AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Vi bor i et hvitt hus, med rødt tak. Vi bygde det i 2019, så ganske nytt av utseende. Ligger også helt nede ved havet. Jeg har vurdert dyp blå, men søsteren min synes det er harry. Jeg synes det tilfører den maritime stilen som jeg går for. Hvilken farge ville du valgt? Anonymkode: a15a9...31b
Ullvott Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Mørk grå eller svart er det jeg ville valgt, selv om "alle andre" også har det samme i dag. Blått høres virkelig ikke fint ut. Man trenger ikke blå solskjerming for å ha en maritim stil. Med hvitt hus, rødt tak og blå solskjerming er jeg redd følelsen blir mer 17. mai enn sjø.
Jytte Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Hvorfor ikke hvitt /beige, da slippes jo lyset inn hvis det er varmen du skal unngå. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Er det markiser du skal ha? Velg grå. Med rødt tak bør du ikke introdusere flere farger på fasaden, ser fort uryddig ut. Ikke velg hvitt, de blir fort møkkete. Grå vil kamuflere det. Anonymkode: e0967...525 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Vi gikk for lys grå til hvitt hus. Anonymkode: e0967...525 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Jytte skrev (6 timer siden): Hvorfor ikke hvitt /beige, da slippes jo lyset inn hvis det er varmen du skal unngå. Dette er helt feil! Hvis man vil se ut gjennom solskjermingen så må man velge svart. Jo lysere duk, jo mindre ser du ut. Dette fordi svart ikke reflekterer lys, mens hvitt gjør det. I hvit duk vil lyset reflekteres i alle retninger og man ser ikke ut. Tenk deg solbrilleglass, du er i de fleste tilfeller svarte. Så jeg hadde gått for at motorkassene og stengene ned på sidene er i samme farge som karmene på vinduene og svart duk. Dette vil du få hjelp med hvis du får en montør på befaring. Her snakker jeg om zip-screens, skal du ha noe annet blir svaret også annerledes. F.eks om du snakker om markise. Få noen på befaring du! Anonymkode: b8907...149 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Ikke velg svart. Det er virkelig ikke pent til hvitt. Blir for hard kontrast, og svart blir veldig tungt og stjeler fokus. Synes blått, eller rødt, høres bedre ut. Du kan eventuelt gå for stripet duk, det letter inntrykket litt. Anonymkode: 83673...220 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå