Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snoket på dama mi sin mobil og messenger på face. 

Ikke lest alt hun har men det jwg var usikker på. Fikk da bekrefta at hun lyver om meg til en ny "kamerat" Jeg var ikke noe mot vennskapet, de fant hverandre gjennom en felles interesse. Men så ble det så intenst, så mye snakk om han at da sjansen kom så så jeg på det de snakka om. Ja det er dårlig gjort, men jeg ser jo hun lyver om meg til han, setter meg i dårlig lys ved å si jeg har gjort eller ikke gjort småting som danner et veldig negativt bilde av meg som person og hvor mye eller lite jeg engasjerer meg i hverdagen og forholdet.

Hva gjør jeg??? 

Anonymkode: 2af46...840

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om hun har luftet sin frustrasjon over forholdet til sin kamerat. Men det viser mangel på tillit i utgangspunktet når du snoker, og det kan være like stort tillitsbrudd som det hun har gjort. 

Anonymkode: 10a76...6de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig dårlig gjort av deg pga. du er mann, fy fy. Men om du var kvinne - da hadde alle her inne hatt forståelse for det.

Anonymkode: e159b...ee8

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er veldig dårlig gjort av deg pga. du er mann, fy fy. Men om du var kvinne - da hadde alle her inne hatt forståelse for det.

Anonymkode: e159b...ee8

Nei, ikke alle. Jeg synes snoking er like ille uansett kjønn.

Anonymkode: 10a76...6de

AnonymBruker
Skrevet

Avhengig av hvor intens skittkastingen hennes er, vil jeg driste meg til å si at forholdet muligens ikke er liv laga. 

Anonymkode: 7e7ce...24a

• Liker 1
Skrevet

Fortell mer, da! Klager hun på at du glemte å ta ut søpla en dag, eller sier hun at du er en loser uten venner som bør være glad for at du har henne?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har snoket på dama mi sin mobil og messenger på face. 

Ikke lest alt hun har men det jwg var usikker på. Fikk da bekrefta at hun lyver om meg til en ny "kamerat" Jeg var ikke noe mot vennskapet, de fant hverandre gjennom en felles interesse. Men så ble det så intenst, så mye snakk om han at da sjansen kom så så jeg på det de snakka om. Ja det er dårlig gjort, men jeg ser jo hun lyver om meg til han, setter meg i dårlig lys ved å si jeg har gjort eller ikke gjort småting som danner et veldig negativt bilde av meg som person og hvor mye eller lite jeg engasjerer meg i hverdagen og forholdet.

Hva gjør jeg??? 

Avslutt forholdet, desto før desto bedre. Å lufte frustrasjon gjør man til gode og lojale venner og venninner du har hatt en god stund. 

Å kommunisere frustrasjon til nye bekjente, og av det andre kjønn tyder kun påbat vedkommende høster sympati i håp om noe mer. 

Gå før du angrer på det senere. 

Anonymkode: b4e3c...b43

• Liker 2
Skrevet

Forhold inklusive ekteskap er noen "rare" avtaler.

- Avtalevilkårene er ofte uklare og vil variere over tid

- Begge parter kan bryte disse vilkårene uten annen risiko enn at motparten går ut av avtalen

- Er en av de få avtaler der det er en relativ stor aksept for at mann overser de forutsetninger som motparten har inn i avtalen

- "Alle" inklusive på et nettforum syns at dem kan være skjønnsrett vedrørende avtalen og avtalepartene

I fallet som TS tar opp, så er det en stort rødt flag i hans motparts adferd:

- Har en kontakt med en annen mann som delvis mørkes, og der hun kritiserer mannen sin

Dette er høy risiko for:

- Hun ønsker ikke overholde sin del av avtalen som er grunnlaget i forholdet, alternativ hun har faktisk brytt noen grunnleggende avtalevilkår (sett fra mannen sin)

Men fra den info som trådstarter gir så finnes det mange muligheter:

- Hun har faktisk kun en mannlig venn som hun betror noen frustrasjoner til, men hun har ikke noen "vonde" hensikter, og har høy grad av selvdisiplin slik at denne relasjonen ikke vil risikere å eksalere

Helt til

- Hun har siden en tid en plan om å forlate mannen sin men vil kun gjøre det under de riktige forutsetninger (optimalisering for henne), denne vennen er en del av prosjektet "komme ut fra forholdet som vinneren"

Problemet at det er umulig å bevise at worst case ikke er sant. Vet at noen forfekter doktrinen om grenseløs tillit i forhold. Man skal bare stole på partneren sin uansett. En slik grenseløs tillit vil forutsette en grenseløs ærlighet fra motparten. Empiri som er nok så omfattende forteller oss at slike forhold er uvanlige. Da våre hjerner ikke er utviklet til å fungere slikt.

Til TS. Dette plager deg åpenbart, og vil hvis det ikke blir gjort noen gode handlinger være noe som vil risikere deres forhold, inklusive øker risiko for at du vil være utro. Det siste kan virke rart, men er ikke rart, hvis man er usikker på om dagens avtale partner vil fortsette avtalen så er det naturlig å se etter andre leverandører.

Men du bør ikke fokusere på denne "vennen" men på deg og damen som du er i et forhold til. Hvordan kan du bidra til å styrke deres gjensidige glede og nyte i forholdet dere har? Skal mye til for at forholdet skal bli mye bedre av at du begynner å bli kontrollerende og sjalu i din adferd. Du kan selvfølgelig fortelle at du følelsesmessig syns det er vanskelig med mannlige venner som befinner seg i en "sort boks".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være ting ved deg som plager henne. Forventninger hun har til deg som hun ikke sier til deg. Men sier til han. Forventer at du skal være synsk. Så du går rundt og tror du oppfyller alle hennes behov, og hun er sur for at du ikke er synsk. Og han jatter med og sier at du er jammen en dust som ikke vet å behandle en kvinne bra. Så blir de sammen, og så behandler hun han på samme måte 😂

Anonymkode: 53601...328

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

setter meg i dårlig lys ved å si jeg har gjort eller ikke gjort småting som danner et veldig negativt bilde av meg som person og hvor mye eller lite jeg engasjerer meg i hverdagen og forholdet.

Hva gjør jeg??? 

Da gjør du bedre.

Anonymkode: 082b6...a25

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du engasjert i forholdet da, utover å spionere på kjæresten din? 

Anonymkode: aa5bc...bf6

AnonymBruker
Skrevet

Synes uansett at det frekt om partneren min snakket stygt bak ryggen min til en person h*n nylig ble kjent med. Det hadde jeg aldri gjort mot min mann. Men kan finne meg seg i lufte tanker til bv en gang i året eller to. 

Anonymkode: d3ed6...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...