AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Har hatt takstmann her, og fikk rapporten på mail i går kveld. Der står det at utbedring av infiltrasjonsgrøft i forbindelse med septiktanken må ordnes, men hva betyr det egentlig? Det står oppført at det vil koste ca. 10-50K. Hvem kontakter jeg? Jeg regner med at summen innebærer fagfolk. Men hva består jobben i? Kan jeg utsette det i ett år? Det vil si selge uten å ordne det først. Anonymkode: 42ab6...48f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hatt takstmann her, og fikk rapporten på mail i går kveld. Der står det at utbedring av infiltrasjonsgrøft i forbindelse med septiktanken må ordnes, men hva betyr det egentlig? Det står oppført at det vil koste ca. 10-50K. Hvem kontakter jeg? Jeg regner med at summen innebærer fagfolk. Men hva består jobben i? Kan jeg utsette det i ett år? Det vil si selge uten å ordne det først. Anonymkode: 42ab6...48f Etter septiktanken din har du et infiltrasjonsanlegg som fordøyer vannet (tiss etc) til det er rimelig bakteriefritt. Det at denne ikke funker betyr at septiktanken din ikke renser det som kommer i den, men at det renner ut bakterier fra do hvor enn den tanken ender. Kanskje på plena? Kanskje i en elv? Kanskje 8 grøfta? Uansett anbefaler jeg at du ikke lar barn eller dyr leke nedstrøms tanken til dette er ordnet. Hvordan det fikses? Du finner ut hva grøfta er dimensjonert for og om den holder dagens krav. Holder den ikke dagens krav plikter du oppgradere, ikke bare utbedre. Ja, dette kan koste 10 000. I så fall leier du en minigraver og tar moroa selv. Det kan også koste mye mer. Ville jeg kjøpt huset ditt med den feilen? Jeg ville bydd 200 000 under takst. Ikke en øre mer. Folk som ikke har doen sin i orden stoler jeg lite på. Anonymkode: 75cc2...082 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Etter septiktanken din har du et infiltrasjonsanlegg som fordøyer vannet (tiss etc) til det er rimelig bakteriefritt. Det at denne ikke funker betyr at septiktanken din ikke renser det som kommer i den, men at det renner ut bakterier fra do hvor enn den tanken ender. Kanskje på plena? Kanskje i en elv? Kanskje 8 grøfta? Uansett anbefaler jeg at du ikke lar barn eller dyr leke nedstrøms tanken til dette er ordnet. Hvordan det fikses? Du finner ut hva grøfta er dimensjonert for og om den holder dagens krav. Holder den ikke dagens krav plikter du oppgradere, ikke bare utbedre. Ja, dette kan koste 10 000. I så fall leier du en minigraver og tar moroa selv. Det kan også koste mye mer. Ville jeg kjøpt huset ditt med den feilen? Jeg ville bydd 200 000 under takst. Ikke en øre mer. Folk som ikke har doen sin i orden stoler jeg lite på. Anonymkode: 75cc2...082 Takk for svar. Jeg visste ikke om dette før tilstandsrapporten kom. Jeg får besøk av en om to uker som har hund, da må vi holde hunden vekk fra området. Det er en ung hund som skal forske ut alt. Da skal jeg få det utbedret, men jeg har ikke helse til å gjøre det selv. Hvem kontakter jeg? Rørlegger? Eller en som tar seg av drenering? ts Anonymkode: 42ab6...48f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar. Jeg visste ikke om dette før tilstandsrapporten kom. Jeg får besøk av en om to uker som har hund, da må vi holde hunden vekk fra området. Det er en ung hund som skal forske ut alt. Da skal jeg få det utbedret, men jeg har ikke helse til å gjøre det selv. Hvem kontakter jeg? Rørlegger? Eller en som tar seg av drenering? ts Anonymkode: 42ab6...48f Rørleggere fikser mest innomhus, ta heller kontakt med en lokal entreprenør (som har erfaring med å grave vann-og avløp) og be om et pristilbud. Om du selger uten å utbedre er det jo bare å justere prisen ned. Anonymkode: f17b9...c53 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rørleggere fikser mest innomhus, ta heller kontakt med en lokal entreprenør (som har erfaring med å grave vann-og avløp) og be om et pristilbud. Om du selger uten å utbedre er det jo bare å justere prisen ned. Anonymkode: f17b9...c53 Du sier kontakte en lokal entreprenør, hva kalles de som ordner med sånt? ts Anonymkode: 42ab6...48f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du sier kontakte en lokal entreprenør, hva kalles de som ordner med sånt? ts Anonymkode: 42ab6...48f Maskinentreprenør eller graving og sprengning, grunnarbeid, anleggsarbeid. Søk på Google, evt. spørre noen du kjenner i byggebransjen. Anonymkode: f9841...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå