AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Jeg går ikke inn på slike butikker om jeg har gått ute i regnet og har på meg treningstøyet liksom. Er redd jeg skal bli dømt nord og ned. Er det en uskreven regel at man går fint kledd i slike? Anonymkode: 2941c...a5b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Nei det er ikke noen kleeskode på slike butikker, men når det er sagt så synes jeg ikke treningstøy er passende noe annet sted enn til trening, kan til nød gå for en rask tur på butikken før/etter trening Anonymkode: 3b177...e7e 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Du får iallefall bedre service dersom du er anstendig antrukket. Anonymkode: a2cd4...ddf 3
Peanut Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Man får bedre service om man går penere kledd ja <_< 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Peanut skrev (2 minutter siden): Man får bedre service om man går penere kledd ja <_< Noen steder får du service utifra hvor dyrt man er kledd 🤦🏼♀️. De ansatte antar at du ikke har råd til noe hvis du ikke flasher med merker. Anonymkode: c4d61...3f2 1
Bix Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Og når man er naken og virkelig ser ut til å trenge klær - da blir man jaggu kastet ut ... 2
Peanut Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Noen steder får du service utifra hvor dyrt man er kledd 🤦🏼♀️. De ansatte antar at du ikke har råd til noe hvis du ikke flasher med merker. Anonymkode: c4d61...3f2 Urk ☹️ Jeg kan ikke fordra å flashe med merker. Hvilke steder er dette egentlig? <_<
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #8 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 13.03): Jeg går ikke inn på slike butikker om jeg har gått ute i regnet og har på meg treningstøyet liksom. Er redd jeg skal bli dømt nord og ned. Er det en uskreven regel at man går fint kledd i slike? Anonymkode: 2941c...a5b Har jobbet på en slik butikk. Det er mange som bre er innom for å sikle på klærne, så det klart vi siler på de vi tror faktisk har råd til å kjøpe dem, og bruker vår tid på disse. Anonymkode: bc226...30d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #9 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har jobbet på en slik butikk. Det er mange som bre er innom for å sikle på klærne, så det klart vi siler på de vi tror faktisk har råd til å kjøpe dem, og bruker vår tid på disse. Anonymkode: bc226...30d Merkelig butikk. Jeg har en del fra butikker som Hermes, LV, Høyer luxury. Jeg er innimellom i området til andre avtaler, og er dertil egnet kledd (trening, hudpleie (møter sminkeløs), tannlege), om jeg samtidig har et innkjøp jeg vurderer eller planlegger så tar jeg jo turen innom. Opplever de som akkurat like hjelpsomme som ellers. Anonymkode: 24861...f26 7
Morpheus Skrevet 20. juni 2022 #10 Skrevet 20. juni 2022 Nei. Men det er kleskode når du går ut igjen. Da ser de helst at du bærer på dyre klær 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #11 Skrevet 20. juni 2022 Det beste er å gå inn og se ut som en dass og legge igjen masse penger. Surgeipen går fort til smørblid da. tenk å gi ulik service ut fra hvordan noen ser ut en dag. du kan ikke se om noen har mye penger på konto ved å se på klærne eller bilen deres. Anonymkode: b0e84...f0b 2 1
visp Skrevet 20. juni 2022 #12 Skrevet 20. juni 2022 De ansatt har neppe råd til klærne de selger. Hvorfor bry deg? Du har da like mye rett til å være der som alle andre. 5 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #13 Skrevet 20. juni 2022 Peanut skrev (På 19.6.2022 den 16.21): Urk ☹️ Jeg kan ikke fordra å flashe med merker. Hvilke steder er dette egentlig? <_< Det er ikke snakk om å "flashe med merker". Folk med kleskunnskap kan forholdsvis lett skille mellom kostbare og rimelige klær. Jeg bruker klær i et høyt prissjikt, men du finner ikke én synlig logo i klesskapet mitt (med unntak av på sportstøy). Anonymkode: 99f2a...91f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har jobbet på en slik butikk. Det er mange som bre er innom for å sikle på klærne, så det klart vi siler på de vi tror faktisk har råd til å kjøpe dem, og bruker vår tid på disse. Anonymkode: bc226...30d Ingen god selger med andre ord. Anonymkode: 93eba...dad 3 3
Peanut Skrevet 20. juni 2022 #15 Skrevet 20. juni 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke snakk om å "flashe med merker". Folk med kleskunnskap kan forholdsvis lett skille mellom kostbare og rimelige klær. Jeg bruker klær i et høyt prissjikt, men du finner ikke én synlig logo i klesskapet mitt (med unntak av på sportstøy). Anonymkode: 99f2a...91f Jeg har sett dem som «flasher med merker», så jo. De kan man skille ut med en gang. Kjøper klær, sko, vesker etter hva jeg synes er pent, i kvalitet og helst uten logo/ eventuelt én liten logo. 1 1
Mezzosoprena Skrevet 20. juni 2022 #16 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 11.26): Noen steder får du service utifra hvor dyrt man er kledd 🤦🏼♀️. De ansatte antar at du ikke har råd til noe hvis du ikke flasher med merker. Anonymkode: c4d61...3f2 Flasher med merker? Det finnes da ikke noe mer harry enn det! Peanut skrev (50 minutter siden): Jeg har sett dem som «flasher med merker», så jo. De kan man skille ut med en gang. Kjøper klær, sko, vesker etter hva jeg synes er pent, i kvalitet og helst uten logo/ eventuelt én liten logo. De som kjenner kvalitetsklær vet at det er nettopp dette uten at man trenger å flashe med noe som helst merker 😉
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #17 Skrevet 21. juni 2022 Hehe. Jeg skal bare innom for å «sikle» ja. Om jeg sikler da.. er ikke alltid jeg synes disse super dyre klærne og veskene er så fine. Vil bare inn for å se på det jeg aldri blir en naturlig del av. Galskapen. Ser mange i Oslo gå med Louis Vuitton, men jeg tviler på at alle disse er steinrike altså. Anonymkode: 2941c...a5b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #18 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 8.55): Merkelig butikk. Jeg har en del fra butikker som Hermes, LV, Høyer luxury. Jeg er innimellom i området til andre avtaler, og er dertil egnet kledd (trening, hudpleie (møter sminkeløs), tannlege), om jeg samtidig har et innkjøp jeg vurderer eller planlegger så tar jeg jo turen innom. Opplever de som akkurat like hjelpsomme som ellers. Anonymkode: 24861...f26 Jeg har også handlet mye i en av disse butikkene. Jeg var kledd som en slask og gikk bare inn for å kikke første gang jeg var der, ble tatt veldig godt imot til tross for at jeg hadde lest her på KG at dette var en butikk man fikk dårlig service i. Har handlet mye der i ettertid, både pent kledd og slaskete kledd. Aldri opplevd dårlig service 😅 Anonymkode: 3c1b2...1db 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #19 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 13.03): Jeg går ikke inn på slike butikker om jeg har gått ute i regnet og har på meg treningstøyet liksom. Er redd jeg skal bli dømt nord og ned. Er det en uskreven regel at man går fint kledd i slike? Anonymkode: 2941c...a5b Jeg var slik før i tiden, og det sitter litt i den dag i dag, å gå innpå hvilken som helst klesbutikk. Blikkene opp og ned, til de utbrøt "nei du kan bare snu vi har ikke klær til slike som deg" Det er ikke fattigdom eller idømmelser for fattigdom jeg er redd for. Jeg er redd for den kommentaren da de roper ut i butikken høyt for alle at du er for feit for å handle her! 😮 Dette var mine år på ungdomskolen. Så lenge personen bak kassa er hjelpsom og velmenende og i stedet ikke dømmer størrelsen din men faktisk forsøker å finne eller bestille klær som passer for deg også, har man kommet langt i hvilken som helst butikk. Anonymkode: 6c99e...c45 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #20 Skrevet 21. juni 2022 Ikke kleskode når det kommer til merker. Kun "ren og tørr"-kode. Er du våt og svett etter trening eller tur i regnet er det ikke rett tid å prøve klær uansett hvilke merker du bærer. Anonymkode: 7f5d8...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå