Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sparekonto i Dnb som hadde ganske god rente da jeg opprettet den. Nå har den bare 0,35% siste jeg sjekka. Jeg kan lite om dette med økonomi osv. Har ett par fond som jeg ser stuper nå, men jeg lar de stå der. Tenkte heller å få en konto med bedre rente. Ser at Nordea (som jeg har brukskonto og annen sparekonto i), har 2,0% p.a med fastrentekonto med binding i 12 mnd. Hva betyr p.a? Og dette er vel en ganske bra måte å spare på? Hvis jeg da setter inn 20000 kr, betyr det at etter 12 med så har jeg 400 kr ekstra? Er som sagt ikke god på dette med økonomi.

Anonymkode: 34cf5...594

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så på finansportalen, men det er mange banker jeg har null kjennskap til. Svea bank har 1,26% og Instabank 1,32%. Er det noen som har sparing i noen av disse bankene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har i Nordax. Helt trygt.

Anonymkode: 36fd7...e14

Men kan de plutselig finne på å sette ned renta igjen?

Skrevet

Jeg har obos-banken. Renta på sparekontoen er høyere enn hos de fleste. Husker ikke riktig hva den lå på, 1,6 tror jeg. Og de tar ikke noe når man trekker visakortet. 

AnonymBruker
Skrevet

P.a. står for pro anno som betyr per år. 

Anonymkode: 35c01...348

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også bundet noen kroner til 2%, siden flytende rente går utrolig tregt oppover. Nå som det snakkes om at lånerenta skal opp mot 4%, bør vel sparerenten begynne å røre litt på seg også. Men jeg holder ikke pusten, derfor fastrente foreløpig. 😅

Anonymkode: 07948...afb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så på finansportalen, men det er mange banker jeg har null kjennskap til. Svea bank har 1,26% og Instabank 1,32%. Er det noen som har sparing i noen av disse bankene?

Jeg har instabank, veldig enkelt og lett å bruke.

Anonymkode: 2942b...2f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...