AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Igår mistet jeg både lukte og smakssansen (er smittet med korona). Det er forferdelig å ikke kunne lukte eller smake noenting. Ikke engang stærke ting som kimchi, kaffe, shampo eller fiskesaus lukter noe.... Heller ingen smak, alt smaker vann. Leser om folk som har det sånn i både uker og opptil et år i etterkant... Er nå redd for at jeg må leve i en lukt og smakfri verden en stund grunnet dette viruset. Når fikk dere sansene tilbake etter korona? Anonymkode: 0c2c9...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Jeg selv har unngått korona/fått svært svake symptomer, men alle rundt meg har hatt, over 40 stykker, lengste var uten smak og luktesans i 6-7 måneder, men det var tidlig korona før vaksinene og da den var sterk, men alle har fått igjen, håper du snart får igjen og! Anonymkode: 7388e...0e5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Hadde det i januar, fortsatt ikke kommet tilbake. Kan kun lukte enkelte ting enkelte ganger eller hvis lukten er veldig sterk som nysprayet parfyme feks. Av og til kjenner jeg noen lukter som er litt fordreid, jeg kjenner lukten men det lukter ikke som det skal. Det verste var dog en uidentifiserbar fantomlukt som kom og gikk helt tilfeldig, noe som kunne minne om våt snø og brent papir. Den forsvant heldigvis etter 2-3 måneder. Anonymkode: ece82...f84
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Er det noe man kan gjøre for å få den fortere tilbake? Anonymkode: 0c2c9...c4c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 3 uker. Mistet luktesans helt. Smak var sterkt redusert, og mye smakte rart. Kom gradvis tilbake. Det første jeg kjente lukten av var JIF kjøkkenspray 🙂 Anonymkode: d59b5...2fb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 Tok et år for meg. Den er fortsatt ikke normal, to år etter. Anonymkode: 11c05...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå