Aviale Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 (endret) Vi tok sjansen og bestilte flybillett med Norwegian og SAS til USA, med 3 timer mellomlanding på Gardermoen. Dvs første flygning innenlands med Norwegian og andre med SAS til USA, fordi SAS ikke hadde tidlige nok flygninger den dagen. Nå ser vi at det er streik hos flyteknikerne, og om noe skjærer seg med den første flygningen har vi et ganske stort problem siden det er vårt ansvar å rekke flygning nr 2... Vi kan endre den andre billetten, men ikke like før avgang om noe skulle skje. Vi vurderer om vi skal ta tog til Gardermoen for å sikre oss mot problemer med det første flyet, da må vi ha overnatting også. Hva ville dere gjort? Vi får nok endret den første flybilletten så vi kan bruke den på noe annet, men hotell koster oss 1500 kr ekstra, og tog tar 6 timer i stedet for fly som tar 1 time. Tilleggsinfo: Vi har fast track, så om flyet er i rute eller bare litt forsinka skal det gå fint på Gardermoen. edit: reiser om 1 uke Endret 18. juni 2022 av Aviale
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Når er reisen da? Anonymkode: dd29c...25c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Vi skal ut og fly om 1 uke og kjenner jeg er rimelig bra stressa. Det kan jo være like stor sjanse for at USA flyet med sas er kansellert som norwegianflyet til Oslo. Vet ikke hva som er lurt jeg. Hadde ihvertfall sjekket prisene på tog. Men kommer jo ann på når dere skal reise Anonymkode: 7150f...de7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Kommer an på når det er.. hadde ventet til tett innpå reisen med å gjøre noe Anonymkode: b5825...6db 1
Aviale Skrevet 18. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2022 (endret) Takk for svar, glemte å skrive at reisen er om 1 uke. Vet at sjansen er like stor for at SAS sitt til USA blir kansellert, men i så fall får vi dekket det, noe vi ikke får om vi mister det pga. problemer med den første flygninga. Endret 18. juni 2022 av Aviale
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Kan dere endre billetten med Norwegian, så dere kommer dagen før f.eks? Streik eller ikke, forsinkelser og kanselleringer kan skje. Det samme gjelder for tog.. Buss, er det et alternativ? Anonymkode: b5825...6db 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Ville kjøpt fullflex togbilletter og hatt i bakhånd. Alle streiker kan være avblåst innen den tid, ELLER det kan være fullt kaos. Er jo ikke gitt at flyet til USA går heller. Anonymkode: 3102b...af3 1
Aviale Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2022 Takk for svar! Bra tips om å endre Norwegian billetten, men det er ganske dyre billetter å endre til på fredag. Vi bestemte oss for å sikre oss helt og ta tog ned dagen før, så har vi begge litt mer ro i sjela. Koster oss 2000 kr ekstra, men heller det enn å miste en flygning til 20k! Vi tar vanligvis ikke tog, så får ta det som en del av ferien. Flyet til USA kan fortsatt bli kansellert, men da har vi i alle fall rett til ombooking/pengene tilbake 😊
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Jeg tror det går fint. Men ta dere til OSL med tog eller noe mye sikrere. For oss vil streiken påvirke vår innlands flyvinger mest. Men det kan også bli noe forsinkelser på utenlands flyvninger. Men jeg tror turen til USA går fint asså. (Men det er kun snakk om få flyvinger). Det er ikke noe vits å stresse fordi det er streik, jeg forstår at folk er stresset pga dette for ingen vil miste reisen sin, mediene har mye av skylda i dette her også med å skremme folk. Det de fleste passasjerer ikke vet er at flyselskaper har tiltak på plass og vi planlegger at over 90% av flyene skal gå. Vi har ikke sjans til å sette flyene ned på bakken nå og vi strekker oss langt for dette. Anonymkode: cbead...4a1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Skrevet 20. juni 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror det går fint. Men ta dere til OSL med tog eller noe mye sikrere. For oss vil streiken påvirke vår innlands flyvinger mest. Men det kan også bli noe forsinkelser på utenlands flyvninger. Men jeg tror turen til USA går fint asså. (Men det er kun snakk om få flyvinger). Det er ikke noe vits å stresse fordi det er streik, jeg forstår at folk er stresset pga dette for ingen vil miste reisen sin, mediene har mye av skylda i dette her også med å skremme folk. Det de fleste passasjerer ikke vet er at flyselskaper har tiltak på plass og vi planlegger at over 90% av flyene skal gå. Vi har ikke sjans til å sette flyene ned på bakken nå og vi strekker oss langt for dette. Anonymkode: cbead...4a1 Hvem er "vi"? Allerede flere fly som er kansellert pga streiken, men enig i at media overdriver en del så langt. Det er jo som regel noen fly som kanselleres hver dag til vanlig også, og ofte får man booket om og mister ikke så mye tid. Men alltid kjedelig for de som rammes. Anonymkode: 3102b...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå