fin på henne, og hun kledde fargen og snittet og kjolen er galla, gøy å se henne i rødt og ikke bare i Høyre-blått fargevalg. 

Verst: jeg likte ikke kjolen til prinsesse Elisabeth av Belgia. Likte ikke snittet og den så utdatert/billig 80-talls ballkjole ut i stoffet. Hun ville kledd en tilsvarende kjole som moren hennes (?) Dronning Mathilde av Belgia hadde på seg mye bedre. Verst nr to: kjolen til kona til statsminister Jonas hage Støre, for lite galla preg. 

Anonymkode: aa665...247

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingrid Alexandra var helt nydelig. For en flott tronarving. 

Synes også Mary var nydelig. 

Og Estelle er superskjønn. 

Anonymkode: 96210...fb9

• Liker 2
Skrevet

Synes de var fine alle sammen på hver sin måte. De skal ha for å bruke opp igjen antrekkene sine, eller andre sine som noen også gjorde. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsket kjolen til Viktoria, flott hyllest og frisk og fin i form og farger. Men, er det lov å si at enkelte var oversminket...

Anonymkode: 4fbfa...15a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes Mary var helt nydelig jeg.. 

Martha, Maud og Emma + Elisabeth av Belgia var verst kledd i mine øyne. 

Anonymkode: 4e21f...c2b

• Liker 1
Skrevet

Synes H.K.H. Prins Charles av Luxembourg så stram og kjekk ut i sine ungdommelige kortbukser, knestrømper og lakksko. Dristig valg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes Mary var helt nydelig jeg.. 

Martha, Maud og Emma + Elisabeth av Belgia var verst kledd i mine øyne. 

Anonymkode: 4e21f...c2b

Jeg syntes  faktisk Maud var både kledelig og passende kledd. Passet både anledningen og hennes stil 😊 

Anonymkode: 5620c...a1c

• Liker 4
Skrevet
ElectricScum skrev (1 minutt siden):

Synes H.K.H. Prins Charles av Luxembourg så stram og kjekk ut i sine ungdommelige kortbukser, knestrømper og lakksko. Dristig valg. 

Spenstig antrekk det. 

• Liker 2
Gjest Gratinara
Skrevet

De fleste var pent kledd på Galla men kjolen til Mary, Emma t og Mærtha skilte seg litt ut. Ikke like rene og freshe i utrykket som mange andre av kjolene her, kanskje litt rotete utrykk som mange nevner.

Synes Ingrid, Mette Marit og Mærtha hadde så fine og freshe kjoler på feiringen på Deichmanske. Kledelige farger og snitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kronprinsesse Victoria og søte lille Estelle. Victoria kan å finne kjoler med fint snitt, hun bommer sjelden. 

Likte for en gang skyld Mette-Marit sin kjole. Hun kan ofte gå litt kjerring kledd, men i går så hun fresh ut.

Anonymkode: c66d2...288

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...