Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor finner man ut hvem som leverer billigst strøm?

Og hvordan bytter man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.dinside.no har en fin oversikt over strømleverandører. Hvordan du bytter er jeg litt usikker på, men tror det bare er å kontakte din nye strømleverandør, og så ordner de resten.

Vurderer å sjekke alternativene selv. Tipper Hafslund som vi har er en av de dyreste...

Skrevet

Det er bare å ta kontakt med den strømleverandøren du vil ha, gjerne på mail, også ordner de alt med oppsigelse fra den forrige leverandøren. Veldig enkelt, så enkelt at jeg nesten blir provosert av de som bruker hafslund.. ;)

Skrevet

Jeg hadde en dårlig erfaring med et strømselskap, jeg kan ikke huske hva det het, men det var et spesielt navn som jeg ikke ser på listen til konkurransetilsynet nå, så kanskje de har lagt ned..?

I de siste årene har jeg brukt både Lier e-verk, Midtkraft og Gudbrandsdal energi, alle har vært seriøse og de har holdt prisen jevn, ingen store overraskelser altså. (Det er jo en grunn til at jeg har bytta endel, og det er jo fordi de har satt opp prisen, men ikke så brått at jeg ikke har rukket å følge med.)

Midtkraft som vi har nå er jeg veldig fornøyd med.

Skrevet

Forresten, hvis du ser på konkurransetilsynets sider, så husk å sjekke "kraftpriser over tid". Det spiller ingen rolle om en leverandør er billigst denne uka om de har vært dyrest resten av året..

Skrevet

Takk for råd. Vi har hAFSLUND, OG JEG HAR JO FÅTT MED MEG AT DE ER DYRE. Ser at noen selskaper har et fastbeløp, hva er dette? Andre har jo kr 0.

Skrevet

Og er det forresten bindingstid mht leverandører? Har hatt Hafslund i ca 6 uker nå.

Skrevet

Noen leverandører har et fastbeløp per år, noen har det ikke. Dette fastbeløpet blir som regel delt opp i antall terminer, sånn at man eksempelvis får en ekstrautgift på 50 kroner hvert kvartal om fastbeløpet er 200,- i året.

Så må man prøve å beregne om man bør gå for en leverandør med lave priser per kwh og har fastbeløp, eller ta en som er litt dyrere uten..

Skrevet

Det tar fort 2-3 uker før en ny avtale med en leverandør trer i kraft, men man har ingen bindingstid.

Skrevet

Så må man prøve å beregne om man bør gå for en leverandør med lave priser per kwh og har fastbeløp, eller ta en som er litt dyrere uten..

OK. Men dette er innbakt i årsprisene på kalkulatoren til Din Side?

Skrevet

Anbefaler deg å gå inn på Konkurransetilsynets sider . Der får du en god oversikt (synes den er bedre enn dine sider).

Det er lurt å sjekke hvem som står bak de forskjellige kraftleverandørene - for det er fort gjort å gå på en smell - og det blir fort dyrt.

Skrevet

Det er lurt å sjekke hvem som står bak de forskjellige kraftleverandørene - for det er fort gjort å gå på en smell - og det blir fort dyrt.

Hva mener du? Hvordan sjekker man og hva bør man unngå?

Skrevet

Hvor mye kwH eller hva det nå heter kan man regne med at man bruker årlig i en leilighet på 60-70 kvadrat?

Skrevet (endret)
Hva mener du? Hvordan sjekker man og hva bør man unngå?

Hvis du sjekker hvem som er eiere - og det er feks. flere kommuner som eier kraftlaget sammen - er det sannsynligvis mindre sjanse for at det går konkurs.

Gå inn på leverandørenes hjemmeside - der pleier det å stå noe om eierstruktur.

Jeg har hatt "gleden" av å være med på to kraftleverandørkonkurser - og det ble skrekkelig dyrt.

Den ene gangen hadde jeg betalt akontoregning - en dag eller to før konkursen (fikk riktignok igjen noe etter et par år - 40% tror jeg det var), den andre gangen ble jeg overført på nødstrøm - og av en eller annen grunn - tok det 14 dager fra leverandøren gikk konkurs - til jeg fikk varsel. Da fikk jeg brevet julaften - og hadde ikke mulighet til å få endret leverandør før det ble hverdag igjen - og da med 2-3 ukers "overføringstid ble det over en måned på rådyr "nødstrøm" - fra Hafslund i en ekstrem kuldeperiode - ikke mye morro.

Endret av LilleBille
Gjest GreenSky
Skrevet

Jen anbefaler BareKraft men da må du være Obos-medlem. Har tenkt å bytte snart.

Skrevet

Da jeg kunne velge strømleverandør selv der jeg bodde før, så brukte jeg Shell. (De har vel blitt kjøpt opp nå, men skal fortsatt være blant de billigste) Da betalte jeg for 35kvm ca. 500kr hver 3.mnd. På litt større leiligheter (mellom 60-70kvm) så regner de grovt ca. 500kr i mnd.

Da jeg hadde Hafslund betalte jeg nesten 800kr i mnd, 300kr er ganske stor forskjell.

Anbefaler ikke å bruke Hafslund iallfall.

Skrevet
Da jeg kunne velge strømleverandør selv der jeg bodde før, så brukte jeg Shell. (De har vel blitt kjøpt opp nå, men skal fortsatt være blant de billigste) Da betalte jeg for 35kvm ca. 500kr hver 3.mnd. På litt større leiligheter (mellom 60-70kvm) så regner de grovt ca. 500kr i mnd.

Da jeg hadde Hafslund betalte jeg nesten 800kr i mnd, 300kr er ganske stor forskjell.

Anbefaler ikke å bruke Hafslund iallfall.

Jeg har Hafslund nå, men det skal ikke vare lenge...

Vet du denne beregnede "bruken" pr år for en leilighet på 60-70 kvm? Som "standard" når jeg er inne for å sette opp regnestykket står det 20000 eller noe... :sjenert: Men jeg aner ikke hvor stor sted det dreier seg om

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke den beregnende bruken. Frysepulver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...