AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Jeg fikk nylig innvilget nødvendig medisin på blå resept, for en kronisk tilstand(ibs-c).Jeg hadde det på blå resept en periode i 20. Men legene(har skiftet fastlege to ganger i etterkant) bestemte seg for at jeg ikke hadde rett på det🤷♀️Har jeg noen mulighet for å søke om erstaning fra Helfo? Er 410,-/mnd. Nå er det 0,-.Bare to år er nesten 10 000kr. Normalt sett hadde jeg ikke brydd meg, men som minsteufør med store medisinske utgifter MÅ jeg bry meg🙈Er også irritert på forskjellsbehandlingen fra lege til lege…Min nåværende er 28 år gammel og nyutdannet. Skulle tro de andre som var rundt 40 år var mer erfarne🧐 Anonymkode: 122a8...d62
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Gjelder nok flere dette… Det er uansett legen som er ansvarlig for p skrive ut blå resept. En frivatlege/spesialist kan være løsningen her, alt etter hva som er grunne for at du har mistet retten til blå resept. Det er ikke veldig vanlig at man fjerner dette uten at det har kommet nye retningslinjer, eller at sykdomsbildet et endret. https://www.nrk.no/trondelag/ny-ordning-om-bla-resept-skaper-reaksjoner_-na-vil-helse--og-omsorgsdepartementet-gjore-justeringer-1.15817732 Anonymkode: 99ca8...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå