Gå til innhold

Hva ville du gjort i mitt tilfelle, jobb og økonomi.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier, 12års ansiennitet, om er år er jeg spes.sykepleier. 

Jobber i kommunen nå, ca 30min kjørevei. Skal på intervju på sykehus også 30min kjørevei, men etter lønnsforhandlinger er det noe bedre betalt på sykehus. Vurderer å søke på stilling i kommunen bare 10min unna meg med bil. 

Mtp dagens og fremtidens diesel priser er det fristende å gå for jobb nermere, og da ha mulighet til å sykle litt på sommer. Men går vel opp i opp om jeg tjener litt bedre på sykehus og enda mer når jeg blir spes.sykepleier. 

MEN så tenker jeg å prøve på å få barn og, og mtp foreldrepenger osv så vet jeg ikke hvordan det blir med bytte av jobb. 

Å flytte er ikke et alternativ, el-bil er ikke et alternativ før om hverfall 1 år. 

Hva ville du gjort??

Anonymkode: 5fae3...742

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville blitt uføretrygdet og spillet World of Warcraft 24/7.

Anonymkode: 1adf3...673

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt kort reisevei. Økonomisk sett går det opp i opp, og det aller viktigste er at du får mer tid til fri disponering.
20 min ekstra reise hver vei er 40 min daglig, noe som er nesten 3,5t per uke ved 5 dagers arbeidsuke

Anonymkode: 8c78e...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jobben på sykehuset kan gi deg noen veldig gode erfaringer, særlig når du nå er ferdig med spes utdanning. Kan etterhvert åpne mulighet for noen mye bedre betalte jobber enn det du kanskje får i kommunen :) så har du sjansen hadde jeg tatt sykehus når du nå har fått sjansen, og hvis det blir for dyrt etc kan du heller søke deg tilbake til kommunen 10 min unna. 

Anonymkode: 11830...037

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at jobben på sykehuset kan gi deg noen veldig gode erfaringer, særlig når du nå er ferdig med spes utdanning. Kan etterhvert åpne mulighet for noen mye bedre betalte jobber enn det du kanskje får i kommunen :) så har du sjansen hadde jeg tatt sykehus når du nå har fått sjansen, og hvis det blir for dyrt etc kan du heller søke deg tilbake til kommunen 10 min unna. 

Du vet heller ikke om du får jobben i kommunen 10 min unna, så dumt å takke nei til evt jobb på sykehus også får du ikke den nærme. 

AnonymBruker
Skrevet

Du vet heller ikke når du blir gravid, og da kan du tenke at med mer lønn så får du mer utbetalt i permisjonen, hvor du ikke trenger å kjøre 30 min.dvs at da har du mye mer å rutte med. Når barnet begynner i bhg kan du jo heller vurdere om det er lettere og bedre  å jobbe nærme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er sykepleier, 12års ansiennitet, om er år er jeg spes.sykepleier. 

Jobber i kommunen nå, ca 30min kjørevei. Skal på intervju på sykehus også 30min kjørevei, men etter lønnsforhandlinger er det noe bedre betalt på sykehus. Vurderer å søke på stilling i kommunen bare 10min unna meg med bil. 

Mtp dagens og fremtidens diesel priser er det fristende å gå for jobb nermere, og da ha mulighet til å sykle litt på sommer. Men går vel opp i opp om jeg tjener litt bedre på sykehus og enda mer når jeg blir spes.sykepleier. 

MEN så tenker jeg å prøve på å få barn og, og mtp foreldrepenger osv så vet jeg ikke hvordan det blir med bytte av jobb. 

Å flytte er ikke et alternativ, el-bil er ikke et alternativ før om hverfall 1 år. 

Hva ville du gjort??

Anonymkode: 5fae3...742

Jeg har selv søkt et sted med kortere reisevei. Jeg tror det er litt dårligere lønn, men det blir billigere når reiseveien er kortere. Med barn er det også lettere med kort vei til jobb. 

Anonymkode: 49efa...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Her avhenger det jo veldig av hva du spesialiserer deg i. Slett ikke alle får betalt som spesialsykepleier uten at det er relevant til jobben, og det er svært får spesialiseringer som er relvent for både kommunehelsetjeneste og spesialisthelsetjeneste. Personlig liker jeg ikke pendling, så jeg hadde gått for jobb nært. Bor selv i gangavstand til jobb, og det sparer jeg enormt med penger (og tid) på. Slipper store utgifter på bil ifm mer slitasje, større forsikringspremie og hyppigere sevice, sparer bensinpenger, bompenger og parkeringsavgift, og ikke minst sparer jeg enormt med tid på å slippe snikling i kø spesielt hjem fra jobb. 

Anonymkode: 5a898...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...