Gå til innhold

Døra til fryseren går ikke igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle bare tørke av den gummilista i går, får ikke døra ordentlig igjen etter jeg gjorde det. Det er bare det bakerst i fryseren som er frossent. Det blir vel ikke varmt i kjøleskapet av den grunn (er kombiskap). Er fortsatt kaldt der. Jeg er litt usikker på maten nå. Jeg skal heldigvis ha nytt kjøleskap men har ikke mulighet til å kjøpe det før til høsten. Lurer på hvordan jeg skal klare meg uten så lenge om det blir varmt inni der på grunn av dette. Hva har skjedd?

Anonymkode: 35c9a...1a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må vel avfryse hele greia da

Anonymkode: a7c16...d69

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis er det is et eller annet sted. Anbefaler deg å kjøre en avtining og rengjøring av frysen. Det kan godt hende at det løser problemet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pillarguri skrev (5 minutter siden):

Sannsynligvis er det is et eller annet sted. Anbefaler deg å kjøre en avtining og rengjøring av frysen. Det kan godt hende at det løser problemet.

Sikkert lurt det. Men hvor skal jeg gjøre av maten? Jeg har ikke gjort dette før. Burde kanskje gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har hatt samme problem? Hvordan løste du det?

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du at døra ikke går igjen, som at den ikke lukker seg vanlig, eller at noe er i veien så den ikke går helt igjen?

Min frys fungerer sånn at når jeg har åpnet den, så vil den ikke lukke seg, må holde den igjen en 20-30 sekunder så pakningene suger seg fast og den holder seg lukket. Prøvd det?

Anonymkode: d9f56...d08

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 16.22):

Sikkert lurt det. Men hvor skal jeg gjøre av maten? Jeg har ikke gjort dette før. Burde kanskje gjort det.

Pakk inn maten i ei dyne, trekk ut kontakten på skapet. Har du lite fryseskap kan du kanskje tine kjapt med hårføner, har du stor dypfryser tiner den raskt hvis du setter nedi kasseroller med kokende vann.

Anonymkode: 225cc...d2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva mener du at døra ikke går igjen, som at den ikke lukker seg vanlig, eller at noe er i veien så den ikke går helt igjen?

Min frys fungerer sånn at når jeg har åpnet den, så vil den ikke lukke seg, må holde den igjen en 20-30 sekunder så pakningene suger seg fast og den holder seg lukket. Prøvd det?

Anonymkode: d9f56...d08

Den går ikke helt inntil. Det har skjedd før og da har den sugd seg inn igjen etterhvert, men det gjorde den ikke denne gangen. Den dunker borti noe inni der så den ikke går ordentlig igjen, men har ikke funnet ut hva den dunker borti. Ble sånn etter jeg tørket over gummilista inni der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pakk inn maten i ei dyne, trekk ut kontakten på skapet. Har du lite fryseskap kan du kanskje tine kjapt med hårføner, har du stor dypfryser tiner den raskt hvis du setter nedi kasseroller med kokende vann.

Anonymkode: 225cc...d2e

Skal prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å smør bittelitt matolje på gummilista

Anonymkode: b7886...5bc

• Liker 1
Skrevet

Ha matvarene i en kjølebag og fjern isen inni fryseren, og avrime den.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...